ظرفیت باتری گلکسی اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ الترا فاش شد - تکفارس 
ظرفیت باتری گلکسی اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ الترا فاش شد - تکفارس 
ظرفیت باتری گلکسی اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ الترا فاش شد - تکفارس 

ظرفیت باتری گلکسی اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ الترا فاش شد

مجتبی بوالحسنی
۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - 17:46
گلکسی اس 22

ظرفیت باتری گوشی‌های هوشمند پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی گلکسی اس ۲۲ پلاس و گلکسی اس ۲۲ الترا در سند مربوط به تاییدیه‌ی ۳C فاش شد.

مدت زیادی تا معرفی رسمی گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ باقی مانده است. این ذو، در واقع پرچمداران سری اس سامسونگ برای سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شوند. اما مثل همیشه از همین حالا خبرها و شایعات مختلفی در مورد دو گوشی مورد اشاره منتشر شده که برخی از ویژگی‌های این دو دستگاه را فاش کرده است.

مطالب مرتبط:

به گزارش وب‌سایت سم‌موبایل، اخیرا سندی از فهرست گواهی ۳C چین فاش شده که اطلاعاتی در مورد ظرفیت باتری گلکسی اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ الترا ارائه می‌کند.

فهرست گواهی ۳C، ظرفیت باتری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس را فاش کرد

همانطور که در تصویر این تاییدیه مشاهده می‌کنید، شناسه‌ی مدل دو گوشی هوشمند مورد بحث در آن دیده می‌شود. در حال حاضر خبری از مدل اس ۲۲ معمولی با کد Vanilla نیست. باتری این اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ الترا که به‌ترتیب با نام EB-BS906ABY و EB-BS908ABY مشخص شده‌اند در این لیست ثبت شده است.

ظاهرا این تاییدیه ظرفیت دو گوشی یاد شده را فاش کرده است. بدین ترتیب انتظار می‌رود گلکسی اس ۲۲ پلاس به یک باتری با ظرفیت ۴۳۷۰ میلی‌آمپر ساعت (ظرفیت ۴۵۰۰ عادی) و گلکسی اس اس ۲۲ الترا به باتری ۴۸۵۵ میلی‌آمپر ساعتی (ظرفیت ۵۰۰۰ عادی) مجهز شوند.

ظرفیت باتری گلکسی اس 22

این لیست با آنچه که قبلا توسط یکی از لودهندگان خبرهای فناوری با نام آیس‌ یونیورس اعلام شده بود هم‌خوانی دارد و بدین ترتیب می‌توان انتظار داشت که گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ احتمالا با باتری‌های کوچک‌تری به بازار عرضه شوند. البته مسلما انتظار داریم ظرفیت باتری گلکسی اس ۲۲ الترا حداقل درحد ظرفیت باتری نسل فبلی این محصول باشد.

سایر مشخصات فنی فاش شده از گلکسی اس ۲۲

پیش از این آیس یونیورس گزارشی منتشر کرده که در آن بسیاری از مشخصات فنی کلیدی گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۲ فاش شده است. بر اساس این گزارش سامسونگ قصد دارد در اوایل سال ۲۰۲۲، پرچمدار جدید خود را در سه مدل به بازار عرضه کند.

اول از همه به مشخصات فنی بالارده‌ترین مدل یعنی گلکسی اس ۲۲ الترا می‌پردازیم. گفته شده که این دستگاه به یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیسکلی مجهز خواهد شد. در کنار این دوربین شاهد یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی برای ارائه‌ی قابلیت بزرگ‌نمایی پریسکوپی خواهیم بود. افزون بر این، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو نیز در این گوشی تعبیه خواهد شد. انتظار می‌رود نمایشگر این گوشی از نظر مشخصات فنی شبیه به صفحه‌نمایش نسل قبلی آن یعنی گلکسی اس ۲۱ الترا است.

بر اساس گزارش آیس یونیورس، گلکسی اس ۲۲ الترا مانند نسل پیشین خود همچنان به یک نمایشگر با ابعاد ۶.۸ اینچ با وضوح تصویری QHD پلاس مجهز خواهد بود. از دیگر مشخصات این نمایشگر می‌توان به پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز اشاره کرد. این ویژگی باعث می‌شود اجرای انیمیشن‌ها در رابط کاربری گوشی نرم‌تر و روان‌تر صورت گیرد.

هر سه مدل گلکسی اس ۲۲ سامسونگ برای بازار آمریکا به پردازنده‌ی معرفی نشده‌ی جدید سری اسنپدراگون که جایگزین اسنپدراگون ۸۸۸ است مجهز خواهند شد. علاوه بر این انتظار می‌رود مدل‌های مخصوص سایر کشورها از پردازند‌ه‌ی اگسینوس ۲۲۰۰ بهره ببرند.

بر اساس اطلاعات فاش شده توسط آیس یونیورس، گلکسی اس ۲۲ پلاس از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. این دستگاه همچنین به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال سه برابری مجهز خواهد شد. ابعاد این محصول نسبت به نسل قبلی آن کمی کوچک‌تر در نظر گرفته شده و حالا از نمایشگری ۶.۵۵ اینچی استفاده خواهد کرد. وضوح تصویر این صفحه‌نمایش نیز فول اچ‌دی پلاس اعلام شده است. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر اس ۲۲ پلاس می‌توان به پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز اشاره کرد. بر اساس گزارش مورد بحث، اس ۲۲ پلاس یک دوربین تله‌فوتو هم خواهد داشت و این در حالی است که مدل فعلی آن یعنی اس ۲۱ پلاس از این لنز بی‌بهره است.

در نهایت مدل استاندارد اس ۲۲ که با نام وانیلا شناخته می‌شود نیز نسبت به مدل قبلی خود ابعاد کوچک‌تری خواهد داشت. نمایشگر این محصول ۶.۰۶ اینچی بوده و وضوح تصویری فول اچ‌دی پلاس دارد. این نمایشگر همچنین از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. اس ۲۲ معمولی همانند برادر بزرگ‌تر خود به یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی اصلی و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال سه برابری مجهز خواهد شد.

البته همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، نام این مدل در لیست ۳C دیده نمی‌شود، اما بر اساس اطلاعاتی که تا کنون منتشر شده، انتظار داریم باتری آن ظرفیتی ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی داشته باشد.

تغییر ابعاد صفحه‌نمایش دو مدل گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس، این فرضیه را تقویت می‌کند که سامسونگ قصد دارد طراحی دستگاه‌های پرچمدار سال آینده‌ی خود را تغییر دهد.

گزارش دیگری هم در مورد این گوشی‌ها منتشر شده که به سیستم خنک‌کننده‌ی آن‌ها اشاره می‌کند. ظاهرا سامسونگ تصمیم گرفته از سیستم فعلی خنک‌کننده‌ی گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود استفاده نکند. پیش از این انتظار می‌رفت این سیستم در گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۲۲ نیز مورد استفاده قرار گیرد. حال ظاهرا سامسونگ قصد دارد از پدهای دمایی چند لایه‌ی گرافیتی برای جلوگیری از داغ شدن قطعات داخلی گوشی‌های هوشمند جدید خود استفاده کند.

باید اشاره کنیم گوشی‌های هوشمند سری گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ از دو نوع راه‌کار برای خنک کردن داخل دستگاه بهره می‌برد. راه‌کار اول پدهای دمایی گرافیتی بوده و راه‌کار دوم استفاده از لوله‌های حاوی مایع است.

برخی معتقداند که حذف سیستم خنک‌کننده‌ی لوله‌های حاوی مایع باعث شده تا گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۰ الترا در هنگام استفاده نسبت به مدل‌های دیگر این محصول بیشتر داغ شود. درهر حال با توجه به تحقیقات انجام شده توسط آی فیسک‌ایت (iFixit) تفاوت زیادی در عملکرد این دو روش خنک‌کننده وجود ندارد.

به‌نظر شما چه قابلیت‌های دیگری در گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ اضافه خواهد شد؟ لطفا نظرات خود را با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneA

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید