سامسونگ گلکسی زد فولد ۳ احتمالاً با سیستم کنترل ژستی معرفی خواهد شد - تکفارس 
سامسونگ گلکسی زد فولد ۳ احتمالاً با سیستم کنترل ژستی معرفی خواهد شد - تکفارس 
سامسونگ گلکسی زد فولد ۳ احتمالاً با سیستم کنترل ژستی معرفی خواهد شد - تکفارس 

سامسونگ گلکسی زد فولد ۳ احتمالاً با سیستم کنترل ژستی معرفی خواهد شد

افشین نوری
۲ خرداد ۱۴۰۰ - 09:32
سامسونگ

انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی زد فولد ۳ را در ماه جولای عرضه کند. با نزدیک‌تر شدن به این رویداد، هر روز اطلاعات جدیدی درباره این گوشی تاشو به بیرون درز پیدا می‌کند. امروز وب‌سایت Letsgodigital جزییات تازه‌ای از گلکسی زد فولد ۳ منتشر کرده است.

سامسونگ در ماه نوامبر سال گذشته یک پتنت با عنوان «دستگاه الکترونیکی تاشو» در اداره جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رسانده که در تاریخ ۲۰ می امسال منتشر شده است. این پتنت درباره یک گوشی گلکسی زد فولد ۳ است که به‌جای دکمه‌های فیزیکی از ژست‌های حرکتی بهره می‌برد.

سامسونگ

سیستم کنترل ژستی این دستگاه به‌نحوی برنامه‌ریزی شده که یک سوایپ یا ضربه جایگزین عملکردهای دکمه فیزیکی خواهد شد. در گوشی‌های تاشو موجود، زمانی که شما دکمه‌های فیزیکی لبه کناری دستگاه را فشار می‌دهید، در واقع به لولای دستگاه فشار خارجی وارد می‌کنید و همین موضوع می‌تواند باعث آسیب لولا شود. سامسونگ با معرفی سیستم کنترل ژستی می‌خواهد از لولای دستگاه تاشو محافظت کند.

مطالب مرتبط:

همچنین کاربران خواهند توانست همانند دکمه‌های فیزیکی، ژست‌های حرکتی را هم برای شخصی‌سازی کنند. برای نمونه، شما قادر خواهید بود با ضربه زدن روی دستگاه آن را خاموش کنید یا ولوم دستگاه را با سوایپ کردن کترل نمایید.

سامسونگ

گللکسی زد فولد تنها هندست تاشویی نخواهد بود که ممکن است از سیستم کنترل ژستی بهره ببرد. سامسونگ ماه گذشته پتنتی را به ثبت رساند که گلکسی زد فلیپ را با دکمه‌های مجازی نشان می‌داد.

با این‌حال، ما هنوز نمی‌دانیم که آیا گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ هم مجهز به این سیستم خواهند بود یا نه. اما می‌توانیم بگوییم که سامسونگ مطمئناً سیستم کنترل ژستی را روی گوشی‌های تاشو آینده خود استفاده خواهد کرد.

منبع: MsPowerUser

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید