توییت مدیر زن اپل درباره تبعیض جنسیتی در محیط کار - تکفارس 
توییت مدیر زن اپل درباره تبعیض جنسیتی در محیط کار - تکفارس 

توییت مدیر زن اپل درباره تبعیض جنسیتی در محیط کار

حامد شهرزاد
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - 10:27
اپل

اپل پس از توییتی که یکی از کارمندان این شرکت درباره تبعیض جنسیتی در دفتر کار این شرکت منتشر کرده بود، مدیر ارشد برنامه مهندسی خود یعنی اشلی جوویک را در یک «مرخصی اداری نامحدود» قرار داد. در حال حاضر این شرکت در حال بررسی ادعا‌هایی است که ژوویک در مورد محیط کار ضد زن و خصمانه مطرح کرده است.

جوویک در مصاحبه با د ورج گفته است:

من ماه‌ها نگرانی خود را در مورد روابط کارکنان اپل در مورد زن‌ها برای سال‌ها بازگو کردم. مسائلی مانند تبعیض جنسیتی، محیط کار خصمانه، آزار و اذیت جنسی، شرایط کار ناامن و تلافی جویی مطرح کرده‌ام. من از آن‌ها خواستم تا محیط کار خصمانه و ضد زن را کاهش دهند در حالی که آن‌ها در حال تحقیق هستند، و آن‌ها در ابتدا به من روان درمانی و مرخصی پزشکی را پیشنهاد کردند. من به آن‌ها گفتم که این پیشنهادات بی‌معنی است و گفتم آن‌ها باید با افراد مافوق من صحبت کنند و نظارت و مرز‌ها را تعیین کنند.

من اضافه کردم که اگر گزینه دیگری وجود نداشت می‌توانند به من مرخصی اداری با حقوق بدهند. آن‌ها ظاهراً هیچ تلاشی برای تعیین مرز‌ها نکردند و در عوض گفتند که من را در مرخصی اداری قرار می‌دهند و اشاره کردند که من را در اسلک نمی‌خواهند، جایی که من در مورد نگرانی‌هایم در مورد سیاست‌های خاص موجود در این شرکت صحبت کرده بودم. آن‌ها همچنین اشاره کردند که نمی‌خواهند من با زنان دیگر این شرکت در مورد نگرانی‌های خود در مورد سیاست‌های اپل صحبت کنم یا با آن‌ها ملاقات کنم.

مطالب مرتبط:

بعدازظهر امروز، ژوویک با ارسال پیام دیگری خارج از دفتر، به همکاران خود اطلاع داد که تیم روابط کارکنان او را در مرخصی با حقوق نامحدود قرار داده است. او در توییتر خود نوشت:

بنابراین، پس از افزایش نگرانی‌ها در شرکت اپل در مورد تبعیض جنسیتی در محیط کار در صنایع_محیطی، و شرایط بد کاری، اکنون در مرخصی اداری با حقوق نامحدود به ازای قطع روابط اجتماعی با کارکنان اپل هستم، در حالی که آن‌ها نگرانی‌های من را بررسی می‌کنند. به نظر می‌رسد این شامل عدم استفاده از اسلک داخلی اپل نیز می‌شود.

 

این دومین بار است که اپل ادعا‌های ژوویک در مورد تبعیض جنسیتی در این شرکت را بررسی می‌کند. تیم روابط کارمندان تحقیقات قبلی را بسته و ادعا کردند که هیچ چیز اشتباه در مورد رفتار مردان کارمند با زنان کارمند این شرکت نبوده است، و باعث شد که ژوویک تصاویری از ادعا‌های خود را در مورد آنچه که او می‌گوید و تنها بخش کوچکی از آنچه او تجربه کرده است توئیت کند.

اپل در حال حاضر با موجی از فعالیت اجتماعی کارکنان برای حمایت از حقوق زنان روبرو است، از جمله چندین زن که در مورد نارضایتی خود از فرهنگ شرکت توییت می‌کنند. در ماه می‌، کارکنان این شرکت با نوشتن نامه‌ای خواستار تحقیق در مورد استخدام آنتونیو گارسیا مارتینز شدند که کتابی در مورد سیلیکون ولی با توصیف زنانی که بسیاری از آن‌ها توهین آمیز بودند نوشته بود. ساعاتی بعد، گارسیا مارتینز اخراج شد.

اپل هنوز به درخواست اظهار نظر د ورج پاسخ نداده است. نظر شما چیست؟ آیا ادعاهای مدیر ارشد بخش مهندسی شرکت اپل در مورد فضای ضد زن و تبعیض جنسیتی موجود در این شرکت صحیح است؟ آیا این کارمند ارشد اپل می می تواند این موضوع را در دادگاه ثابت کند؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.