بررسی شیائومی پوکو F3؛ کمترین قیمت، بیشترین عملکرد - تکفارس 
بررسی شیائومی پوکو F3؛ کمترین قیمت، بیشترین عملکرد - تکفارس 

بررسی شیائومی پوکو F3؛ کمترین قیمت، بیشترین عملکرد

مهدی ملکی
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 18:00
بررسی گوشی شیائومی پوکو F3

پوکو معمولاً به عنوان برندی شناخته می‌شود که محصولاتش با حفظ کارایی، قیمت اقتصادی و ارزانی دارند. گوشی هوشمندی که در ادامه نیز به آن خواهیم پرداخت، از شرایط مشابهی بهره‌مند است. در حقیقت این گوشی نه تنها بسیار کارآمد و در عین حال اقتصادی به نظر می‌رسد، بلکه می‌توان گفت که کاربر با محصولی پرچم‌دار روبه‌روست. در یک خلاصه کلی، پوکو F3 به یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد (AMOLED) با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ ۵G، بلندگوهای دالبی اتموس، دوربین اصلی سه‌گانه و یک باتری با پشتیبانی از شارژ سریع مجهز است.

مشاهده مشخصات کاملمشاهده جعبه گشایی

درون جعبه پوکو F3 چه خبر است؟

درون جعبه پوکو F3 از همان شیوه‌ای استفاده شده است که شیائومی در محصولات اصلی خود نیز به کار می‌برد. افزون بر برچسب‌های رنگی مزین به نام «Poco»، می‌توان یک آداپتور شارژ ۳۳ وات، یک کابل USB تبدیل درگاه A به C و یک قاب محافظ شفاف سیلیکونی را مشاهده کرد.

این قاب محافظ دارای یک محافظ جداگانه برای درگاه شارژ دستگاه است که آن را در برابر رطوبت حفظ می‌کند. با این حال هنگام اتصال شارژر یا هدفون،‌ این محافظ ثانویه آزاردهنده ظاهر می‌شود و کاربر را طرد می‌کند.

شیائومی پوکو F3

در رابطه با هدفون حرف زدیم؛ گفتنی است که پوکو F3 از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین به همین دلیل است که شیائومی تصمیم به قرار دادن یک تبدیل جک ۳.۵ میلی‌متری به USB-C در جعبه دستگاه گرفته است.

طراحی

پوکو F3 از لحاظ ظاهر، بسیار شبیه می ۱۱، پرچم‌دار کنونی شیائومی به نظر می‌رسد و این موضوع بی‌نهایت خوش‌حال کننده است. جلو، عقب و طرفین این دستگاه توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود و فریم اصلی دستگاه از جنس پلاستیک، مابین آن‌ها قرار گرفته است. این نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که پوکو F3 را بیش از پیش به می ۱۱ شیائومی شباهت می‌دهد.

طراحی ماژول پشت دوربین هم از زبان طراحی اخیر محصولات شیائومی الهام گرفته شده است و با این حال هنوز هم می‌توان گفت که مولفه‌های متمایز و منحصربه‌فرد خودش را داراست.

شیائومی پوکو F3

در مورد این دستگاه هیچ اشاره‌ای به استاندارد مقاومت در برابر گرد‌و‌غبار و آب IP53 نشده و به نظر می‌رسد که این فناوری تنها در مدل‌های دیگر این خانواده از جمله پوکو ایکس ۳ و پوکو ایکس ۳ پرو به کار گرفته شده است. با این حال می‌توان چند موضوع را با قاطعیت اعلام کرد؛ پوکو F3 تعداد درگاه‌های کمتری از ایکس ۳ پرو دارد که کنترل آن‌ها هنگام ورود آب بسیار آسان‌تر است.

همچنین به نظر می‌رسد که طراحی شیار سیم‌کارت و USB دقیقاً مشابه شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو بوده و از عایق‌های یکسانی برای آن‌ها استفاده شده است. این موارد احتمال استفاده از استاندارد IP53 را افزایش می‌دهد و شاید در آینده‌ای نه چندان دور، نهایتاً شاهد تایید آن از سوی شیائومی باشیم. سرانجام باید گفت که ما در رابطه با مقاومت این گوشی در مقابل بارش و قطره‌های آب مطمئن هستیم اما هنوز مشخص نیست که چرا شیائومی به آن اشاره نکرده است.

شیائومی پوکو F3

از سوی دیگر نمی‌توان انتظار داشت که یک گوشی هوشمند ۳۰۰ یورویی از استاندارد مقاومت در برابر نفوذ آب پشتیبانی کند اما از آن‌جایی که بسیاری از محصولات شیائومی به IP53 مجهز می‌شوند، اشاره‌ای به احتمال وجود آن داشتیم. پوکو F3 در مجموع، در ۳ رنگ سفید، مشکی و آبی عمیق اقیانوسی راهی بازار می‌شود.

حاشیه‌های نمایشگر کاملاً باریک است و از روزنه دوربین سلفی بسیار کوچکی در میانه آن استفاده شده است. حسگر تشخیص اثر انگشت برخلاف بسیاری از مدل‌های میان‌رده و بالارده، زیر نمایشگر نیست و در عوض، درون دکمه موجود روی فریم کناری دستگاه قرار گرفته است. جدای از بلندگوی نزدیک نمایشگر، خبری از نوار ال‌ای‌دی (LED) اعلان در پوکو F3 نیست.

شیائومی پوکو F3

قسمت پشتی دستگاه زمانی که کاملاً تمیز است و هیچ اثر انگشت یا ردی روی آن موجود نیست، زیبا ظاهر می‌شود. قسمت پشتی دستگاه شامل دو ماژول دوربین اصلی جداگانه است. یکی از این ماژول‌ها به فلش ال‌ای‌دی و حسگر تشخیص نور ۳۶۰ درجه محیط مجهز است. ماژول دیگر سه عدد دوربین شامل لنز ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، لنز عریض ۸ مگاپیکسلی و لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی را در خود جای داده است. در این قسمت یک میکروفون هم به چشم می‌خورد.

مطالب مرتبط:

کناره سمت چپ دستگاه عاری از هر گونه شیار، دکمه یا … است اما کناره سمت راست پوکو F3 محل قرارگیری دکمه‌های تنظیم صدا و پاور است. قسمت بالای گوشی دارای دو شیار است. یکی از شیارها بلندگوی بالایی را در خود جای داده و دیگری محل قرارگیری میکروفون و مادون قرمز است. بلندگوی استریو ثانویه، درگاه USB-C، شیار سیم‌کارت دوگانه و نهایتاً میکروفون اصلی نیز در قسمت زیرین دستگاه قرار گرفته‌اند.

نمایشگر

نمایشگر پوکو F3 احتمالاً بزرگ‌ترین پیشرفت این دستگاه نسبت به پوکو F2 پرو است. این نمایشگر با ابعادی ۶.۶۷ اینچی، رزولوشن ۱۰۸۰p و همچنین این‌بار با پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمس ۳۶۰ هرتز، کاملاً درخشان و قابل قبول است.

روزنه دوربین سلفی دستگاه بسیار ریز و ناچیز به نظر می‌رسد و برخلاف ردمی نوت ۱۰ پرو، دوربین سلفی نیز به خوبی در این روزنه کوچک جای گرفته است. نمایشگر همانند دیگر گوشی‌های شرکت شیائومی توسط فناوری گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود اما لیبل محافظی که همراه آن ارائه شده، کاملاً ارزان‌قیمت و ناکارآمد است. اگر به دنبال خرید این گوشی و مصمم برای تهیه یک محافظ صفحه هستید، باید همانند تیم ما در همان ساعات ابتدایی قید محافظ پیش‌فرض نمایشگر را زده و از جیبتان مایه بگذارید.

شیائومی پوکو F3

همان‌طور که اشاره شد، نمایشگر این دستگاه از نرخ تازه‌سازی بالایی پشتیبانی می‌کند. نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز به صورت ثابت و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز به صورت منعطف در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

شیائومی در طراحی این محصول موارد دیگری را هم مد نظر داشته است. این نمایشگر از فناوری HDR10+ هم پشتیبانی کرده و در کنار پشتیبانی از Widevine L1 DRM، شما می‌توانید از نهایت کیفیت برای استریم ویدیو استفاده کنید. هنگام استفاده از تمام سرویس‌های استریم ویدیو مانند نتفلیکس، آمازون پرایم و یوتیوب، دستیابی به کیفیت فول اچ‌دی HDR ممکن است.

نمایشگر جدای از رابط کاربری و تمام قسمت‌های در دسترس، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز را در بازی‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، مانند Dead Triger 2، ارائه می‌دهد. استفاده از نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز نیز در سرویس‌های استریم ویدیو و پخش‌کننده پیش‌فرض ویدیو دستگاه تایید شده است و شما می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

برند پوکو پیش‌تر اطمینان داده که نمایشگر این دستگاه قادر به پخش میانگین روشنایی ۹۰۰ و حداکثر ۱۳۰۰ نیت و این مهم حتی حین مشاهده ویدیوهای HDR نیز ثابت است.

پوکو F3 همچنین به فناوری موتو هوش مصنوعی تصاویر (AI Image Engine) نیز مجهز است که دو مورد عمده را ممکن می‌سازد. ابتدا این که کاربر می‌تواند محتوای SDR را به HDR تبدیل کند. دومین موضوع، MEMC یا تبدیل فوتیج‌های با نرخ فریم پایین به نرخ فریم بالاست.

عمر باتری

پوکو F3 به یک باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است. این باتری نزدیک به ۲۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت کمتری از باتری پوکو F2 و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت کمتری از باتری ردمی نوت ۱۰ پرو و پوکو ایکس ۳ پرو دارد. با تمام این اوصاف، به نظر می‌رسد که هنوز هم این مقدار برای پوکو F3 مناسب است و در ادامه به بیان اعداد و ارقامی می‌پردازیم که ذهنیت مناسبی را برایتان شکل می‌دهند.

پوکو F3 در بررسی‌های منبع، حدود ۱۱۴ ساعت حالت آماده به کار دارد. همچنین شما می‌توانید یک روز کامل به برقراری تماس با آن بپردازید. شما می‌توانید نتایج بررسی شارژ این گوشی هوشمند را در زیر مشاهده کنید.

شیائومی پوکو F3

سرعت شارژ

همانند ردمی نوت ۱۰ پرو و پوکو ایکس ۳ پرو، پوکو F3 نیز در میان آن دسته از محصولات شیائومی قرار می‌گیرد که از شارژ سریع ۳۳ وات موسوم به «می فست»‌ (Mi Fast) پشتیبانی می‌کنند. بنابراین این دستگاه همراه با آداپتور شارژ ۳۳ وات و یک کابل ۳ آمپر روانه بازار می‌شود. شارژر مذکور طی ۳۰ دقیقه، ۶۷ درصد از ظرفیت باتری این دستگاه را شارژ می‌کند که برای این محصول کاملاً رضایت‌بخش است. از طرف دیگر شارژ کامل دستگاه ۵۶ دقیقه زمان می‌برد که با هر قیاسی، هنوز هم قابل توجه به نظر می‌رسد.

نرم‌افزار

پوکو F3 به اجرای رابط کاربری MIUI 12 مبتنی بر اندروید ۱۱ می‌پردازد. این رابط کاربری توسط برند پوکو تا حد امکان شخصی‌سازی شده و دقیقاً همان رابط کاربری شیائومی به شمار نمی‌رود.

اقداماتی که پوکو در تحول این رابط کاربری در پیش گرفته، از مرز تصاویر و چنین مواردی فراتر رفته و حتی آیکون‌ها و سیستم کلی ظاهر گوشی را تغییر داده است. کاربر با توجه به سلیقه خود می‌تواند این تغییرات را باری دیگر شخصی‌سازی کرده و آن‌ها را هر چه بیشتر به سلیقه خود نزدیک سازد.

پوکو F3 خوشبختانه از ویژگی نمایشگر همیشه روشن (Always-on) پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید آن را برای زمان روشن شدن مورد نظر خود برنامه‌ریزی کنید.

صفحه قفل دستگاه از طریق حسگر اثر انگشت قرار گرفته در لبه کناری قابل بازگشایی است. این حسگر دقت و سرعت بالایی دارد و شما حین استفاده از آن با مشکلی مواجه نخواهید شد. حسگر تشخیص چهره ۲ بعدی نیز توسط مهندسان پوکو روی این محصول اعمال شده است اما دقت بسیار پایین‌تری نسبت به حسگر تشخیص اثر انگشت دارد.

یکی دیگر از موارد قابل توجه در نرم‌افزار پوکو F3، طراحی آیفون‌وار بخش‌هایی از رابط کاربری آن است. کنترل‌سنتر و نوار اعلان به صورتی که در محصولات اپل و مخصوصاً آیفون می‌بینیم، در این گوشی نیز پیاده شده‌اند و به سختی می‌توان تفاوتی میان آن‌ها مشاهده کرد. البته شما می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کرده و حداقل به نوار اعلان پیش‌فرض اندروید دسترسی داشته باشید.

کارایی

پوکو F3 به یکی از سریع‌ترین پردازنده‌های موجود یعنی اسنپدراگون ۸۷۰ ۵G مجهز است. این پردازنده مدل قوی‌تر پرچم‌دار سال گذشته اسنپدراگون ۸۶۵ است که کوالکام این بار با افزایش کلاک پردازنده و فرکانس هسته تا حداکثر ۳.۲ گیگاهرتز، آن را تا حد زیادی ارتقا بخشیده است. همچنین اشاره به کارت گرافیک آدرنو ۶۵۰ مورد استفاده در این تراشه به عنوان یکی از قوی‌ترین نمونه‌های موجود، خالی از لطف نیست.

پوکو F3 دارای ۲ پیکربندی رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت است. رم این دستگاه فارغ از پیکربندی از فناوری LPDDR5 پشتیبانی می‌کند و حافظه داخلی نیز از نوع UFS 3.1 است. بنچ‌مارک منبع از این گوشی که روی AnTuTu 8 انجام شده است، نشان می‌دهد که محصول جدید شیائومی نسبت به تمام گوشی‌های مجهز به پردازنده مذکور عملکرد بهتری دارد. این دستگاه حتی موتورولا موتو G100 را هم با اختلاف قابل توجهی پشت سر می‌گذارد.

با این حساب به جرئت می‌توان گفت که پوکو F3 اکنون به یکی از قدرتمندترین سخت‌افزارهای موجود در محدوده قیمت خود و رزولوشن ۱۰۸۰p مجهز است. تجربه بازی‌ها نیز با این دستگاه بدون لگ و هرگونه مشکلی است که یک بازی‌باز را فراری می‌دهد.

عملکرد خارق‌العاده پوکو F3 در چنین شرایطی، هرگز آن را به قدری داغ نمی‌کند که کاربر عطایش را به لقایش ببخشد. بدنه دستگاه زیر فشار عملیات‌های سنگین و فرایندهای پیچیده گرم می‌شود ولی خبری از داغ شدن نیست.

دوربین

پوکو F3 دارای یک ماژول دوربین اصلی سه‌گانه مشابه پوکو ایکس ۳ پرو در قسمت پشت خود است. البته این بار به جای استفاده از حسگر عمق، از یک لنز ماکرو همراه با فوکوس خودکار استفاده شده که مایه خوش‌حالی است. همچنین در این بین یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی نیز وجود دارد که نمونه یکسان آن را در ایکس ۳ پرو دیده بودیم.

اکنون باید به یک جمع‌بندی از تعداد و عملکرد دوربین‌های گوشی هوشمند مذکور برسیم. پوکو F3 به یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX 582 کواد بایر ۲/۱ اینچی همراه با ۰.۸ پیکسل، یک لنز ۲۵ میلی‌متری f/1.8 و همچنین PDAF مجهز است. حالت شب توسط این دوربین ارائه می‌شود.

دوربین بعدی یک لنز ۸ مگاپیکسلی ۴.۱ اینچی سونی IMX 355 همراه با زاویه دید فوق عریض ۱۵ میلی‌متر f/2.2 است. فوکوس در این دوربین ثابت است و می‌توان به پشتیبانی از حالت شب هم اشاره کرد.

دوربین سوم و نهایی یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی سامسونگ S5K5E8 همراه با پیکسل‌های ۱.۷۵ میکرومتر و لنز تله‌ماکرو ۴۹ میلی‌متری f/2.5 است که از فناوری فوکوس خودکار بین فواصل ۳ الی ۷ سانتی‌متری پشتیبانی می‌کند.

دوربین سلفی همان‌طور که پیش‌تر اشاره کوتاهی به آن داشتیم، یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی سامسونگ S5K3T2 ایزوسل پلاس ۳.۴/۱ اینچ تترا پیکسل است. فوکوس خودکار در این دوربین هم ثابت است.

شیائومی پوکو F3

تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی پیش‌فرض دوربین اصلی خوب هستند و طبق انتظار از یک دوربین میان‌رده ظاهر می‌شوند. در مقایسه با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۱۰ پرو، پوکو F3 هیچ جایی برای عرض اندام ندارد اما نمی‌توان یک دوربین میان‌رده را با بالارده‌ترین دوربین‌های موجود مقایسه کرد.

این دوربین در ثبت جزئیات خوب عمل می‌کند اما اگر نکته‌سنج باشید و با ظرافت به تصاویر ثبت شده با آن بنگرید، متوجه کیفیت ضعیف و پردازش بیش از اندازه تصویر در فرکانس‌های بالا در مواردی مانند چمن، متن‌ها، ساختمان‌ها و … می‌شوید.

در سمت مثبت ماجرا، کنتراست عالی است، دامنه پویا محدوده طبیعی را حفظ کرده و فراتر از حد معمول نرفته است. رابط کاربری دوربین استفاده از بزرگنمایی ۲ برابر را ممکن ساخته است اما با توجه به آن که خبری از دوربین تله‌فتو نیست، پوکو F3 برخلاف گوشی‌هایی مانند ریلمی ۸ پرو نمی‌تواند بزرگنمایی‌های با کیفیت و بی‌ضرری را انجام دهد.

شیائومی پوکو F3

در نتیجه F3 همان کاری را انجام می‌دهد که تمام دستگاه‌های مجهز به دوربین‌های غیرتخصصی در این شرایط در پیش می‌گیرند: برش و افزایش کیفیت به شیوه آپ‌اسکیز (upscales). تصاویری که حین بزرگنمایی ثبت شده‌اند از این طریق ظاهر خوبی می‌یابند اما شما چندان توقع‌تان را نسبت به آن‌ها بالا نبرید.

تصویربرداری با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل هم ممکن است اما نباید انتظار معجزه را داشت. تصاویر در این حالت جزئیات بیشتر را همراه با نویز بالاتر ثبت می‌کنند. همچنین یک جلوه مصنوعی برای همه تصاویر در نظر گرفته می‌شود که چندان جذاب نیست. تصویربرداری در این حالت سرعت بسیار پایینی دارد و در کنار حجم بالای تصاویر، استفاده از آن پیشنهاد نمی‌شود. تصویربرداری با دوربین ۸ مگاپیکسلی تقریباً عملکرد متوسطی را بر جای می‌گذارد و در موارد متعددی می‌توان از نتیجه کار راضی بود.

دوربین ۵ مگاپیکسل از فناوری فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و در فواصل ۳ الی ۷ سانتی‌متری قابل استفاده است. تصاویری که با این دوربین ثبت می‌شوند، عاری از هرگونه مورد به‌خصوصی هستند اما نمی‌توان از آن شاکی بود. اغلب، رنگ‌ها غیرواقعی به نظر می‌رسند، ولی با این وجود، تصاویر روان هستند و به جزئیات پرداخته شده است.

این محصول شیائومی به حسگر تشخیص عمق مجهز نیست و به همین علت عملکرد کلی دوربین حین تصویربرداری در مقابل ایکس ۳ پرو و یا ردمی نوت ۱۰ پرو ضعف دارد.

تصاویر سلفی ۲۰ مگاپیکسل دستگاه توسط یک دوربین کواد بایر ثبت می‌شوند. بدون توجه به موارد فرعی باید اذعان کرد که سلفی‌های این دستگاه بسیار خوب و مطلوب هستند.

کیفیت ویدیو

دوربین اصلی گوشی هوشمند جدید پوکو ویدیوها را در رزولوشن ۴کی (۴K) و ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط می‌کند اما گزینه ضبط ویدیوها با رزولوشن ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه یا ۳۰ فریم بر ثانیه هم در دسترس کاربران قرار دارد. لنز فوق عریض و ماکرو به ضبط ویدیوها در رزولوشن ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه محدود هستند.

لرزش‌گیر الکترونیک روی تمام دوربین‌ها قابل استفاده است و با تمام رزولوشن‌ها و نرخ‌های فریم کار می‌کند. از طرفی روی پوکو F3 از حالت SuperSteady استفاده نشده است و کاربر هم نمی‌تواند آن را فعال کند.

شیائومی پوکو F3

دستگاه مذکور به ۳ عدد میکروفون مجهز شده است که صدا را به صورت ۳۶۰ درجه ضبط می‌کنند. این میکروفون‌ها در حذف نویز پس‌زمینه هم تاثیر گذارند و هنگام بزرگ‌نمایی برای فوکوس بهتر روی اشیای دارای صدا، به کمک کاربر می‌آیند. ویدیوهای ضبط شده بسیار خوب و عالی هستند و افزون بر ثبت بسیاری از جزئیات، رنگ‌ها و کنتراست مناسبی را هم پوشش می‌دهند.

جمع‌بندی

پوکو F3 یکی از توانمندترین محصولات بازار، با یکی از کامل‌ترین طراحی‌های موجود است. نمایشگر این دستگاه همراه با پردازنده و باتری پرظرفیتش، قیمت آن را کاملاً توجیه می‌کنند.

پوکو F3 در یک خلاصه، ضد آب نیست، دوربین اصلی آن تجربه کاربری متوسطی را ارائه می‌دهد و اغلب بالاتر از میانگین قرار می‌گیرد، اما چه چیزی آن را تا به این حد مناسب و خاص جلوه می‌دهد؟ قیمت ۳۵۰ یا حتی ۳۰۰ یورویی آن، با توجه به تمام مواردی که در این مقاله بررسی کردیم، آن را تبدیل به پیشنهادی استثنائی می‌کند.

شیائومی پوکو F3

با توجه به این قیمت و کارایی که پردازنده پرچم‌دار کوالکام دارد، پوکو F3 برای کاربران اقتصادی همانند معجزه به نظر می‌رسد. دستگاه یاد شده دارای یک نمایشگر HDR امولد است که بیش از هر چیزی، به کیفیت به کار رفته در این محصول اشاره دارد. باید خوش‌حال باشیم که تولید کننده قدم‌های خود را بلندتر کرده و ویژگی‌های ثانویه ارزشمندی مانند بلندگوهای استریو، شارژ سریع، باتری پرظرفیت و حتی طراحی زیبا را هم در تولید پوکو F3 لحاظ کرده است.

بی‌شک این دستگاه کامل و بی‌نقص نیست و حتی به آن نزدیک هم نمی‌شود. عدم وجود نتایج کاملاً قابل قبول در دوربین، حذف جک صدای ۳.۵ میلی‌متری یا درگاه کارت میکرو‌ اس‌دی و عدم پشتیبانی از استانداردهای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، دلیلی برای عدم تهیه آن هستند؛ این‌طور نیست؟ با قیمتی که بارها به آن اشاره کرده‌ایم، خیر؛ پوکو F3 ارزش خود را حفظ کرده و یکی از بهترین گزینه‌های بالقوه برای کاربران به شمار می‌رود.

نکات مثبت:

  • طراحی زیبا که مشابه یک پرچم‌دار کامل عمل می‌کند
  • نمایشگر امولد و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز
  • عمر باتری بالا و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع
  • کارایی عالی و قدرتمندتر از تمام محصولات مشابه
  • شبکه ۵G
  • قیمت مناسب در مقابل ویژگی‌ها

نکات منفی:

  • عدم پشتیبانی از استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار
  • حذف جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، حذف درگاه میکرو اس‌دی و عدم پشتیبانی از رادیوی FM
  • دوربین فوق عریض در هر دو بخش تصویربرداری و فیلم‌برداری ضعیف و ناکارامد عمل می‌کند.

 

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.