TrendForce: هیچکدام از مدل های آیفون ۱۳ حافظه ۱ ترابایتی نخواهند داشت - تکفارس 
TrendForce: هیچکدام از مدل های آیفون ۱۳ حافظه ۱ ترابایتی نخواهند داشت - تکفارس 

TrendForce: هیچکدام از مدل های آیفون ۱۳ حافظه ۱ ترابایتی نخواهند داشت

افشین نوری
۲ تیر ۱۴۰۰ - 09:13
Iphone 13

موسسه تحقیقاتی TrendForce جدیدترین پیش‌بینی خود درباره استراتژی اپل در مورد سری آیفون ۱۳ را منتشر کرده است. به گفته این موسسه، سری آیفون ۱۳ ممکن است با نام سری آیفون ۱۲s معرفی شود و تمرکز آن بیشتر بر روی بهبود ویژگی‌های سری آیفون ۱۲ باشد.

با وجود اینکه کمبود ذخیره انبارها باعث افزایش قیمت‌ها شده، اما طبق پیش‌بینی تحلیلگران TrendForce، اپل سعی خواهد کرد تا قیمت پایه نسل فعلی آیفون خود را که در محدوده ۷۰۰ دلار قرار دارد، در سری بعدی آیفون خود هم حفظ کند.

مطالب مرتبط:

اپل همچنین برخی از قابلیت‌های نسل بعدی آیفون خود را ارتقا خواهد داد که از آن جمله می‌توان به آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس اشاره کرد که از پنل‌های امولد (AMOLED) با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره خواهند برد و یک ناچ کوچکتر در بالای خود خواهند داشت.

همه دوربین‌های اصلی، به جای لرزشگیر معمولی OIS از لرزشگیر جدید شیفت سنسور استفاده خواهند کرد. همچنین، دوربین‌های الترا واید از لنزهای پیشرفته‌تر ۶P با قابلیت اتوفوکوس بهره خواهند برد. TrendForce برعکس گزارش‌های اولیه معتقد است که همه مدل‌های آیفون ۱۳ مجهز به سنسور لیدار (LiDAR) نخواهند بود و فقط دو مدل پرو از این فناوری بهره خواهند برد.

آیفون ۱۳

TrendForce همچنین در گزارش خود ادعا کرده است که دو مدل پرو آیفون ۱۳ دارای ۱ ترابایت حافظه داخلی خواهند بود. این برعکس چیزی است که موسسه TF قبلاً پیش‌بینی کرده بود و به ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت برای مدل‌ها پرو اشاره کرده بود. با این‌حال، همه مدل‌های آیفون ۱۳ از چیپست A15 اپل استفاده خواهند کرد که بر پایه فناوری ارتقایافته N5P شرکت TSMC ساخته خواهد شد.

تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که اپل امسال ۲۲۳ میلیون دستگاه گوشی آیفون تولید خواهد کرد. این بدین معنی است که آیفون‌های جدید حدود ۳۹ درصد از کل آیفون‌هایی که امسال تولید خواهند شد را تشکیل خواهند داد. که اگر این درصد را با سهم سری آیفون ۱۲ که هم‌اکنون در حال تولید است و سهم مدل‌های ۵G ترکیب کنیم، به رقم ۵۷ درصد خواهیم رسید.

براساس آخرین گزارش TF، تولید آیفون ۱۲ مینی به خاطر فروش‌ ضعیف آن متوقف شده است و ظاهراً اپل امید زیادی به آیفون ۱۳ مینی هم ندارد. بنابراین تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که اپل همه تلاش خود را روی بازاریابی سه مدل بزرگتر دیگر خواهد گذاشت.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.