FBI: هوش مصنوعی باعث راحت‌تر شدن کار هکرها شده است - تکفارس 
FBI: هوش مصنوعی باعث راحت‌تر شدن کار هکرها شده است - تکفارس 
FBI: هوش مصنوعی باعث راحت‌تر شدن کار هکرها شده است - تکفارس 

FBI: هوش مصنوعی باعث راحت‌تر شدن کار هکرها شده است

افشین نوری
۹ مرداد ۱۴۰۲ - 19:37
FBI

پلیس FBI به‌تازگی هشدار جدی درباره گسترش حملات سایبری با لستفاده از برنامه‌های هوش مصنوعی صادر کرده است. این سازمان گفته است که هکرها از فناوری هوش مصنوعی در حملات فیشینگ و توسعه بدافزار استفاده می‌کنندو تعداد ین نوع حملات به‌شدت در حال افزایش است.

به گفته FBI حتی مدل‌هایی مثل ChatGPT مورد سوء‌استفاده هکرها قرار گرفته و در توسعه بدافزارها بکار گرفته شده‌ است. یکی از مدیران FBI گفته است: «ما انتظار داریم با گذشت زمان و با رونق مدل‌های مختلف هوش مصنوعی شاهد افزایش حملات هکری باشیم.»

FBI همچنین درباره گسترش استفاده از هوش مصنوعی مولد در زمینه دیپ‌فیک اظهار نگرانی‌ کرده است. اخیرا تعدادی از شرکت‌های فناوری مثل OpenAI، مایکروسافت، گوگل و متا در کاخ سفید متعهد شدند که نظارت بیشتری بر فناوری هوش مصنوعی داشته باشند.

بعد از معرفی موجی از محصولات هوش مصنوعی مثل چت‌بات‌های ChatGPT و گوگل بارد، بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک به دنبال بهبود کسب‌وکارهای خود با استفاده از هوش مصنوعی هستند.

در حال حاضر شرکت‌هایی مثل مایکروسافت و گوگل سرمایه‌گذاری هنگفتی در زمینه هوش مصنوعی مولد کرده‌اند و به‌سرعت در حال ارائه ابزارهای هوش مصنوعی متنوعی برای مشتریان و کسب‌وکارها هستند. این در حالیست که آمازون هنوز هیچ مدل زبانی بزرگی برای پشتیبانی از یک چت بات هوش مصنوعی ندارد.

واحد ابری آمازون موسوم به AWS روز گذشته اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون دلار در بخش هوش مصنوعی مولد سرمایه‌گذاری می‌کند تا به شرکت‌هایی که از این فناوری استفاده می‌کنند کمک کند. در ماه‌های اخیر فناوری هوش مصنوعی مولد با معرفی چت‌بات ChatGPT توسط شرکت OpenAI سروصدای زیادی به پا کرده است و اکثر شرکت‌ها به دنبال استفاده از آن در محصولات خود هستند.

این سرمایه‌گذاری هرچند برای شرکتی مثل آمازون که درآمد میلیاردی در سال دارد رقم ناچیزی است، اما به هر حال نشان می‌دهد که واحد ابری آمازون متوجه اهمیت هوش مصنوعی مولد شده است و برای عقب نماندن از رقبایی مثل مایکروسافت و گوگل دست به کار شده است.

آمازون گفته است که AWS در حال همکاری با شرکت‌هایی مثل Highspot, Twilio, RyanAir و Lonely Planet است و مهندسان و دانشمندان جدیدی را به پروژه جدید هوش مصنوعی خود اضافه کرده است.

در هر حال، استفاده از هوش مصنوعی به‌تدریج در حال فراگیر شدن است و باید نگرانی‌های موجود در این زمینه را جدی گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید