پوکو M3 پرو ۵G با چیپست دیمنسیتی ۷۰۰ و نمایشگر ۹۰ هرتزی معرفی شد - تکفارس 
پوکو M3 پرو ۵G با چیپست دیمنسیتی ۷۰۰ و نمایشگر ۹۰ هرتزی معرفی شد - تکفارس 

پوکو M3 پرو ۵G با چیپست دیمنسیتی ۷۰۰ و نمایشگر ۹۰ هرتزی معرفی شد

افشین نوری
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 19:24
پوکو M3 پرو 5G

گوشی پوکو M3 پرو ۵G امروز رونمایی شد. این هندست از فناوری ۵G بهره می‌برد و دارای نمایشگر سریع‌تر ۹۰ هرتزی و یک پردازنده سریع‌تر دو هسته‌ای است. پوکو همچنین از یک طراحی جدید برای این گوشی استفاده کرده است.

مطالب مرتبط:

کار پردازش پوکو M3 پرو ۵G را چیپست دیمنسیتی ۷۰۰  بر عهده دارد که سرعت دانلودها را تا ۲.۷۷ گیگابیت‌برثانیه افزایش می‌دهد و دارای دو هسته قدرتمند Cortex-A76 و یک هسته گرافیکی Mali G57 است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم، چیپست ۱۱ نانومتری اسنپدراگون ۶۶۲ که در داخل مدل M3 به کار رفته است، دارای چهار هسته Cortex-A73 و یک هسته گرافیکی Adreno 610 است. هر چند دیمنسیتی ۷۰۰ فقط دارای دو هسته پردازشی است، اما عملکرد هر کدام از این هسته‌ها و همچنین عملکرد ترکیبی آن‌ها، سریع‌تر از هسته‌های اسنپدراگون ۶۶۲ است. ضمن اینکه پردازنده گرافیکی جدید هم دارای عملکرد بهتری است.

نمایشگر ۹۰ هرتزی پوکو M3 پرو ۵G باعث می‌شود تا رابط کاربری گوشی با روانی بیشتری اجرا شود و محتواهای ویدیویی با سرعت‌های ۳۰/۵۰/۶۰ فریم‌درثانیه نمایش داده شوند. نمایشگر M3 پرو یک پنل ۶.۵ اینچی ال‌سی‌دی با رزولوشن +۱۰۸۰p و حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت است و از پوشش گوریلا گلس ۳ بهره می‌برد.

پوکو M3 پرو 5G

پوکو M3 پرو ۵G از همان دوربین‌های گوشی M3 استفاده می‌کند که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی (سنسور ۱/۲ اینچی با پیکسل‌های ۰.۶ میکرومتر و فاصله کانونی f/1.8) و دو دوربین ماکرو و عمقی ۲ مگاپیکسلی در قاب پشت گشوی و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در جلوی دستگاه می‌شوند. البته از دوربین سلفی گوشی می‌توان در کنار سنسور اثرانگشت کناری هندست، برای آنلاک دستگاه هم بهره برد.

پوکو M3 پرو 5G

یکی از ضعف‌های مدل پرو نسبت به مدل استاندارد، باتری آن است که در مقایسه با باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی M3  از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی بهره می‌برد. البته سرعت‌های شارژ هر دو مدل یکسان است و هر دو با سرعت ۱۸ وات شارژ خواهند شد. با این‌حال، چیپست جدید M3 پرو و همچنین نمایشگر ۹۰ هرتزی آن باعث افزایش مصرف باتری آن خواهند شد.

پوکو M3 پرو ۵G دارای یک شیار کارت microSD، یک جک هدفون ۳.۵ میلیمتری، رادیو اف‌ام، بلستر فروسرخ و همچنین اتصال NFC برای برخی کشورهاست.

این هندست دارای ۴ یا ۸ گیگابایت رم LPDDR4X و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 است و بنابراین در این بخش هم مزیتی نسبت به مدل M3 ندارد. با این‌حال، مدل پرو از سیستم عامل جدیدتر اندروید ۱۱ در کنار رابط کاربری MIUI 12 بهره می‌برد.

پوکو M3 پرو 5G

پوکو M3 پرو ۵G از فردا از طریق وب‌سایت اصلی پوکو یا فروشگاه‌های آنلاین آمازون، AliExpress و Goboo قابل‌دسترس خواهد بود. قیمت نسخه ۴/۶۴ گیگابایتی گوشی ۱۸۰ یورو و قیمت مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی آن ۲۰۰ یورو تعیین شده است. البته پوکو برای کسانی که زودتر اقدام به خرید این گوشی بکنند، قیمت‌ها را به‌ترتیب تا ۱۶۰ یورو و ۱۸۰ یورو کاهش خواهد داد. پوکو M3 پرو در سه رنگ مختلف عرضه خواهد شد.

پوکو M3 پرو 5G

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید