تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۱ فروردین - تکفارس 
تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۱ فروردین - تکفارس 
تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۱ فروردین - تکفارس 

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۱ فروردین

آرمین مکاری
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - 11:20
کرم کانفیکر

در ۳۱ مارس ۲۰۰۸، دن کامینسکی، متخصص امنیت آمریکایی اعلام کرد که به دلیل نقص در سیستم‌نامگذاری دی ان اس با مایکروسافت در تماس بوده است. آن‌ها در آن زمان در صدد رفع این مشکل بودند. در تاریخ ۲۷ مارس، کامینسکی کشف کرد که در ویروس کانفیکر (Conficker)، میزبان‌ها از راه دور اسکن می‌شوند. این آلودگی با نام دی ان اس کش (DNS Cache) شناخته می‌شد و بیش از ۵۶۸ هزار کامپیوتر به این ویروس آلوده شدند. پچ امنیتی رفع این مشکل در ۸ ژوئیه ۲۰۰۸ منتشر شد.

کانفیکر یا داونادآپ (Downadup) یک کرم رایانه‌ای است که از اکتبر سال ۲۰۰۸ ظاهر شد و سیستم‌عامل ویندوز را مورد هدف قرار داد. اگر رایانه‌ای به این ویروس آلوده شده باشد این احتمال هست که اطلاعاتی از درون سیستم قربانی به بیرون منتقل بشود. این ویروس توانست به رایانه‌های ارتش‌های آلمان، انگلیس و فرانسه هم نفوذ کند و عملکرد آن‌ها را مختل سازد. کانفیکر معمولاً از راه اینترنت یا استیکرهای «یو اس بی» به سیستم قربانی وارد می‌شود. شرکت مایکروسافت در پی ناتوانی در یافتن خالق این کرم، جایزه‌ای به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار برای کسی که بتواند اطلاعات مفیدی در مورد سازندگان و سرور کرم کانفیکر در اختیار آن‌ها بگذارد، تعیین کرد.

دن کامینسکی

دن کامینسکی یکی از بنیانگذاران و رئیس یک شرکت متخصص در شناسایی فعالیت بدافزارها از طریق جاوا اسکریپت، به نام وایت آپس (White Ops) بود. وی همچنین در شرکت‌های سیسکو (Cisco)، آوایا (Avaya) و آی او اکتیو (IOActive) در سمت مدیریت تست نفود مشغول به کار بوده است. او به دلیل فعالیت در زمینه دی ان اس کش که پیش‌تر در مورد آن گفتیم، و صحبت‌های ایشان در جلسات توجیهی بلک هت (Black Hat) در میان متخصصان امنیت رایانه شناخته شده است. در ژوئن ۲۰۱۰، کامینسکی، اینترپالیک (Interpolique)، یک فریم‌ورک بتا را برای پرداختن به حملات SQL و برنامه نویسی متقابل سایت منتشر کرد. در ۱۶ ژوئن سال ۲۰۱۰، وی توسط ICANN به عنوان یکی از نمایندگان معتمد جامعه برای DNSSEC نامیده شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید