حمله سایبری به بزرگترین خط لوله انتقال سوخت آمریکا - تکفارس 
حمله سایبری به بزرگترین خط لوله انتقال سوخت آمریکا - تکفارس 

حمله سایبری به بزرگترین خط لوله انتقال سوخت آمریکا

افشین نوری
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 18:52
حمله سایبری

یکی از بزرگترین خط لوله‌های آمریکا به‌خاطر حمله سایبری از کار افتاد. نیویورک‌تایمز گزارش داده است که خط لوله کلونیال (Colonial) که ۴۵ درصد از سوخت شرق آمریکا را تامین می‌کند، به‌خاطر یک حمله سایبری از کار افتاده است و همه بخش‌های عملیاتی خط لوله و بخشی از سیستم‌های آی‌تی آن تحت‌تاثیر قرار گرفته‌اند.

این خط لوله حدود ۸۸۵۰ کیلومتر (۵۵۰۰ مایل) طول دارد و سوخت و گازوئیل تصفیه‌شده از منطقه Gulf Coast به نیویورک منتقل می‌کند. به گزارش نیویورک‌تایمز، این خط لوله روزانه سوختی معادل ۲.۵ میلیون بشکه حمل می‌کند و هنوز مشخص نیست که حمله سایبری مذکور، سیستم‌های کنترل صنعتی کلونیال را هدف قرار داده است یا اینکه توسط هکرهای دولت‌های خارجی صورت پذیرفته است. با این‌حال، واشنگتن‌پست به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده است که این حادثه از نوع حمله‌ باج‌افزار بوده است.

مطالب مرتبط:

مسئولان خط لوله کلونیال گفته‌اند که آن‌ها به کمک یک شرکت امنیت سایبری در حال بررسی ماهیت و وسعت این حمله هستند و با پلیس امنیت تماس گرفته‌اند.

ظاهراً مسئولان این خط لوله در تلاش هستند تا هر چه سریع‌تر مشکل به وجود آمده را برطرف کنند و تمرکز آن‌ها در حال حاضر، بیشتر روی بازگرداندن امن خط لوله به سرویس است. آن‌ها گفته‌اند که همه تلاش خود را می‌کنند تا اثرات قطعی سوخت ارسالی به مشتریان‌اش را به حداقل برسانند.

براساس گزارش نیویورک‌تایمز، از آنجاییکه اکثر سوخت لوله‌ها به سمت تانکرهای ذخیره منتقل می‌شده‌اند و همچنین به‌ دلیل اینکه میزان مصرف سوخت آمریکا به‌خاطر شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است، بعید به نظر می‌رسد که مشتریان کلونیال دچار قطعی سوخت طولانی‌مدت بشوند. البته اینکه تا چه زمانی این قطعی ادامه خواهد یافت هنوز مشخص نیست.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.