یوتیوب ویدیوهای مربوط به یک سازمان حقوق بشری را حذف کرد - تکفارس 
یوتیوب ویدیوهای مربوط به یک سازمان حقوق بشری را حذف کرد - تکفارس 
یوتیوب ویدیوهای مربوط به یک سازمان حقوق بشری را حذف کرد - تکفارس 

یوتیوب ویدیوهای مربوط به یک سازمان حقوق بشری را حذف کرد

افشین نوری
۷ تیر ۱۴۰۰ - 11:01
یوتیوب

یوتیوب به‌تازگی چندین ویدیوی منتشرشده در کانال یک سازمان حقوق بشری را که سعی داشت نقص حقوق بشر در استان سین‌کیانگ چین را مستندسازی کند حذف کرده است. یوتیوب دلیل این اقدام را نقض قوانین ضد آزار (Anti-harassment) این پلتفرم عنوان کرده است.

مطالب مرتبط:

سازمان حقوق بشری Atajurt Kazakh در تاریخ ۱۵ ژوئن اعلام کرد که یوتیوب کانال رسمی این سازمان را به‌کلی غیرفعال کرده است و در توضیح این اقدام خود به آن‌ها گفته است که شکایت‌های زیادی از طرف کاربران دریافت کرده که به نمایش کارت‌های هویتی افراد در ویدیوهای این سازمان اعتراض داشته‌اند. با وجود این، یوتیوب کانال این سازمان را بعد از سه روز بازگرداند.

یوتیوب ظاهراً از Atajurt خواسته است تا کارت‌های هویتی افراد را در ویدیوهای خود بپوشاند، اما مدیر کانال این سازمان گفته است که «ما نمی‌خواستیم این کار را انجام دهیم چراکه چنین کاری به اعتبار ما ضربه می‌زد.» سازمان Atajurt از طرف سازمان‌هایی مانند دیدبان حقوق بشر به‌خاطر کمک به پیشبرد حقوق بشر مورد تقدیر قرار گرفته‌ است. این سازمان در ویدیوهای خود سعی کرده با اعضای خانواده افرادی که در استان سین‌کیانگ چین به کمپ‌های مخصوصی منتقل شده‌اند مصاحبه کند.

البته اکثر ویدیوهای این سازمان که اخیراً توسط یوتیوب حذف شده بودند، دوباره برگردانده شده‌اند؛ اما تعدادی از آن‌ها همچنان غیرقابل‌دسترس هستند. با این‌حال، رویترز گزارش داده است که Atajurt ویدیوهای خود را روی پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین Odysee نیز منتشر کرده است.

گوگل هنوز درباره این اتفاقات اظهارنظری نکرده است، اما اخیراً‌ در مصاحبه با وب‌سایت MIT Technology Review گفته بود که «از تلاش‌های سازمان‌های مختلف برای مستند کردن نقض حقوق بشر در کشورهای مختلف دنیا استقبال می‌کند.» اما همانطور که می‌دانید یوتیوب سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای در رابطه با افشای هویت افراد در شبکه خود دارد و اجازه نمی‌دهد که هویت شخصی افراد در این پلتفرم منتشر شود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید