تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۷ فروردین - تکفارس 
تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۷ فروردین - تکفارس 
تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۷ فروردین - تکفارس 

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۷ فروردین

آرمین مکاری
۷ فروردین ۱۴۰۰ - 11:17
پک من

آهنگ پک من فیور (Pac-Man fever) در سال ۱۹۸۱ ضبط شد که اثری از جری باکنر و گری گارسیا بود. آلبومی نیز با همین نام منتشر شد که در آن هر آهنگ مربوط به یک بازی ویدیویی متفاوت بود و از طریق کاست و بعداً از طریق CD منتشر شد. در ۲۷ مارس، آهنگ پک من فیور در لیست ۱۰۰ موزیک محبوب (Bilboard Hot) در رتبه ۹ قرار گرفت. این ک آهنگ و آلبوم، هر دو با فروش بیش از ۲/۱ میلیون نسخه در سراسر جهان موفق به دریافت گواهی‌نامه طلای RIAA شد. می‌توان این ترانه را الهام از موزیک کچ اسکرچ فیور (Cat Scratch Fever) دانست.

باکنر و گارسیا

باکنر و گارسیا یک گروه دوتایی موسیقی آمریکایی متشکل از جری باکنر و گری گارسیا بود. اولین ضبط آن‌ها در سال ۱۹۷۲ انجام شد، زمانی که آن‌ها آهنگ جدیدی به نام “Gotta Hear the Beat” را اجرا و آن را به عنوان Animal Jack ضبط کردند. بعداً، در سال ۱۹۸۰، آن‌ها آهنگ جدید حود را برای کریسمس با عنوان “Merry Christmas in the NFL” نوشتند. این آهنگ در جدول محبوب‌ترین موزیک‌ها به رتبه ۸۲ رسید اما هر سال در زمان کریسمس استقبال خوبی از آن می‌شد. در سال ۱۹۸۱، این دو نفر موزیکی را بر اساس شعر “ردپا در شن” نوشتند، که توسط Edgel Groves اجرا شد و در بسیاری از ایستگاه‌های رادیویی آمریکا تبدیل به آهنگ محبوب شماره ۱ در بین مردم شد.

با این حال، عمده شهرت این گروه دو نفره بیشتر با آهنگ “Pac-Man Fever” است که در سال ۱۹۸۱ توسط یک شرکت ضبط محلی، یعنی BGO Records منتشر شد. اندکی بعد، این دو با کمپانی Columbia/CBS Records قرارداد امضا کردند و این رکورد در سطح ملی منتشر شد. آلبومی به همین نام که به سرعت ساخته شد و کاملاً متشکل از آهنگ های بازی ویدیویی بود. باکنر و گارسیا با آهنگ “Do the Donkey Kong” نیز توانستند محبوبیت خود را بیش از پیش افزایش دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید