شرکت ام اس آی از چندین لپ تاپ گیمینگ و کریتور رونمایی کرد - تکفارس 
شرکت ام اس آی از چندین لپ تاپ گیمینگ و کریتور رونمایی کرد - تکفارس 

شرکت ام اس آی از چندین لپ تاپ گیمینگ و کریتور رونمایی کرد

افشین نوری
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 18:41
لپ تاپ MSI

شرکت ام اس آی (MSI) امروز چندین لپ تاپ گیمینگ و کریتور جدید که مجهز به پردازنده‌های جدید Tiger Lake اینتل هستند معرفی کرد. این لپ تاپ ها از تاریخ ۱۶ می برای خرید قابل‌دسترس خواهند بود.

همه ما ام اس آی را به‌خاطر لپ تاپ گیمینگ رده‌بالایش می‌شناسیم، اما این شرکت در چند سال اخیر تلاش‌های زیادی برای تنوع بخشیدن به محصولات خود کرده است. ام اس آی سال گذشته لپ تاپ های سری سامیت (Summit) را برای افراد حرفه‌ای و چندین لپ تاپ اقتصادی نیز برای خالقان محتوا  معرفی کرد. حالا لپ تاپ جدید Creator Z16 اولین تلاش این شرکت برای ورود به بازار لپ تاپ های رده‌بالای خلق‌محتواست و مشتریانی را هدف قرار خواهد داد که ام اس آی آن‌ها را کاربران مک بوک پرو نامیده است.

مطالب مرتبط:

لپ تاپ Creator Z16 در دو مدل معرفی شده است که مدل پایه آن قیمتی برابر ۲۵۹۹ دلار دارد. هر دو مدل Creator Z16 از نمایشگرهای لمسی ۱۲۰ هرتزی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و رزولوشن +QHD بهره می‌برند و صد درصد محدوده رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهند. از آنجاییکه نسبت تصویر ۱۶:۱۰ فضایِ کاری عمودی بیشتری در مقایسه با نسبت رایج ۱۶:۹ فراهم می‌کند، می‌تواند یک امتیاز عالی برای طراحان و هنرمندان باشد. در داخل هر دو مدل از کارت گرافیکی GeForce RTX 3060 انویدیا و ۳۲ گیگابایت رم استفاده شده است. شما همچنین قادر به انتخاب بین ۱ یا ۲ ترابایت حافظه داخلی و پردازنده‌های Core i7-11800H یا Core i9-11900H خواهید بود.

لپ تاپ MSI

اما برای کسانی که بودجه کمتری دارند، لپ تاپ جدید Creator M16 که در واقع نسخه سبک‌وزن Z16 است می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این لپ تاپ هم از نمایشگری با رزولوشن +QHD بهره می‌برد، اما کارت گرافیکی آن از نوع GeForce RTX 3050 Ti بوده و یک چیپست Core i7 کار پردازش آن را بر عهده دارد. قیمت این لپ تاپ هنوز اعلام نشده است.

لپ تاپ MSI

لپ تاپ دیگری که ام اس آی امروز معرفی کرده است Creator 17 نام دارد. این لپ تاپ دارای نمایشگر Mini LED است، اما از تراشه‌های قدرتمندی شامل پردازنده Core i9 و کارت گرافیکی GeForce RTX 3080 بهره می‌برد.

ام اس آی درباره لپ تاپ ‌های جدید خود گفته است که علاوه بر ارتقا مشخصات این دستگاه‌ها، کیفیت ساخت آن‌ها را نیز بهبود بخشیده است. نمایندگان ام اس آی به وب‌سایت ورج گفته‌اند که لپ تاپ Creator Z16 بهترین کیفیت ساخت را در بین همه لپ تاپ های این شرکت دارد.

ام اس آی در کنار مدل‌های کریتور خود، چندین لپ تاپ گیمینگ نیز معرفی کرده است. این لپ تاپ ها شامل مدل‌های رده‌بالای GE76 و GE66 Raider و همچنین مدل‌های GS76 و GS66 Stealth می‌شوند که از نسل یازدهم پردازنده‌های Core i9 اینتل در کنار کارت گرافیکی RTX 3080 بهره می‌برند و دارای نمایشگرهای ۲۴۰ هرتزی QHD هستند.  در کنار این مدل‌ها، لپ تاپ های میان‌رده GP76 و GP66 Leopard و همچنین GL76 و GL66 Pulse نیز با همان مشخصات اما با پردازنده Core i7 معرفی شده‌اند.

 لپ تاپ MSI

GS66 Stealth

البته ام اس آی دو مدل لپ تاپ گیمینگ رده‌پایین نیز برای مشتریان با بودجه کم خود معرفی کرده است که “Katana” و “Sword” نام دارند. به‌گفته ام اس آی، این لپ تاپ ها دارای طراحی کاملاً جدیدی هستند که از کارهای تیوشی ناگانو (Tsuyoshi Nagano) تصویرگر معروف ژاپنی الهام گرفته شده‌اند. لپ تاپ های مدل Sword در رنگ سفید و با ۸ گیگابایت رم و مدل Katana در رنگ مشکی و با ۱۶ گیگابایت رم عرضه خواهند شد. قیمت مدل‌‌های Katana از ۹۹۹ دلار و قیمت مدل‌های Sword از ۱۰۹۹ دلار  شروع خواهد شد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.