بررسی گوشی پوکو M3 پرو ۵G شیائومی - تکفارس 
بررسی گوشی پوکو M3 پرو ۵G شیائومی - تکفارس 
بررسی گوشی پوکو M3 پرو ۵G شیائومی - تکفارس 

بررسی گوشی پوکو M3 پرو ۵G شیائومی

حامد شهرزاد
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - 18:14
بررسی گوشی پوکو M3 پرو شیائومی

پوکو ام ۳ پرو ۵G یکی دیگر از تلفن‌های همراه ارزان‌قیمت با قابلیت اتصال به شبکه ۵G است. اگرچه بدون شک بسیاری از افراد به دنبال یک تلفن ارزان‌قیمت با چنین قابلیتی هستند، اما پوکو ام ۳ پرو ۵G ویژگی‌های دیگری را نیز به همراه دارد.

مشاهده مشخصات کاملمشاهده جعبه گشایی

پوکو ام ۳ پرو ۵G دارای ویژگی‌های بسیار خوب به خصوص با توجه به قیمت ارزان آن است. این گوشی هوشمند از یک صفحه‌نمایش ال سی دی ۶٫۵ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز، تراشه دیمنسیتی ۷۰۰ با ۴ گیگابایت یا ۶ گیگابایت رم، دوربین سه گانه با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع ۱۸ وات بهره می‌برد.

علاوه بر اتصال به شبکه ۵G، قابلیت اتصال به وای فای ۶ و ان اف سی نیز وجود دارد. همچنین، می‌توانید از رادیو اف ام این تلفن همراه نیز استفاده کنید و حتی یک جک صوتی ۳٫۵ میلی‌متری نیز در آن وجود دارد. پوکو ام ۳ پرو ۵G دارای یک فرستنده مادون قرمز است که به وسیله آن می‌توانید از این گوشی هوشمند به عنوان کنترل استفاده کنید. بلوتوث ۵٫۱ و وای فای دو بانده نیز در این گوشی هوشمند موجود است.

همه این ویژگی‌ها آشنا به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟

دلیل آن این است که پوکو ام ۳ پرو ۵G با گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۰ ۵G یکسان است و تنها از پنل پشتی متفاوتی برخوردار است. در حالی که ردمی نوت ۱۰ دارای بدنه پشتی پلاستیکی مات با ماژول دوربین کوچک است، پوکو دارای یک بدنه پشتی شیشه‌ای براق به همراه یک ماژول دوربین بزرگ است. اما از لحاظ ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، این دو گوشی هوشمند یکسان هستند.

ترجیح می‌دادیم مشخصات فنی پوکو ام ۳ پرو ۵G نسبت به نسل قبل بهبود پیدا می‌کرد. مقاومت در برابر آب و استفاده از تراشه دیمنسیتی ۸۰۰ یو می‌توانست باعث عملکرد کلی بهتر این گوشی هوشمند شود، اما با توجه به قیمت ۱۷۹ یورویی این تلفن همراه، ما همچنان از پوکو ام ۳ پرو ۵G راضی هستیم.

مطالب مرتبط:

طراحی

پوکو ام ۳ پرو ۵G

پوکو ام ۳ پرو ۵G ممکن است از لحاظ مشخصات فنی مشابه ردمی نوت ۱۰ ۵G باشد، اما کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد. پوکو سعی کرده و موفق شده است تا از ظاهر ردمی فاصله بگیرد و به نظر ما، این گوشی هوشمند از طراحی زیبایی برخوردار است. ام ۳ پرو ۵G در قسمت پشتی کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد، اما باید قیمت بیشتری را نسبت به نمونه مشابه ردمی پرداخت کنید.

در حالی که شیائومی برای گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۰ ۵G از بدنه پشتی مات استفاده کرده است، پوکو ام ۳ پرو ۵G از بدنه‌ای بهره می‌برد که با وجود پلاستیکی بودن، حس یک بدنه شیشه‌ای را به شما القا می‌کند. رنگ‌های این تلفن همراه شامل خاکستری تیره، زرد و آبی است.

ماژول دوربین از لحاظ فنی نسبت به ردمی نوت ۱۰ ۵G تغییری نکرده است، اما دارای ظاهر کاملاً متفاوتی است. اکنون یک نوار مشکی جزئی به همراه لوگوی بزرگ پوکو در این گوشی هوشمند مشاهده می‌شود.

با وجود آنکه بدنه پشتی پوکو ام ۳ پرو ۵G اثرانگشت را به خود جذب می‌کند، اما دارای ظاهر کلی بهتری نسبت به ردمی نوت ۱۰ ۵G است.

صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی این گوشی هوشمند از یک پنل آی پی اس ال سی دی بهره می‌برد. نرخ تازه‌سازی این صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز است که توسط محافظ گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود. یک سوراخ پانچ هول کوچک در این گوشی هوشمند وجود دارد که در مرکز آن قرار دارد. در این گوشی هوشمند یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی به کار رفته است. در پوکو ام ۳ پرو ۵G ال ای دی نوتیفیکیشن وجود ندارد.

ماژول دوربین این گوشی هوشمند برجسته است و به همین دلیل باعث می‌شود این تلفن همراه در هنگام قرارگیری بر روی یک سطح صاف، بلرزد. سه لنز در این گوشی هوشمند به کار رفته است که شامل یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک دوربین عمق میدان ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی است.

کناره‌های این گوشی هوشمند از پلاستیک ساخته شده است و دارای همان رنگ خاکستری تیره در قسمت پشتی است. کناره‌های این گوشی هوشمند مات است و این موضوع باعث می‌شود تا این تلفن همراه در هنگام قرار گرفتن در دست، لغزنده نباشد.

ابعاد این گوشی هوشمند ۱۶۱٫۸ در ۷۵٫۳ در ۸٫۹ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۰ گرم است. این ابعاد و وزن دقیقاً همانند ردمی نوت ۱۰ ۵G و ۵ گرم سنگین‌تر از ریلمی ۸ ۵G است.

پوکو ام ۳ پرو ۵G از اندازه مناسبی برخوردار است و هنگام کار با آن احساس خوبی به کاربر دست می‌دهد. به لطف بدنه پشتی شیشه‌ای آن، این تلفن همراه ظاهر زیباتری نسبت به ردمی نوت ۱۰ ۵G دارد. با وجود استفاده از بدنه براق، پوکو ام ۳ پرو ۵G لغزنده نیست. بدنه پشتی این گوشی هوشمند اثرانگشت و لکه‌ها را به خود جذب می‌کند، اما می‌توانید با یک پارچه به راحتی آن‌ها را پاک کنید.

پوکو ام ۳ پرو ۵G هیچ‌گونه مقاومتی در برابر آب ندارد. این تنها مشکلی است که ما با طراحی این گوشی هوشمند داریم. به نظر ما هر تلفن هوشمندی باید از مقاومت در برابر آب برخوردار باشد.

صفحه‌نمایش

پوکو ام ۳ پرو ۵G

پوکو ام ۳ پرو ۵G از یک صفحه‌نمایش ال سی دی ۶٫۵ اینچی آی پی اس با یک سوراخ کوچک پانچ هول در قسمت بالای آن بهره می‌برد. این صفحه‌نمایش دارای رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی است که امروزه به یک رزولوشن استاندارد در گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند ۴۰۰ پیکسل در اینچ است و نسبت ابعاد آن ۲۰:۹ است. از یک شیشه محافظ گوریلا گلس ۳ برای محافظت از صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند استفاده شده است.

صفحه‌نمایش پوکو ام ۳ پرو ۵G از نرخ تازه‌سازی پویا تا ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند، دقیقاً مانند ردمی نوت ۱۰ ۵G. این تلفن همراه از فناوری اچ دی آر پشتیبانی نمی‌کند.

رابط کاربری پوکو ام ۳ پرو ۵G دو نرخ تازه‌سازی بالا (۹۰ هرتز) و استاندارد (۶۰ هرتز) را ارائه می‌دهد. حالت ۹۰ هرتزی پویا است، به این معنی که بسته به محتوای نشان داده‌شده، نرخ تازه‌سازی بین ۳۰ هرتز، ۵۰ هرتز، ۶۰ هرتز و ۹۰ هرتز به طور خودکار تغییر می‌کند. هرچند پشتیبانی از ۳۰ هرتز نسبتاً محدود است.

شیائومی گفته است که نرخ تازه‌سازی در هنگام نمایش محتوایی که به نرخ تازه‌سازی بالا نیاز ندارند، کاهش می‌یابد. در هنگام بازی و پخش ویدیو، نرخ تازه‌سازی به صورت خودکار بر روی ۶۰ هرتز تنظیم می‌شود، در حالی که نرخ تازه‌سازی ۳۰ هرتز تنها برای فیلم‌هایی که دارای فریم‌ریت ۳۰ هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متأسفانه، ما نمی‌توانیم این موضوع را تأیید کنیم زیرا نرخ تازه‌سازی همیشه عدد ۹۰ هرتز را نشان می‌دهد، حتی زمانی که تصویر ثابت نشان داده می‌شود. تنها موارد استثنا برای تنظیم شدن نرخ تازه‌سازی بر روی ۶۰ هرتز در هنگام مدیریت فایل‌ها، انجام بازی و برخی از برنامه‌های پخش ویدیو مانند می ویدیو و نتفلیکس است.

البته ما در این مورد به گفته‌های شیائومی اعتماد می‌کنیم، چرا که گوشی‌های هوشمند دیگری نیز وجود دارند که دارای حالت نرخ تازه‌سازی پویا هستند. اگر مشکلی در تنظیم نرخ تازه‌سازی وجود داشته باشد، شیائومی آن را با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برطرف خواهد کرد.

شیائومی نسبت کنتراست صفحه‌نمایش پوکو ام ۳ پرو ۵G را ۱۵۰۰:۱ ذکر کرده است. روشنایی وعده داده‌شده توسط شیائومی ۴۰۰ نیت است، در حالی که حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت ذکر شده است. ما روشنایی صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند را اندازه گرفتیم و تمام ارقام ارائه داده‌شده از سوی شیائومی را تأیید می‌کنیم.

صفحه‌نمایش پوکو ام ۳ پرو ۵G دارای حداکثر روشنایی ۴۱۳ نیت در حالت دستی است، اما در هنگام شروع به کار در فضای باز می‌تواند به اندازه ۵۳۶ نیت نیز برسد. با توجه به عمق رنگ سیاه و سفید بسیار روشن، کنتراست صفحه‌نمایش این گوشی برابر ۱۴۷۵:۱ است که عدد بسیار خوبی محسوب می‌شود.

حداقل روشنایی این گوشی هوشمند تنها ۱٫۳ نیت است که چشمگیر است.

عمر باتری و سرعت شارژ

پوکو ام ۳ پرو ۵G

پوکو ام ۳ پرو از یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند و از فناوری شارژ سریع معادل ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند.

پوکو ام ۳ پرو ۵G نتیجه خوبی را در تست باتری ما به نمایش گذاشت. این گوشی هوشمند توانست ۱۲۱ ساعت در آزمون باتری دوام بیاورد. این امتیاز مشابه امتیاز ردمی نوت ۱۰ ۵G و نزدیک به امتیاز ریلمی ۸ ۵G و ریلمی ۷ ۵G است. این گوشی هوشمند در تمام بخش‌های آزمون (تماس، مرور وب، پخش ویدیو و حالت آماده به کار) بسیار عالی عمل کرد.

شیائومی در جعبه پوکو ام ۳ پرو ۵G یک شارژر ۲۲٫۵ واتی را عرضه می‌کند. این همان شارژری است که به همراه ردمی نوت ۱۰ ۵G عرضه می‌شد. پوکو ام ۳ پرو از فناوری شارژ سریع حداکثر ۱۸ واتی بهره می‌برد و شارژر ارائه‌شده در جعبه این گوشی هوشمند برای پوکو ام ۳ پرو ۵G مناسب و کافی است. اما اگر دستگاه‌های سازگار دیگری در اختیار دارید، می‌توانید دستگاه‌هایی را که سازگار با این شارژر هستند را نیز به سرعت شارژ کنید و دیگر نیازی نیست تا برای تمام دستگاه‌هایتان شارژرهای جداگانه بخرید.

باتری پوکو ام ۳ پرو ۵G دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و شارژر ارائه‌شده این باتری را در عرض نیم ساعت از ۰ درصد به ۳۳ درصد می‌رساند. این سرعت آن‌چنان زیاد نیست، اما برای عموم کاربران کافی است.

البته ذکر این نکته ضروری است که عمر باتری یک گوشی هوشمند به نحوه و میزان استفاده کاربر بستگی دارد. کاربرانی که برای مدت طولاتی به انجام بازی یا ثبت تصاویر به وسیله دوربین پوکو ام ۳ پرو ۵G مشغول هستند نسبت به کسانی که با این گوشی هوشمند تنها به انجام امور ساده‌تر مانند وب‌گردی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مشغول هستند انرژی بیشتری مصرف می‌کنند و عمر باتری تلفن همراه آن‌ها زودتر به پایان می‌رسد.

عملکرد پردازشی

پوکو ام ۳ پرو ۵G

پوکو ام ۳ پرو ۵G از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ به همراه رابط کاربری می یو ۱۲ بهره می‌برد. نسخه ۱۲ رابط کاربری می یو مدتی است که معرفی شده است و حتی اگر این گوشی هوشمند را با تلفن‌هایی که از نسخه‌های دیگر اندروید استفاده می‌کنند اما دارای رابط کاربری می یو ۱۲ هستند، مقایسه کنید، نمی‌توانید تفاوت بین آن‌ها را تشخیص دهید. لانچر پوکو از تم کمی متفاوت‌تری استفاده می‌کند و دارای آیکون‌های متفاوتی است، اما شما می‌توانید موارد مختلف را به دلخواه تغییر دهید.

پوکو ام ۳ پرو ۵G به تراشه دیمنسیتی ۷۰۰ مجهز شده است. این تراشه ارزان‌ترین تراشه شرکت مدیاتک است که از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند. این تراشه همان تراشه‌ای است که در ردمی نوت ۱۰ ۵G و ریلمی ۸ ۵G استفاده شده است. تراشه دیمنسیتی ۷۰۰ ۵G دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای مناسب با دو هسته ۲٫۲ گیگاهرتزی کورتکس ای ۷۶ و شش هسته ۲٫۰ گیگاهرتزی کورتکس ای ۵۵ است. پردازنده گرافیکی این گوشی هوشمند مالی جی ۵۷ ام سی ۲ است و البته مودم ۵G نیز در این تراشه وجود دارد.

پوکو ام ۳ پرو ۵G دارای دو نوع پیکربندی متفاوت است. همه این پیکربندی‌ها از یک رم ال پی دی دی آر ۴ ایکس و حافظه ذخیره‌سازی یو اف اس ۲٫۲ بهره می‌برند. تفاوت این پیکربندی‌ها در میزان حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی است. این گوشی هوشمند در سه نسخه (۴ گیگابایت رم به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و ۶ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی) عرضه می‌شود.

متأسفانه، پوکو ام ۳ پرو ۵G نتوانست هیچ یک از برنامه‌های بنچمارک را اجرا کند، چرا که شیائومی اجرای این برنامه‌ها را ممنوع کرده است. با این وجود، عملکرد کلی این گوشی هوشمند مشابه ریلمی ۸ ۵G است که از یک صفحه‌نمایش مشابه با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰ پی استفاده می‌کند.

تراشه دیمنسیتی ۷۰۰ عملکرد قابل قبولی را در بین همه برنامه‌ها، از جمله بازی‌ها ارائه می‌دهد. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند نسبت به قیمت تمام‌شده مناسب است. البته پردازنده گرافیکی ممکن است کمی کم قدرت باشد، اما با این وجود، بازی‌ها به خوبی اجرا می‌شوند.

به طور کلی، با توجه به بهینه‌سازی‌های انجام‌شده در اندروید ۱۱، اکثر کارها در پوکو ام ۳ پرو ۵G با سرعت بسیار خوبی انجام می‌شوند. با این وجود، اگر قصد دارید تا به صورت حرفه‌ای بازی‌های مخصوص تلفن همراه را با حداکثر سرعت و کیفیت اجرا کنید، بهتر است گوشی هوشمندی را انتخاب کنید که از پردازنده گرافیکی قدرتمندتری بهره می‌برد.

دوربین

پوکو ام ۳ پرو ۵G

پوکو ام ۳ پرو ۵G درست مانند ردمی نوت ۱۰ ۵G دارای سه دوربین در پشت و یک دوربین در جلو است. دوربین سه گانه عقبی دارای یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق میدان ۲ مگاپیکسلی است. یک فلش ال ای دی نیز در کنار این سه دوربین قرار گرفته است.

پوکو ام ۳ پرو دارای یک دوربین اصلی با وضوح بسیار بالا است. این دستگاه به سنسور ۴۸ مگاپیکسلی آمنی ویژن  او وی ۴۸ بی با اندازه ۱/۲ اینچی است که اندازه هر پیکسل آن ۰٫۸ میکرومتر است. این سنسور از فیلتر چهار لایه و فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز بهره می‌برد. اندازه لنز این دوربین ۲۶ میلی‌متر و دیافراگم آن f/1.8 است. در هنگام استفاده از این لنز می‌توان حالت شب را نیز فعال کرد.

دوربین ماکروی پوکو ام ۳ پرو ۵G از یک سنسور ۲ مگاپیکسلی هینیکس های ۲۵۹ با پیکسل‌های بزرگ ۱٫۷۵ میکرومتر استفاده می‌کند. اندازه دیافراگم این لنز f/2.4 است. این سنسور دارای توانایی فوکوس کردن روی سوژه‌ای که در فاصله ۴ سانتی‌متری قرار دارد است. حداکثر فاصله سوژه تا دوربین ماکروی پوکو ام ۳ پرو ۵G حدود ۵ سانتی‌متر است.

سنسور سوم دوربین پشتی این دستگاه یک سنسور عمق میدان تک‌رنگ گلکسی کور جی سی ۰۲ ام ۱ بی ۲ است که دارای وضوح ۲ مگاپیکسل است. باید توجه داشته باشید که از این سنسور ۲ مگاپیکسلی به تنهایی نمی‌توان استفاده کرد و از این حسگر تنها برای کمک به تشخیص عمق میدان در هنگام استفاده از دو سنسور دیگر استفاده می‌شود.

دوربین سلفی این گوشی هوشمند از سنسور ۸ مگاپیکسلی آمنی ویژن او وی ۸۸۵۶ با اندازه ۱/۴ اینچ بهره می‌برد و اندازه پیکسل‌های این تلفن همراه ۱٫۱۲ میکرومتر است. دیافراگم این لنز f/2.0 است و فوکوس آن ثابت است.

دوربین اصلی به طور پیش‌فرض تصاویر را با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل ذخیره می‌کند (وضوح واقعی این دوربین ۴۰۰۰ در ۲۹۹۲ پیکسل است). عکس‌هایی که ما در طول روز ثبت کردیم، با توجه به قیمت پوکو ام ۳ پرو ۵G، بسیار خوب هستند. عکس‌ها از جزئیات غنی و واضح برخوردارند و سطح نویز تصاویر کم است. رنگ‌ها تا حدود زیادی دقیق و به واقعیت نزدیک هستند و دامنه داینامیکی آن بسیار خوب است. حتی اگر حالت اچ دی آر خودکار روشن باشد، باز هم جزئیات و رنگ‌بندی تصاویر بسیار مناسب است.

پوکو ام ۳ پرو ۵G

بدیهی است که عملکرد دوربین پوکو ام ۳ پرو ۵G به اندازه گوشی‌های پرچم‌دار شرکت‌های دیگر نیست. با این وجود، باید گفت که این گوشی هوشمند نسبت به رقبای هم‌رده خود عملکرد بسیار بهتری داشته است و تصاویر گرفته شده از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

پوکو ام ۳ پرو ۵G از یک سیستم منظره یاب مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌برد، اما عملکرد آن به خصوص در طول روز چندان قابل توجه نیست. این سیستم ساختمان‌ها، آسمان، فضای سبز، میزان نور، اتومبیل، حیوانات اهلی و غیره را تشخیص می‌دهد و برخی از پارامترها را برای ظاهر بهتر تصاویر، اصلاح می‌کند. متأسفانه، آنچه در تصاویر گرفته‌شده به وسیله هوش مصنوعی مشخص است، کنتراست فوق‌العاده زیاد و رنگ‌هایی غیر طبیعی است.

حالت ۴۸ مگاپیکسلی نیز برای دوربین اصلی پوکو ام ۳ پرو ۵G در دسترس است و برخی از الگوریتم‌های نرم‌افزاری را بر روی تصاویر گرفته‌شده انجام می‌دهد و عکس‌های بسیار خوبی را تهیه می‌کند، اگرچه تفاوت این حالت با حالت ۱۲ مگاپیکسلی چندان زیاد نیست. عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی دارای نویز بسیار زیادی هستند. وقتی آن‌ها را به اندازه ۱۲ مگاپیکسل تبدیل کردیم، نویز تصاویر کاهش یافت و جزئیات با دقت بیشتری قابل مشاهده بودند.

در هر صورت، بهتر است تا از حالت ۱۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر استفاده کنید، مگر آنکه نیاز دارید تا جزئیات سوژه با دقت بیشتری ثبت شود.

البته باید گفت که عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی طبیعی‌تر به نظر می‌رسند، زیرا کمتر مورد پردازش نرم‌افزاری قرار گرفته‌اند. بنابراین، اگر می‌خواهید از پردازش نرم‌افزاری بیش از حد دوربین جلوگیری کرده و عکس‌هایی با ظاهری طبیعی‌تر به دست آورید، توصیه می‌کنیم تا از حالت ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

پوکو ام ۳ پرو ۵G

پوکو ام ۳ پرو ۵G گوشی هوشمندی است که توانسته است با وجود قیمت نسبتاً پایین، توانایی اتصال به شبکه ۵G در کنار دیگر نقاط قوت مانند صفحه‌نمایش چشمگیر، پردازنده نسبتاً سریع، رابط کاربری مناسب، دوربین باکیفیت و غیره را در اختیار خریداران قرار دهد.

در واقع، پوکو ام ۳ پرو ۵G با قیمت تنها ۱۹۹ یورو برای مدلی با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، خود را به گزینه اصلی خریداران گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت تبدیل کرده است. قیمت پایه این تلفن همراه ۱۷۹ یورو است که بسیار ارزان است. شیائومی توانسته است تا تلفن همراهی را به بازار عرضه کند که می‌تواند با گوشی‌های هوشمندی که دارای قیمت بالاتری هستند، رقابت کند.

با توجه به اینکه شرکت شیائومی سال‌ها در تولید گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت فعالیت دارد، به خوبی می‌داند که چگونه یک تلفن همراه ارزان‌قیمت مناسب بسازد و پوکو ام ۳ پرو ۵G نیز دارای همان کیفیت همیشگی شیائومی است. با پرداخت تنها ۱۷۹ یورو می‌توانید صاحب بهترین ویژگی‌های یک گوشی هوشمند ارزان‌قیمت شوید و اتصال به شبکه ۵G نیز یکی از نکات جالب توجه این تلفن همراه است.

صفحه‌نمایش این گوشی از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد و دارای کیفیت و روشنایی کافی است. کنتراست این صفحه‌نمایش عالی است. دوربین‌های این گوشی هوشمند عکس‌های مناسبی را ثبت می‌کنند و شما می‌توانید با پوکو ام ۳ پرو ۵G به انجام بازی‌های روز مشغول شوید. عمر باتری این گوشی هوشمند شگفت‌انگیز است.

با این حال، پوکو ام ۳ پرو ۵G سریع‌ترین گوشی هوشمند موجود در بازار نیست. با وجود آنکه تراشه استفاده‌شده در این گوشی هوشمند نسبت به قیمت تمام‌شده از عملکرد مناسبی برخوردار است، اما در هر صورت نمی‌تواند با گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار رقابت کند.

همچنین، فناوری شارژ سریع این تلفن همراه دارای سرعت آن‌چنان بالایی نیست و هیچ ویژگی خاصی مانند اسپیکرهای دوگانه یا فیلم‌برداری ۴ کی در پوکو ام ۳ پرو ۵G وجود ندارد. اما در حال حاضر، مودم‌های ۵G گران هستند و قابل درک است که شیائومی بخش زیادی از هزینه‌های تمام‌شده برای این محصول را صرف تجهیز کردن این گوشی هوشمند به فناوری ۵G کرده است.

واضح است که پوکو ام ۳ پرو ۵G تلفن همراهی نیست که مناسب تمام افراد باشد. اگر می‌خواهید تا با کمترین هزینه به فناوری ۵G دسترسی پیدا کنید و در عین حال از ویژگی‌های دیگر نیز بهره‌مند شوید، خرید پوکو ام ۳ پرو ۵G را به شما توصیه می‌کنیم.

نقاط قوت:

  • صفحه‌نمایش ال سی دی آی پی اس با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و کنتراست بسیار خوب
  • ماندگاری عالی باتری
  • کیفیت بلندگو
  • رابط کاربری می یو ۱۲
  • دوربین بسیار مناسب و قابل اعتماد
  • کیفیت بالای دوربین سلفی
  • جک ۳٫۵ میلی‌متری، فناوری ۵G، فرستنده مادون قرمز، ان اف سی، شیار مایکرو اس دی

نقاط ضعف:

  • عملکرد متوسط پردازنده گرافیکی
  • عدم محافظت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار
  • فقدان بلندگوی استریو
  • عدم امکان ضبط ویدیوهای ۴ کی

منبع: GSM Arena

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید