فاش شد: پوکو F6 به تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ مجهز خواهد شد - تکفارس 
فاش شد: پوکو F6 به تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ مجهز خواهد شد - تکفارس 
فاش شد: پوکو F6 به تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ مجهز خواهد شد - تکفارس 

فاش شد: پوکو F6 به تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ مجهز خواهد شد

افشین نوری
۸ فروردین ۱۴۰۳ - 21:00
تراشه پوکو F6

شیائومی خود را برای معرفی پوکو F6 در ماه‌های آینده آماده می‌کند و حالا اطلاعات تازه‌ای درباره تراشه و سایر مشخصات آن فاش شده است.

طبق گزارش امروز، پوکو F6 از تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ بهره خواهد برد که در واقع نسخه‌ای از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است. بنابراین انتظار می‌رود که پوکو F6 از نظر پردازشی قدرت بالایی داشته باشد.

این تراشه از همان هسته‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کند، اما دارای تفاوت‌هایی در بخش فرکانس و پردازنده گرافیکی است.

اسنپدراگون ۸s نسل ۳ از یک هسته اصلی Cortex-X4، چهار هسته Cortex-A720 و سه هسته Cortex-A520 استفاده می‌کند اما فرکانس آن‌ها به‌ترتیب به ۳ گیگاهرتز، ۲.۸ گیگاهرتز و ۲ گیگاهرتز کاهش یافته است.

تفاوت دیگری که بین اسنپدراگون ۸s نسل ۳ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ وجود دارد این است که به جای معماری ۱+۵+۲ از چینش ۱+۴+۳ استفاده شده است. البته فرایند ساخت همچنان ۴ نانومتری است. با این حال، کوالکام از پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در داخل آن استفاده کرده است.

از طرف دیگر، اسنپدراگون ۸s نسل ۳ از هوش مصنوعی مولد پشتیبانی می‌کند که شامل اجرای مدل‌های زبانی بزرگ می‌شود. این تراشه همچنین از مدل‌های هوش مصنوعی چندوجهی پشتیبانی می‌کند.

بر اساس اطلاعات امروز، پوکو F6 همچنین مجهز به یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور IMX882 سونی خواهد بود که قبلا آن را در ریلمی ۱۲ پرو ۵G دیده‌ایم. در کنار این دوربین، یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با سنسور IMX335 سونی و یک دوربین ماکرو وجود خواهد داشت. 

اخیرا گوشی پوکو X6 نئو به عنوان عضو سوم سری پوکو X6 رونمایی کرد. این گوشی ۲۴۰ دلار قیمت دارد. پوکو X6 نئو از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت بهره می‌برد.

این گوشی در بخش نرم‌افزار سیستم‌عامل اندروید ۱۳ را با رابط کاربری MIUI 14 اجرا می‌کند و قرار است تا ۲ سال آپدیت اندروید و ۴ سال وصله امنیتی را دریافت کند.

در پنل پشتی آن یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابر و یک دوربین عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی وجود دارد. دوربین سلفی آن هم ۱۶ مگاپیکسلی است.

در داخل آن از تراشه دایمنسیتی ۶۰۸۰ مدیاتک در کنار رم LPDDR4x و حافظه UFS 2.2 استفاده شده است.

انرژی آن را یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع سیمی ۳۳ وات تامین می‌کند. سایر قابلیت‌های پوکو X6 نئو شامل حسگر اثر انگشت کناری، جک ۳.۵ میلی‌متری، سیم کارت دوگانه، اتصال ۵G، وای‌فای ۵ و بلوتوث ۵.۳ می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید