تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۲۹ مرداد: رفع مشکل آنتن آیفون ۳G - تکفارس 
تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۲۹ مرداد: رفع مشکل آنتن آیفون ۳G - تکفارس 

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۲۹ مرداد: رفع مشکل آنتن آیفون ۳G

آرمین مکاری
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - 08:00
اپل آیفون 3G

بعد از عرضه‌ی آیفون ۳G، بعضی کاربران مشکلات عدیده‌ای با آنتن‌دهی این دستگاه داشتند. اپل در برابر این شکایات سکوت کرد اما شرکت دیگری اعلام کرد که این مشکل، به دلیل استفاده از تراشه‌ی Infineon است. برخلاف انتظارات، به‌روزرسانی بعدی آیفون ۳G نتوانست ایراد آنتن را برطرف سازد. همچنین یکی از دارندگان این گوشی در صدد شکایت از اپل بود. چرا که سرعت ارتباط ۳G آن کم‌تر از ادعای این شرکت در تبلیغات بود. در آخر، استیو جابز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با به‌روزرسانی آینده، این مشکل رفع خواهد شد. ادعای وی صحت داشت و مشکلات آنتن‌دهی گوشی‌های آیفون ۳G از بین رفت.

استیو جابز در مراسم معرفی آیفون 3G

استیو جابز در مراسم معرفی آیفون ۳G

آیفون ۳G را دومین نسل گوشی‌های هوشمند شرکت اپل می‌دانند. این دستگاه توسط استیو جابز در جریان کنفرانس جهانی طراحان اپل ۲۰۰۸ معرفی شد. در ۱۱ ژوئیه ۲۰۰۸، اپل آیفون ۳G را در ۲۲ کشور و در دو مدل ۸ و ۱۶ گیگابایتی عرضه کرد. مدل ۱۶ گیگابایتی به دو رنگ مشکی و سفید تولید شد و قیمت مدل ۸ و ۱۶ گیگابایتی به ترتیب ۱۹۹ و ۲۹۹ دلار بود. این گوشی به آخرین نسخه سیستم‌عامل iOS مجهز بود. آیفون ۳G بیش از دو سال به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اپل را دریافت می‌کرد و ویژگی‌های جدیدی به آن افزوده می‌شد.

در ژوئن ۲۰۰۹، کاربران آیفون ۳G به‌روزرسانی نرم‌افزاری iOS 3.0 را دریافت کردند. این نسخه، ویژگی‌های مورد انتظاری چون MMS، کپی و پیست، پشتیبانی حالت افقی از برنامه‌های بیشتر و پشتیبانی استریوی بلوتوث را ارائه می‌کرد. iOS 4.2 آخرین نسخه این سیستم‌عامل بر روی آیفون ۳G بود. پس از آن به دلیل محدودیت سخت‌افزار، خبری از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آیفون ۳G نشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید