لپ‌تاپ گیمینگ MSI Cyborg 15 در بازار ایران؛ مدرن و خاص برای گیمرها! - تکفارس 
لپ‌تاپ گیمینگ MSI Cyborg 15 در بازار ایران؛ مدرن و خاص برای گیمرها! - تکفارس 
لپ‌تاپ گیمینگ MSI Cyborg 15 در بازار ایران؛ مدرن و خاص برای گیمرها! - تکفارس 

لپ‌تاپ گیمینگ MSI Cyborg 15 در بازار ایران؛ مدرن و خاص برای گیمرها!

کسری نراقی
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - 00:07
لپ‌تاپ گیمینگ MSI Cyborg 15 در بازار ایران؛ مدرن و خاص برای گیمرها! - تکفارس 

شرکت MSI سری جدیدی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود را با نامCyborg  معرفی کرده که با سخت‌افزار قدرتمند و قیمت متعادل می‌تواند همراه همیشگی گیمرها باشد. خبر خوب این است که این لپ‌تاپ هم‌اکنون در بازار ایران نیز در دسترس علاقه‌مندان است. اما این لپ‌تاپ چه ویژگی‌هایی دارد که آن را باب دل گیمرها کرده است؟

MSI به تازگی اقدام به معرفی سری کاملاً جدیدی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود با نام Cyborg نموده است. لپ‌تاپ Cyborg 15  با در اختیار داشتن کارت گرافیک سری RTX40 و پردازنده نسل ۱۲ اینتل در بدنه خاص خود، گزینه‌ای مناسب برای گیمرهاست.

لپ‌تاپMSI Cyborg 15  از صفحه کلید با ظاهر نیمه‌شفاف بهره می‌برد که ظاهری مدرن به آن بخشیده است. بدنه این لپ‌تاپ با برخورداری از طراحی خاص الهام‌‌گرفته از بازی محبوب Cyberpunk، یک انتخاب ایده‌آل برای افرادی است که از طراحی معمول لپ‌تاپ‌های گیمینگ خسته شده‌اند.

لپ‌تاپ گیمینگ MSI Cyborg 15 در بازار ایران؛ مدرن و خاص برای گیمرها! - تکفارس 

اگر برای خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ بودجه خیلی زیادی ندارید، نباید نگران باشید؛ چرا که طبق گفته MSI، عرضه سری لپ‌تاپ‌های Cyborg 15  با هدف کمک به گیمرهایی صورت می‌گیرد که بودجه‌ خیلی بالایی برای خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ گران‌قیمت ندارند.

اما باید بدانید که قیمت مقرون‌به‌صرفه، مانع از بهره‌مندی MSI Cyborg 15 از فناوری‌های روز نشده است؛ به‌گونه‌ای که در این لپ‌تاپ مدرن، شاهد استفاده از پردازنده‌های گرافیکی نسل RTX40، پردازنده قدرتمند نسل ۱۲ اینتل، وای‌فای ۶ و حافظه رم‌ DDR5 هستیم.

طراحی لپ‌تاپ‌ ام‌اس‌آی سایبورگ؛ برای آنها که خاص‌پسند هستند!

قبل از هر نکته‌ای باید گفت که لپ‌تاپ سایبورگ ۱۵ با وزن حدود ۱.۹۸ کیلوگرم و ضخامت ۲۲ میلی‌متر یک لپ‌تاپ گیمینگ نسبتاً سبک و باریک برای اجرای بازی‌هاست که توان سخت‌افزاری مطلوبی دارد. بنابراین اگر به دنبال یک لپ‌تاپ گیمینگ هستید که آن را با خود حمل کنید، سایبورگ گزینه‌ای عالی برای شماست.

خبر خوب برای علاقه‌مندان به دنیای بازی این است که در طراحی Cyborg 15 از بازی معروف «سایبرپانک ۲۰۷۷» الهام گرفته شده تا گیمرها با دستگاه احساس راحتی بیشتری باشند. در واقعMSI  برای طراحی این مدل با هنرمندان مشهوری همکاری کرده است؛  هنرمندانی که در طراحی و تولید بازی‌هایBlade Runner  و Dune وBattlefield  نیز نقش کلیدی داشته‌اند.

لپ‌تاپ گیمینگ MSI Cyborg 15 در بازار ایران؛ مدرن و خاص برای گیمرها! - تکفارس 

گیمرها معمولاً به دنبال نشانه‌هایی هستند که علاقه خود را به دنیای بازی نشان دهند. اگر جزء این دسته از افراد هستید باید بدانید نکته جالب در طراحی لپ‌تاپ سایبورگ این است که کلید‌های WASD با مواد شفاف ساخته شده‌اند. طراحان MSI از نور پس‌زمینه متفاوتی در بخش کلید‌های مخصوص گیم استفاده کرده‌اند که به خوبی آنها را با کلیدهای معمولی هنگام بازی متمایز می‌کند. همچنین خطوط و اشکال هندسی خاصی در قسمت‌های مختلف دستگاه مانند لبه‌ها دیده می‌شوند که حس گیمینگ را به خوبی منتقل می‌کنند.

سخت‌افزار محبوب گیمرها در قلب Cyborg؛ از گرافیک RTX40 تا پردازنده نسل ۱۲

اگر گیمر حرفه‌ای هستید یا با لپ‌تاپ‌ به کارهای گرافیکی سنگین می‌پردازید، خبر خوبی برای شما داریم. لپ‌تاپ‌های جدید سریMSI Cyborg 15 A12  را می‌توان محصولات گیمینگ مقرون‌به‌صرفه دانست که بسته به پیکربندی دقیق، امکان بهره‌مندی از پردازنده‌ نسل دوازدهم اینتلCore i7-12650H  و گرافیک انویدیا RTX 4060 یاRTX 4050  را دارند.

صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی لپ‌تاپ MSI Cyborg 15 وضوحFull HD  دارد که به عنوان یک محصول گیمینگ میان‌رده، کاملاً کافی است. نرخ نوسازی نمایشگر این لپ‌تاپ به ۱۴۴ هرتز می‌رسد و تجربه‌ای روان برای شما به ارمغان می‌آورد. در مجموع، صفحه نمایش سایبورگ برای بازی بسیار مناسب بوده و گیمرها می‌توانند گیمینگ روان و بدون وقفه‌ای را به مدد آن تجربه کنند.

یکی از نگرانی‌های گیمرها در اجرای بازی‌ها، محدودیت ظرفیت رم است. اما ام اس آی در لپ‌تاپCyborg 15 A12  از حافظه رم پرسرعتDDR5-4800  استفاده کرده که تا ۶۴ گیگابایت قابل افزایش است. همچنین لپ تاپ گیمینگ ام اس آی از SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت از نوعPCIe Gen4  پشتیبانی می‌کند که در میان رقبای خود، یکی از سریع‌ترین حافظه‌ها به شمار می‌رود.

لپ‌تاپ گیمینگ MSI Cyborg 15 در بازار ایران؛ مدرن و خاص برای گیمرها! - تکفارس 

اگر گیمری هستید که گاهی به برق شهری دسترسی ندارید، ام‌اس‌آی خیال شما را راحت کرده است. لپ‌تاپ سایبورگ از باتری ۵۳.۵ وات‌ساعتی بهره برده و نکته جالب این است که این باتری با یک‌بار شارژ، حدود ۶ ساعت دوام خواهد داشت که عدد بسیار خوبی برای گیمرهاست. البته نباید شارژر ۱۲۰ واتی این لپ تاپ را از قلم انداخت که می‌تواند ظرف مدت کوتاهی، مجدداً دستگاه شما را به صورت کامل شارژ کند.

از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ می‌توان به Wi-Fi 6  با سرعت ۲.۴ گیگابیتی و فناوری Cooler Boost با قابلیت خنک‌سازی با لوله‌های حرارتی اشتراکی اشاره کرد.

لپ‌تاپ گیمینگ MSI Cyborg 15 در بازار ایران؛ مدرن و خاص برای گیمرها! - تکفارس 

از حیث ارتباطات سیمی نیز ام‌اس‌آی دغدغه‌های گیمرها را به خوبی پاسخ داده است. این لپ‌تاپ جدید ام‌اس‌آی، از درگاهHDMI 2.1  با وضوح۴K  در کنار پورتUSB 3.2 Gen2 Type-C  با پشتیبانی از DisplayPort 1.4 بهره‌مند است. درگاه‌های دیگر این لپ‌تاپ شامل دو پورت USB 3. 2 Gen1 Type-A، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و اتصال شبکه RJ45 است. به موارد فوق می‌توانیم سنسور اثر انگشت را نیز اشاره کنیم که این روزها به یک گزینه بیومتریک ضروری برای احراز هویت کاربران تبدیل شده است. بنابراین با انتخاب و خرید لپ تاپ گیمینگ MSI Cyborg 15 تمام نیازهای ارتباطی خود را رفع خواهید کرد.

کیفیت صدا نیز برای گیمرها بسیار پراهمیت بوده و ام‌اس‌آی در این لپ‌تاپ به خوبی این نیاز را درک کرده است. لپ‌تاپ‌های MSI Cyborg 15  به دو بلندگوی ۲ واتی مجهز بوده که صدای شفاف و با وضوح بالا را در اختیار گیمرها قرار ‌می‌دهند. همچنین با فناوریNahimic EasySurround  می‌توانید اسپیکرهای بلوتوثی را به لپ تاپ خود اضافه کنید. این فناوری به شما اجازه می‌دهد با ترکیب بلندگوهای خارجی و داخلی لپ‌تاپ، به راحتی یک صدای فراگیر (Surround) ایجاد کرده و به خوبی فضاهای متنوع را در هنگام بازی، شبیه‌سازی کنید.

تجربه دلنشین گیمینگ با لپ تاپ MSI Cyborg؛ فریم‌ها در کنترل شماست

برخورداری از سخت‌افزار قدرتمند در کنار طراحی نسبتاً سبک، دو فاکتور متمایزکننده این لپ‌تاپ هستند. وجود پردازنده Core i7 نسل دوازدهم اینتل و پردازنده گرافیکی انویدیا RTX 4050/4060 قدرت لازم را به لپ ‌تاپ‌های سری MSI Cyborg 15 A12  برای بازی، ویرایش ویدیو و سایر کار‌های گرافیکی سنگین می‌دهد.

لپ‌تاپ گیمینگ MSI Cyborg 15 در بازار ایران؛ مدرن و خاص برای گیمرها! - تکفارس 

اگر به عنوان یک گیمر نگران نرخ فریم و کیفیت اجرای بازی‌ها هستید باید بدانید که وجود پردازنده گرافیکی نسل جدید RTX 40 در لپ‌تاپ سایبورگ، بهبود شگرفی را در اجرای بازی‌ها نسبت به نسل‌های قبلی نوید می‌دهد. طبق اعلام MSI، این لپ‌تاپ می‌تواند بازی‌های رده AAA را به راحتی با نرخ فریم بالای ۶۰ اجرا کند که نمونه‌هایی از آن در تصویر بالا قابل مشاهده است. البته با فعال کردن فناوری DLSS 3 هم می‌توانید در برخی بازی‌ها به نرخ فریم بسیار بالاتری برسید که حاصل به خدمت گرفتن هوش مصنوعی در پردازش فریم‌ها توسط کارت‌های گرافیک‌های جدید انویدیا است.

اگر جزء این دسته از افراد هستید، لپ‌تاپ Cyborg برای شماست!

در پایان باید گفت اگر به عنوان یک گیمر، طراح، گرافیست یا ادیتور ویدئو به دنبال یک محصول بروز و مقرون‌به‌صرفه هستید، لپ‌تاپ‌های MSI سری سایبورگ انتخابی درخشان برای شماست. این لپ‌تاپ مخصوص کسانی است که به دنبال محصولی مدرن با قابلیت‌های بروز، طراحی خاص و شیک، وزن نسبتاً کم و قیمتی متعادل برای یک لپ‌تاپ قدرتمند هستند.

لپ‌تاپ‌های Cyborg با بهره‌مندی از سخت‌افزارهای روز دنیا همچون کارت گرافیک سری RTX40 و پردازنده نسل ۱۲، با ایجاد تعادل بین قیمت و قابلیت‌ها، امکانی را فراهم کرده تا کاربرانی که بودجه زیادی برای خرید لپ‌تاپ مخصوص گیمینگ یا کارهای گرافیکی ندارند نیز بتوانند محصولی درخور و با کارایی بالا برای خود تهیه کنند.

لپ‌تاپ گیمینگ MSI Cyborg 15 در بازار ایران؛ مدرن و خاص برای گیمرها! - تکفارس 

لپ‌تاپ‌های جدید MSI Cyborg 15 هم‌اکنون با گارانتی رسمی در بازار ایران نیز موجود است. برای اطلاعات بیشتر درباره لپ‌تاپ‌های MSI و مدل‌های موجود در بازار ایران، می‌توانید به صفحه رسمی لپ‌تاپ‌های MSI به زبان فارسی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید