بالگرد نبوغ برای سومین بار بر روی مریخ به پرواز در آمد - تکفارس 
بالگرد نبوغ برای سومین بار بر روی مریخ به پرواز در آمد - تکفارس 
بالگرد نبوغ برای سومین بار بر روی مریخ به پرواز در آمد - تکفارس 

بالگرد نبوغ برای سومین بار بر روی مریخ به پرواز در آمد

مهدی حلوائی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 16:38
بالگرد نبوغ

بالگرد نبوغ در اوایل روز یکشنبه توانست تا سومین پرواز خود بر روی سطح مریخ را با موفقیت پشت سر بگذارد. ابن بالگرد این‌بار بسیار سریع‌تر از پروازهای آزمایشی خود بر روی زمین به حرکت در آمد. در ساعت ۱:۳۱ به وقت منطقه‌ی زمانی شرقی، بالگرد نبوغ ۱۶ فوت ارتفاع گرفت و سپس به‌مدت ۸۰ ثانیه توانست تا مسافتی ۱۶۴ فوتی را با سرعت ۶٫۶ فوت بر ثانیه طی کند.

ناسا اطلاعات این پرواز را در ساعت ۱۰ به‌دست آورد. آقای دیو لوری در خصوص این پرواز اعلام کرد:

پرواز امروز همان چیزی بود که انتظار داشتیم اما با این حال، بسیار شگفت‌انگیز بود. ما با این پرواز موفق شدیم تا قابلیت‌هایی را به نمایش بگذاریم که در ماموریت‌های آینده، ابعاد هوایی را نیز در دسترس ما قرار خواهد داد.

مطالب مرتبط:

بالگرد نبوغ

بالگرد نبوغ در دومین پرواز خود در روز پنجشنبه توانسته بود تا مسافت ۷ فوت را در ۵۱ ثانیه طی کند. همچنین این بالگرد در اولین پرواز خود در تاریخ ۳۰ فروردین (۱۹ آپریل) موفق شده بود تا با طی کردن مسافتی ۱۰ فوتی، برای ۳۹ ثانیه به پرواز در بیاید.

بالگرد نبوغ در تاریخ ۳۰ بهمن (۱۸ فوریه) به همراه مریخ‌پیمای استقامت بر سطح مریخ فرود آمد. هدف این مریخ‌پیما، جمع‌آوری اطلاعات در مورد نشانه‌های حیات بر روی مریخ و همچنین نمونه‌برداری از خاک مریخ است. با وجود این‌که تمرکز اصلی این ماموریت بر روی بالگرد نبوغ نبوده است اما پرواز این بالگرد در شرایط جوی مریخ می‌تواند در آینده به کمک ناسا بیاید.

ناسا اعلام کرده است که در چند روز آینده بالگرد نبوغ دوباره به پرواز در خواهد آمد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید