تولید پرینتر های جدیدی که براساس صدا عمل می‌کنند - تکفارس 
تولید پرینتر های جدیدی که براساس صدا عمل می‌کنند - تکفارس 

تولید پرینتر های جدیدی که براساس صدا عمل می‌کنند

حامد شهرزاد
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - 11:53
printer

دانشمندان دانشگاه بات و بریستول با موفقیت از صدا برای کنترل قطرات جوهر پرینتر و چاپ الگوهای دقیق برای چاپ بر روی کاغذ و دیگر سطوح استفاده کردند. این یک موفقیت بزرگ برای صنعت پرینترها به حساب می‌آید. در صورت صنعتی شدن این فناوری، پرینترها می‌توانند عمل چاپ را با دقت و ظرافت بیشتری انجام دهند.

مقاله‌ای درباره این فناوری پرینت جدید در مجله ادونسد متریال تکنولوژی و با نام سونولیتوگرافی منتشر شده است.

پروفسور مایک فریزر از گروه علوم کامپیوتر در دانشگاه بات توضیحاتی در مورد این فناوری داده است:

ثابت شده است که با استفاده از سونوگرافی و فناوری‌های مربوط به آن، می‌توانیم ذرات کوچک را به حالت تعلیق درآوریم. ما بسیار خوشحال هستیم که می‌توانیم با الگوبرداری متناسب از ابرهای متراکم موجود در هوا و امکان کنترل چگونگی رسوب مواد به اشکال از طریق الگوریتم‌ها ، طیف وسیعی از اشکال را با دقت و ظرافت بالا چاپ کنیم و فناوری پرینترها را گسترش دهیم.

آینده صنعت پرینترها

پرینتر

محققان می‌گویند که استفاده از صدا برای دست‌کاری ذرات میکروسکوپی و قطرات منجر به چاپ الگوهای دقیق و ظریفی شده است.

محققان بر این باورند که کشف جدید آن‌ها پتانسیل افزایش سرعت چاپ و همچنین کاهش هزینه‌ها را هم برای تولیدکنندگان و هم برای مصرف‌کنندگان در بر دارد، به‌ویژه در زمینه‌های پزشکی و الکترونیکی که ممکن است باعث انقلابی در این زمینه شود.

پروفسور بروس دیتواتر از دانشگاه بریستول در مورد این موضوع گفت:

موضوعی که باید مشکلات مربوط به آن را حل کنیم، اندازه قطرات آب در ابر است. واقعاً هیجان‌انگیز است که بتوانید چنین جسم کوچکی را با چنین کنترل خوبی جابجا کنید. این فناوری جدید ممکن است ما را قادر سازد که اسپری بر روی سطوح را با دقت بسیار بیشتری نسبت به قبل انجام دهیم و همچنین مواردی مانند تحویل دارو یا ترمیم زخم را با دقت بی‌سابقه‌ای انجام دهیم.

محققان همچنین نشان دادند که فناوری لیتوگرافی آکوستیک نوری می‌تواند برای انواع مختلفی از مواد مورد استفاده قرار گیرد و با دقت بسیار بیشتر می‌توانند فناوری تنظیم جوهرهای رسانا را در مدارها و اجزای مورد استفاده در محصولات الکترونیکی چاپی تنظیم کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.