اولین گوشی تاشو گوگل با دوربین زیر نمایشگر ناپدیدشونده در راه است - تکفارس 
اولین گوشی تاشو گوگل با دوربین زیر نمایشگر ناپدیدشونده در راه است - تکفارس 

اولین گوشی تاشو گوگل با دوربین زیر نمایشگر ناپدیدشونده در راه است

افشین نوری
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 10:38
گوگل پیکسل تاشو

گوگل به‌تازگی یک پتنت ۲۳ صفحه‌ای برای یک دوربین زیر نمایشگر ناپدیدشونده به ثبت رسانده که احتمالاً آن را روی یک گوشی پیکسل تاشو استفاده خواهد کرد.

این دوربین زیر نمایشگر، درست در نقطه مقابل یک نمایشگر کوچک قرار گرفته و یک منشور یا آینه بین آن‌ها فاصله انداخته است. زمانی که از دوربین استفاده می‌شود، منشور می‌چرخد تا دوربین آشکار شود و زمانی هم که دوربین کار نمی‌کند، منشور به نمایشگر کوچک اجازه می‌دهد تا دوربین را بپوشاند و شاهد یک صفحه‌نمایش بدون سوراخ باشیم.

گوگل پیکسل تاشو

ماژول اپتیکی این سیستم، فضایی به عرض ۲ تا ۳ میلیمتر را در داخل نمایشگر اشغال کرده و سنسور دیگری نیز در کنار دوربین تعبیه شده است که احتمال می‌رود یک سنسور امبینت یا IR باشد. این سنسور ظاهراً برای اسکن بیومتریک چهره کاربر استفاده خواهد شد که قبلاً روی پیکسل ۴ و همچنین پیکسل ۵ نیز استفاده شده بود.

مطالب مرتبط:

فناوری دوربین زیر نمایشگر ناپدیدشونده احتمالاً برای استفاده روی پیکسل ۶ آماده نخواهد شد، اما به احتمال زیاد آن را روی پیکسل ۷ در سال ۲۰۲۲ یا یک پیکسل تاشو خواهیم دید. سامسونگ هم اخیراً یک دوربین زیر نمایشگر جدید به نمایش گذاشته که قرار است آن را اواخر امسال روی گوشی گلکسی زد فولد ۳ ارایه دهد.

به این ترتیب، ما در نیمه دوم امسال شاهد بهبودهای خوبی در دوربین زیر نمایشگر گوشی‌های هوشمند از سوی بسیاری از سازندگان خواهیم بود. نسل اول دوربین زیر نمایشگر که روی هندست آکسون ۲۰ شرکت ZTE معرفی گردید، کیفیت تصویر بسیار فوق‌العاده‌ای دارد.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید