اسپیس ایکس پرو‌‌ژه‌ی سفر به ماه را به حالت تعلیق در آورد - تکفارس 
اسپیس ایکس پرو‌‌ژه‌ی سفر به ماه را به حالت تعلیق در آورد - تکفارس 
اسپیس ایکس پرو‌‌ژه‌ی سفر به ماه را به حالت تعلیق در آورد - تکفارس 

اسپیس ایکس پرو‌‌ژه‌ی سفر به ماه را به حالت تعلیق در آورد

مهدی حلوائی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 16:45
فضاپیمای ماه اسپیس ایکس و ناسا

در حالی که دو هفته‌ی پیش ناسا قرارداد ۲٫۹ میلیارد دلاری ساخت فضاپیمایی برای سفر به ماه را به شرکت اسپیس ایکس اعطا کرده بود، هر دو شرکت بازنده در این رقابت اعتراض خود را به دیوان محاسبات آمریکا ارسال کردند. حالا سازمان ناسا اعلام کرده است که تا زمان بررسی اعتراض دو شرکت بلو اوریجین (با مالکیت جف بزوس) و داینتیکس، شرکت اسپیس ایکس موظف است تا این پروژه را متوقف کند.

مونیکا ویت، سخنگوی سازمان ناسا در این خصوص اعلام کرد:

ناسا در تاریخ ۲۶ آپریل (۶ اردیبهشت) از اعتراض دو شرکت بلو اوریجین و داینتیکس به دیوان محاسباتی آمریکا مطلع شد. در پی این اعتراض، ناسا به شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد تا پرو‌ژه‌ی ساخت فضاپیمای سفر به ماه را تا مشخص‌شدن نتیجه‌ی اعتراضات متوقف کند. در حال حاضر ما نمی‌توانیم اطلاعات بیشتری را در این رابطه به اشتراک بگذاریم.

مطالب مرتبط:

به گزارش خبرگزاری‌های اسپیس نیوز، رویترز و ورج بررسی این اعتراضات ممکن است تا تاریخ ۴ آگوست (۱۳ مرداد) به‌طول بیانجامد. در حالی که شرکت بلو اوریجین در گذشته دلایل خود را برای اعتراض به این پروژه اعلام کرده بود، حالا اسپیس نیوز نظرات شرکت داینتیکس را در مورد این اقدام ناسا منتشر کرد. بر این اساس، شرکت داینتیکس مخالف انتخاب تنها یک شرکت به عنوان سازنده‌ی فضاپیمای سفر به ماه بوده و این حرکت را غیررقابتی‌ترین و خطرناک‌ترین گزینه‌ی موجود دانسته است.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید