پورت مغناطیسی جدید اپل برای جایگزینی لایتنینگ - تکفارس 
پورت مغناطیسی جدید اپل برای جایگزینی لایتنینگ - تکفارس 
پورت مغناطیسی جدید اپل برای جایگزینی لایتنینگ - تکفارس 

پورت مغناطیسی جدید اپل برای جایگزینی لایتنینگ

حامد شهرزاد
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - 19:54
apple

اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده در این هفته حق ثبت اختراع پورت مغناطیسی جدیدی را که می‌تواند برق را به آیفون منتقل کند، به اپل اعطا کرد. شایعاتی وجود دارد که اپل در حال بررسی حذف درگاه لایتنینگ از گوشی‌های هوشمند خود در آینده است و برای این منظور، از پورت مغناطیسی در دستگاه‌های آینده خود استفاده خواهد کرد.

همان‌طور که در حق ثبت اختراع اپل توضیح داده شده است، این حق ثبت اختراع نوع جدیدی از پورت را نشان می‌دهد که می‌توان آن را با پورت اتصال هوشمند آیپد یا حتی مگ سیف مک بوک قدیمی مقایسه کرد. مطابق تصویر، این اتصال جایگزین درگاه لایتنینگ برای شارژ آیفون خواهد شد.

اختراع ثبت شده اخیر اپل شامل اختراعات مربوط به اتصالات دستگاه‌های جانبی است که می‌توانند برق و داده‌ها را با دستگاه‌های الکترونیکی تبادل کنند. در واقع، این پورت شامل یک فرو رفتگی است که به‌صورت مغناطیسی توسط یک آهنربا مرتبط با تماس دستگاه الکترونیکی وصل شده و فعال می‌شود.

حق ثبت اختراع جدید نشان می‌دهد که پورت اتصال جدید کاملاً از آهن ربا ساخته شده است و برای بهبود عملکرد ضد آب آیفون طراحی شده است. اگرچه بعید به نظر می‌رسد که اپل پورت اتصال دیگری برای دستگاه خود اختراع کند، اما این حق ثبت اختراع نشان می‌دهد که این شرکت در واقع در حال بررسی این موضوع است که آیا می‌توان پورت لایتنینگ را از آیفون تعویض یا حذف کرد.

اپل با معرفی ایرپادز نشان داد که طرفدار اتصالات بی‌سیم است

پورت مغناطیسی اپل لایتنینگ

سال گذشته، اپل مگ سیف را برای آیفون معرفی کرد که نوع جدیدی از اتصال مغناطیسی بر اساس استاندارد کیو آی است که می‌توان برای شارژ، آن را به پشت تلفن متصل کرد. اگرچه آیفون ۱۲ هنوز از درگاه لایتنینگ برخوردار است، شایعات جدید وجود دارد که مبنی بر این است که مدل‌های آینده آیفون ممکن است دیگر مجهز به این پورت نباشند، بنابراین کاربران از مگ سیف به‌عنوان تنها گزینه جایگزین شارژ آیفون استفاده می‌کنند.

در مورد این موضوع، گو او مینگچی که تحلیلگر معروف و قابل اعتماد در این زمینه است، در اوایل هفته جاری اظهار داشت که اپل پورت لایتنینگ را در مدل آیفون ۱۳ به مدت یک سال نگه خواهد داشت، اما این بدان معنا نیست که اپل هرگز این پورت را از محصولات خود حذف نخواهد کرد. از زمان معرفی ایرپادز، اپل طرفدار دنیایی است که فقط اتصالات بی‌سیم دارد. بنابراین، تعجب‌آور نیست اگر این شرکت تنها پورت باقیمانده آیفون را حذف کند.

آیا اقدام اپل برای حذف کامل تمامی پورت‌های آیفون کار درستی است؟ در قسمت نظرات، دیدگاه خود را عنوان کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید