مشخصات هوآوی میت پد پرو یک روز پیش از معرفی فاش شد - تکفارس 
مشخصات هوآوی میت پد پرو یک روز پیش از معرفی فاش شد - تکفارس 
مشخصات هوآوی میت پد پرو یک روز پیش از معرفی فاش شد - تکفارس 

مشخصات هوآوی میت پد پرو یک روز پیش از معرفی فاش شد

مهدی ملکی
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - 14:07
هوآوی میت پد پرو

همان‌طور که هوآوی به تدریج آماده رویداد روز بعد خود می‌شود، ما شاهد انتشار اطلاعات بیشتری از محصولاتی هستیم که احتمالاً در این رویداد حضور خواهند داشت. حال ماهیت یکی از این محصولات به لطف یک تصویر با تمام مشخصات خود فاش شده است. بنابراین طبق چیزی که تاکنون دیده‌ایم، هوآوی به زودی یک مدل به‌روز شده از میت پد پرو با حداقل دو پیکربندی مختلف را معرفی خواهد کرد.

یکی از این پیکربندی‌ها طبق تصویر فاش شده به یک نمایشگر ۱۰ IPS LCD با رزولوشن ۱۶۰۰ × ۱۲۶۰ پیکسل مجهز خواهد شد. این نمایشگر از DCI-PC پشتیبانی خواهد کرد و حداکثر روشنایی آن، ۵۴۰ نیت خواهد بود. انتظار می‌رود که مدل دیگر این تبلت به یک نمایشگر ۱۲.۶ اینچی از نوع امولد (AMOLED) مجهز باشد. هر دو مدل طبق آن چیزی که تاکنون می‌توان حدس زد، از قلم هوشمند جدید هوآوی به نام «M-Pencil» پشتیبانی خواهند کرد.

هوآوی میت پد پرو

یکی دیگر از مواردی که تاکنون فاش شده است، استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ است. قبل‌تر در ماه نوامبر گزارشی مبنی بر صدور اجازه کوالکام جهت استفاده از محصولات این شرکت علی رغم تحریم‌های ایالات متحده شد. این دستگاه احتمالاً همراه با ۸ گیگابایت رم و هر دو پیکربندی حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت راهی بازار خواهد شد.

مطالب مرتبط:

از سوی دیگر، انتظار می‌رود که این سری به یک باتری ۷۲۵۰ میلی‌آمپر ساعت و درگاه شارژ USB-C مجهز باشد. ابعاد تبلت جدید هوآوی نیز ۷.۲ × ۱۵۹ × ۲۴۶ خواهد بود. باید اشاره کرد که این سری به دو دوربین شامل یک لنز ۸ مگاپیکسل و یک لنز ۱۳ مگاپیکسل مجهز خواهد شد.

هوآوی میت پد پرو

پیکربندی مجهز به نمایشگر ۱۲.۶ اینچی این سری که با نام میت پد پرو شناخته می‌شود، مبتنی بر یک پردازنده کایرین ۹۰۰۰ خواهد بود که احتمالاً با قیمت ۵۰۰۰ یوآن چین (نزدیک به ۶۴۰ یورو) به دسترس کاربران می‌رسد. هوآوی فردا طی یک رویداد از واچ ۳، سر میت پد پرو و نسخه ۲ هارمونی او اس رونمایی خواهد کرد.

در حقیقت هوآوی پیش‌تر اعلام کرده است که در تاریخ ۱۲ خرداد (۲ ژوئن ۲۰۲۱ میلادی) همراه با معرفی رسمی از هارمونی او اس، از چند محصول نیز رونمایی خواهد کرد. چند روز پیش این شرکت چینی با یک تیزر تبلیغاتی خبر از معرفی پیش‌روی ساعت هوشمند جدیدش با نام واچ ۳ داد. یکی دیگر از این تیزرها، به معرفی میت پد پرو اشاره داشتند که اکنون شاهد مشخصات کامل آن هستیم و نهایتاً ما به قلم هوشمند جدید این شرکت با نام M-Pencil رسیده‌ایم.

طبق آمار، تولید کنندگان بین ژانویه و مارس ۲۰۲۱ میلادی حدود ۹۰.۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در کشور چین عرضه کرده‌اند. این آمار حاکی از افزایش ۳۶ درصدی عرضه گوشی‌ها نسبت به زمان مشابه در سال گذشته میلادی است. همچنین باید در این بین باید در نظر بگیریم که سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ تحت تاثیر بیماری کرونا قرار داشت.

هوآوی طی سال‌های گذشته به عنوان پرفروش‌ترین شرکت تولید کننده گوشی‌های هوشمند در زادگاه خود شناخته می‌شد. گویا این موضوع سرانجام به اتمام رسیده و هوآوی جایگاه خود را از دست داده است.

هوآوی در آخرین سه‌ماهه خود تنها ۱۶ درصد از سهم بازار چین را در اختیار دارد که نسبت به سهم ۳۰ درصدی آن در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰، یک پسرفت قابل توجه به شمار می‌رود. هوآوی در سه‌ماهه مشابه سال گذشته میلادی که پیش از به اتمام رسیدن دسترسی به خدمات گوگل بود، توانست با پیشی گرفتن از سامسونگ، تبدیل به برزگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند جهان براساس تعداد واحد شود.

هوآوی

ظاهراً آخرین تحریم‌های ایالات متحده که در میانه ماه سپتامبر اجرایی شدند، دلیل اصلی بداقبالی هوآوی و سقوط ان در بازار داخلی کشور چین است. این شرکت از زمان تشدید فشارها،‌ در دریافت تراشه‌های مورد نظر خود از TSMC یا دیگر تامین‌کنندگان به مشکل خورده است؛ بنابراین از مدت‌ها پیش و به همین ترتیب، اکنون برای عرضه محصولات خود به خرده‌فروشان و فروشگاه‌های مختلف دچار مشکل شده است.

هوآوی از مدت‌ها پیش و همزمان با تحریم‌های آمریکا، بیش از همیشه به سمت بازار گجت‌های هوشمند قام برداشته است. در ادامه باید دید که آیا با توجه به لغو تحریم‌های شیائومی، هوآوی نیز از این تحریم‌های معاف خواهد شد یا خیر. دونالد ترامپ هنگام تحریم شرکت یاد شده، دلایل امنیتی را اصلی‌ترین علت وارد کردن هوآوی به لیست سیاه اعلام نمود. گفته می‌شود که این شرکت با دولت کمونیست چین در ارتباط است و این موضوع مطمئناً برای آمریکا خوشایند نخواهد بود. در نهایت دقیقاً پس از گذشت یک سال از اعمال تحریم‌های آمریکا، وزارت بازرگانی صدور قطعاتی را که به وسیله فناوری ایالات متحده جهت ساخت پردازنده‌ها به کار گرفته می‌شوند، بدون اجازه این اداره ممنوع کرد.

این تغییر سبب شد که هوآوی زیرمجموعه عظیم خود آنر را به فروش برساند و برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که هوآوی امسال از جایگاه دومین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، به رده هفتم سقوط کند.ترامپ طی چهار سال ریاست جمهوری خود، شرکت چینی ارتباطات و گوشی‌های هوشمند ZTE را نیز به دلیل عدم اجرای شرایط تعیین شده وزارت بازرگانی ایالات متحده در فهرست انتیتی (Entity) یا همان لیست سیاه قرار داد.

در نتیجه این شرکت دیگر نتوانست از تامین‌کننده کالاهای آمریکایی واردات داشته باشد و بنابراین دچار مشکلات بزرگی شد.البته شرکت ZTE مدتی بعد از لیست تحریم‌های ایالات متحده خارج شد. باید منتظر بود و دید که وضعیت به چه صورت پیش خواهد رفت.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید