تماشا کنید: جعبه گشایی رسمی گوشی شیائومی پوکو F3 - تکفارس 
تماشا کنید: جعبه گشایی رسمی گوشی شیائومی پوکو F3 - تکفارس 

تماشا کنید: جعبه گشایی رسمی گوشی شیائومی پوکو F3

مهدی ملکی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 17:30
شیائومی پوکو F3

طرفداران سری پوکو و حتی کاربران شیائومی احتمالاً از مشاهده یک دستگاه جدید خوشحال می‌شوند اما پوکو F3 یک محصول کاملاً جدید نیست. سخت‌افزار این گوشی هوشمند با ردمی K40 یکسان است و می‌توان دو دوربین ۴۸ و ۸ مگاپیکسلی آن را نیز در این دستگاه مشاهده کرد. این موضوع در قسمت جلویی نیز به قوت خود باقی است. ما در این قسمت شاهد یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی همراه رزولوشن فول اچ‌دی+ و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز هستیم.

پوکو F3 به یک پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز است که انرژی خود را به وسیله یک باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعت تامین می‌کند. این باتری از نرخ شارژ سریع ۳۳ وات نیز بهره‌مند است. فرکانس هسته اصلی پردازنده تا ۳.۲ گیگاهرتز هم بالا می‌رود و کاربر افزون بر آن، از مزایای یک رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 هم بهره‌مند خواهد شد.

البته شاید باتری این گوشی در مقایسه با دیگر ویژگی‌هایش، چیز چندان قابل توجهی به نظر نرسد. شرکت مذکور چندین ماه پیش دست به معرفی پوکو M3 زد که باتری قوی‌تر دارد. بزرگترین ویژگی پوکو M3 باتری عظیم ۶۰۰۰ میلی‌آمپری است که از شارژ ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند و حتی می‌تواند دستگاه‌های دیگر را از طریق کابل مخصوص شارژ کند.

مطالب مرتبط:

پوکو به باتری خود افتخار کرده و آن را بزرگترین مزیت این گوشی می‌داند. پوکو آن زمان ادعا کرد که این باتری می‌تواند با هربار شارژ تا ۵ روز استفاده کم، ۳ روز استفاده متوسط و یا ۱٫۵ روز استفاده سنگین دوام داشته باشد. همچنین این شرکت گفته است که این باتری تا ۲٫۵ سال بدون از دست دادن ظرفیت چشمگیری می‌تواند کار کند.

از دیگر قابلیت‌های پوکو F3 می‌توان به موتور لرزشی X-axis اشاره کرد. بلندگوها از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند و می‌توان این موضوع را به هر دو جز موجود در گوشی هوشمند هم در قسمت پایین و هم در پشت نسبت داد. سیستم صوتی دستگاه از این نیز فراتر می‌رود. شیائومی در ساخت این گوشی از یک مجموعه سه‌گانه میکروفون استفاده کرده است که می‌تواند صدا را به صورت ۳۶۰ درجه ضبط کند. علاوه بر این موضوع، این میکروفون‌ها می‌توانند صدای محیط را هنگام بزرگنمایی روی اجسام، ضبط و پردازش کنند.

پوکو F3 نیز همانند دیگر گوشی هوشمند معرفی شده شیائومی، در ۲ عدد پیکربندی رم و حافظه به بازار عرضه می‌شود. کاربران می‌توانند بین مدل مجهز به رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت، یکی را برگزینند. در حال حاضر ۳ عدد رنگ برای این دستگاه معرفی شده است: سفید، مشکی و آبی که به ترتیب با نام‌های اختصاری خود یعنی Arctic White، Night Black و Deep Ocean Blue شناخته می‌شوند. قیمت پوکو F3 با توجه به پیکربندی مورد نظر کاربر بین ۳۴۹ الی ۳۹۹ یورو خواهد بود.

دانلود ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p | دانلود ویدیو با کیفیت ۷۲۰p

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.