تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۲۳ مرداد: آفلاین شدن نتفلیکس - تکفارس 
تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۲۳ مرداد: آفلاین شدن نتفلیکس - تکفارس 

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۲۳ مرداد: آفلاین شدن نتفلیکس

آرمین مکاری
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - 08:00
نتفلیکس

یک پلتفرم پخش و شرکت تولیدکننده‌ی فیلم‌ها و سریال‌های آمریکایی است که دفتر اصلی آن در کالیفرنیا قرار دارد. نتفلیکس در سال ۱۹۹۷ توسط رید هستینگز و مارک راندولف در کالیفرنیا تأسیس شد. در ۱۴ آگوست سال ۲۰۰۸، ۵۵ مرکز پخش این شرکت به علت خطایی نامشخص آفلاین شدند. هیچ‌گاه توضیح دقیقی برای این اتفاق داده نشد و برطرف‌سازی کامل آن، سه روز به طول انجامید.

دفتر نتفلیکس

یکی از دفترهای نتفلیکس

در ژانویه ۲۰۲۱، نتفلیکس به ۲۰۳٫۷ میلیون مشترک رسید که ۶۶ میلیون نفر آن‌ها از ایالات متحده هستند. در سال ۲۰۲۰ گزارش شد که درآمد عملیاتی نتفلیکس ۱٫۲ میلیارد دلار است. دفترهای این شرکت در انگلستان، فرانسه، برزیل، هلند، هند، ژاپن و کره جنوبی قرار دارد. مدل تجاری اولیه‌ی نتفلیکس شامل فروش دی‌وی‌دی و اجاره از طریق پست بود، اما هاستینگز حدود یک سال پس از تأسیس شرکت، فروش خود را رها کرد تا به کار اجاره دی‌وی‌دی بپردازد. نتفلیکس ضمن حفظ تجارت اجاره‌ی دی‌وی‌دی و بلو-ری، تجارت خود را در سال ۲۰۰۷ با معرفی سرویس استریم گسترش داد.

از سال ۲۰۱۲ نتفلیکس بیشتر به‌ عنوان تهیه‌کننده و توزیع‌کننده‌ی مجموعه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی نقش داشته و برای همین، انواع محتوای نتفلیکس اورجینال را از طریق سرویس آنلاین خود ارائه می‌دهد. در سال ۲۰۲۰ و در طی بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، نتفلیکس گزارش داد که درآمد سه‌ماهه منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۰، ۵٫۷۶۸ میلیارد دلار بوده که ۲۷٫۵۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته‌ داشته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.