معرفی چند چاپگر سه بعدی خانگی برتر سال ۲۰۲۲ - تکفارس 
معرفی چند چاپگر سه بعدی خانگی برتر سال ۲۰۲۲ - تکفارس 

معرفی چند چاپگر سه بعدی خانگی برتر سال ۲۰۲۲

کسری نراقی
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - 23:14
معرفی چند چاپگر سه بعدی خانگی برتر سال ۲۰۲۲ - تکفارس 


به دنبال یک پرینتر سه بعدی خوب خارجی هستید؟ لیست انتخاب ما را برای بهترین پرینترهای سه بعدی با قیمت ۲۰۰، ۳۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ دلار بررسی کنید.

فقط یک دهه پیش، چاپگر سه بعدی یک وسیله گران صنعتی بود که هزاران هزینه داشت و محدود به مشتریان کارگاهی و سازمانی بزرگ بود. اما امروزه چاپگر۳بعدی رومیزی در هر خانه ای می تواند روی میز بنشیند و هزینه آن برابر یا کمتر از لپ تاپی است که برای خواندن این متن از آن استفاده می کنید! پیدا کردن یک چاپگر سه بعدی وارداتی حتی با بودجه معمولی ممکن است (وقتی نمیخواهید به برندهای خوب ایرانی مراجعه کنید). اما اگر اصرار به استفاده از برندهای خارجی دارید باید بگوییم که حداقل بودجه ۲۰۰ دلاری، دستگاههای قابل قبولی را پوشش می دهد که می تواند شما را به آرزویتان برساند.

مرسوم ترین نوع ۳DPrinter بازار جهانی و ایران برای استفاده عمومی فناوری FDM نامیده میشود که از رشته متریال ترموپلاستیک برای ساخت قطعات بهره میبرد؛ عمده ماده مصرفی این ماشین‌ها برای تولید، ترموپلاستیک فیلامنت PLA، PETG، ABS و سایر رشته‌های ترموپلاستیک جدیدتر هستند.

بهترین برندهای خارجی پرینتر سه بعدی متریال پلاستیک

میانگین قیمت ۲۰۰، ۳۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ دلار

چاپ سه بعدی با بودجه معمولی به معنای کاهش آپشن محصول با توجه قیمت کمتر است. از نظر کیفیت چاپ، میزان بودجه و تفاوت دقت پرینت نسبی است؛ مثلا ممکن است برند چاپگر سه بعدی ۱۰۰۰ دلاری بطور قطع کیفیت پنج برابر بهتر از چاپگر سه بعدی ۲۰۰ دلاری نداشته باشد.

یک برند خوشنام سازنده ۳DPrinter، عمده هزینه را صرف کیفیت قطعات و در نتیجه طول عمر، سهولت جایگزینی، پشتیبانی، توسعه و پیچیدگی سخت افزار مورد استفاده میکند. از طرف دیگر یک چاپگر سه بعدی زیر ۲۰۰ دلار، در مقایسه با ماشین‌های جادویی خودتشخیصی که ممکن است ۵۰۰ دلار و فراتر از آن هزینه داشته باشند، در اکثر معیارهای اعتبار سنجی ضعیفتر خواهند بود. با دانستن این موضوع در این مطلب، به راحتی می توان متوجه شد که چگونه این فناوری با قیمت مقیاس می شود.

در این لیست، ما روی چهار براکت قیمت تمرکز کرده‌ایم و به شما نشان می‌دهیم که بهترین چاپگرهای سه بعدی با قیمت ۲۰۰، ۳۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ دلار چه هستند.

معرفی چند چاپگر سه بعدی خانگی برتر سال ۲۰۲۲ - تکفارس 

لیست بهترین پرینترهای سه بعدی FDM (فیلامنت) سال ۲۰۲۲

  • پرینتر سه بعدی ۲۰۰ دلار: Voxelab Aquila X2

محصول Voxelab از برند Aquila، ارزانترین انتخاب لیست ماست. البته قیمت جانشین جدیدتر این برند، Voxelab Aquila X2، تقریباً یکسان است، به جز چند امتیاز برای پول نه چندان بیشتر.

جنس تخت چاپ از شیشه سکوریت نشکن ضد حرارت است. با یک برگردان بافت در یک طرف که به چسبندگی کمک می کند (اگرچه میتوانید آن را برای چاپ روی شیشه خالی بچرخانید – همچنین گزینه خوبی است که اولین لایه های صیقلی را ایجاد می کند).

آپشن جدید برای Aquila X2 یک حسگر فیلامنت است که تشخیص می‌دهد در حین پرینت چه زمانی رشته شما تمام می‌شود، مکث می‌کند و منتظر می‌ماند تا ورودی شما جایگزین مواد شود یا چاپ را از بین ببرد. X2 همچنین دارای یک برد اصلی ۳۲ بیتی با درایورهای موتور پله‌ای بی‌صدا است، به این معنی که دارای فضای پردازشی است و عمدتاً در سکوت کار می‌کند (معمولاً در این چاپگرهای ارزان قیمت، صدای فن‌ها به‌شدت ناخوشایند است).

در بقیه بخشها، تغییرات بین دو محصول Aquila و Aquila X2 صرفا جنبه زیبایی شناسی دارند. مثلا صفحه نمایش رنگی بزرگ از جهت افقی به عمودی چرخیده است یا X2 همچنین دارای دسته حمل است.

استفاده از نرم‌افزار چاپگر ساده است و به اندازه کافی پارامترهای اصلی را ارائه می‌دهد و X2 همچنین با مجموعه‌ای از پلاگینهای منبع باز رایگان و محبوب امروزی سازگار است.

گیگ هایی که انتظار دارند فریمور Aquila X2 را سفارشی کنند باید توجه داشته باشند که انواع مختلفی از Aquila X2 وجود دارد که با برد اصلی آنها متفاوت است. این نتیجه قطع کردن و تغییر تامین‌کننده‌های Voxelab در طول دوران کمبود تراشه در کشور سازنده این برند است. مثلا یکی از انواع آن که H32 نام دارد، برای بروز رسانی با سیستم عامل سفارشی دشوارتر است. غیرممکن نیست (Voxelab برخی از مراحل موجود در مخزن GitHub خود را شرح می دهد) اما مطمئناً بیشتر درگیر است و برای پیاده سازی به Eclipse IDE نیاز دارد. متأسفانه، فقط با باز کردن دستگاه می توانید بفهمید که کدام برد دارید.

  • چاپگر سه بعدی زیر ۳۰۰ دلار: Anycubic Kobra
معرفی چند چاپگر سه بعدی خانگی برتر سال ۲۰۲۲ - تکفارس 

Anycubic Kobra تعادل ظریفی بین هزینه کم و ویژگی‌های پیشرفته و امکاناتی که معمولاً در قیمت‌های ارزان یافت نمی‌شوند برقرار کرده است. شما با ۲۸۹ دلار، یک تجربه پرینت سه بعدی کامل را دریافت می کنید.

حجم ساخت ۲۲۲۲۲۲x252x میلی‌متر برای متوسط ترین پرینت‌های سه‌بعدی بیش از حد کافی است، اما جایی که برتری دارد، استفاده آسان، جدا کردن قطعات از بستر و اکسترودر مستقیم هوشمند بعلاوه بستر ساخت خودکار قابل اعتماد است.

بستر چاپ فنری با روکش PEI مغناطیسی قابل جابجایی با اکثر مواد مصرفی مرسوم مثل PLA، PETG و TPU سازگاری کاملی دارد.

در نهایت، با توجه به هزینه ۳۰۰ دلاری، Kobra یک پله بالاتر از برند معروف Ender 3 V2 است. در حالی که Ender قبلاً شناخته شده ولی محصول این برند بهتر از آن است. پس برای کمتر از ۳۰۰ دلار، Kobra ماشین خوبی است.

معرفی چند چاپگر سه بعدی خانگی برتر سال ۲۰۲۲ - تکفارس 
  • پرینتر۳بعدی زیر ۵۰۰ دلار: Creality Ender 3 S1

یکی از محبوبترین برندهای بازار کشورهای صنعتی است و ممکن است برای کاربران ایرانی نیز آشنا باشد. محصول جدید Ender 3 S1، Creality آپشنها را بطور قابل توجهی نسبت به Ender 3 V2 تغییر داده است.

Ender 3 S1 یک گام مهم در مقایسه با دستگاه های Ender 3 است که قبل از آن عرضه شده بودند. در اینجا شما موتورهای استپر دوگانه برای حرکت محور Z، یک بستر چاپ با روکش کامپیوتری هوشمند انعطاف پذیر با متریال فلزی و قابل جابجایی و یک سر نازل سبک هوشمند دریافت می کنید که اکسترودر دوگانه را معرفی می کند که مستقیماً و همزمان میتوانید دو رنگ متفاوت فیلامنت را در قطعه بکار ببرید.

قیمت پایه این محصول به طرز ناراحت کننده ای ۵۰۰ دلار است، اما فعلا برای مدت محدود به ۳۸۹ دلار کاهش یافته است.

علاوه بر حجم ساخت بیشتر (بزرگترین در این لیست)، اکسترودر Sprite S1 امکان بارگیری سریع و آسان رشته را فراهم می کند، با چرخ دنده قوی که احتمال گرفتگی و مشکلات اکستروژن را کاهش می دهد. سنسور ساچمه‌ای نشسته روی Sprite یک کاوشگر تسطیح خودکار تخت CR-Touch است که چاپگر آن را روی تخت می‌کوبد تا یک نقشه مجازی از واریانس‌ها در سطح ایجاد کند – به طور خلاصه، فرآیندی برای رسیدن به اولین لایه‌های عالی بدون تلاش زیاد.

یک کارت SD با اندازه کامل برای انتقال داده، به ‌علاوه یک کشوی ابزار و کشنده کمربند، ارتقای رضایت‌بخشی را در یکی از محبوب‌ترین چاپگرهای سه‌بعدی جهان تکمیل می‌کند. توانایی های آن به طرز وسوسه انگیزی به Prusa i3 MK3S+ اصلی نزدیک است (پروسا رقیب قدرتمند برند اِندِر محسوب میشود). اگر می خواهید یک تجربه چاپ بدون سر و صدا داشته باشید، محصول برند Ender یک انتخاب راحت است.

  • چاپگر۳بعدی زیر ۱۰۰۰ دلار: FLSun V400

برای مدتها بین کاربران جهانی محصول Prusa i3 Mk3S پرچمدار بوده است. اما فناوری پرینت سه بعدی رومیزی در سال ۲۰۲۲ فراتر از نمایشگرهای کاراکتری یا LCD خشن و ظاهر خام استاندارد RepRap رفته است. پس این محصول پروسا اکنون یک ماشین قدیمی و گران قیمت است آنهم در مقایسه با چیزی که چند صد دلار کمتر با برند FLSun V400 میتوانید بدست بیاورید!

پرینتر اف ال سان با حجم چاپ ۴۰۰×۳۳۰ میلی‌متر و بستر ساخت هوشمند مغناطیسی با پوشش PEI قابل جابجایی را داراست؛ پس یک چاپگر سه بعدی انقلابی با ویژگی‌های لازم برای تبدیل شدن به ماشین جادویی شما در خانه است.

اکسترودر این دستگاه فیلامنت را برای چاپ سریع به یک نازل دراز با طراحی حرفه ای منتقل می کند – FLSun ادعا می کند تا ۴۰۰ میلی متر بر ثانیه سرعت پرینت دارد. محصول V400 می تواند تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد در انتهای سر نازل نیز گرم شود، به این معنی که چاپ با پلیمرهای پیشرفته جدید دمای بالا مانند نایلون و پلی کربنات امکان پذیر شده است. البته در یک آزمایش، متوجه شدیم که بستر چاپ نسبت به این متریالهای پیشرفته کمی غیر دوستانه است، اما ناراحت کننده نیست.

با این حال، شاید متمایزترین ویژگی FLSun V400 صفحه نمایش لمسی تمام رنگی ۷ اینچی باشد که مغز دستگاه را نیز در خود جای داده است. این تبلت هوشمند – نسخه‌ای از محصول Speeder Pad با سیستم‌افزار Klipper و فایل‌های پیکربندی لازم کاملا سازگار دستگاه شده است.

اگر روی پد دوست‌داشتنی ضربه نمی‌زنید، می‌توانید بصورت بی‌سیم از طریق Wi-Fi متصل شوید تا چاپگر را در حال حرکت نظارت و پیکربندی کنید. در بخش چاپ، می‌توانید از ویژگی‌های چاپ پیشرفته‌ای که Klipper ارائه می‌دهد، مانند شکل‌دهی ورودی و پیشروی فشار، استفاده کامل را ببرید.

ابعاد ساخت این برند پرینتر سه بعدی، بزرگ است، سریع چاپ می‌شود و استفاده از آن رویایی است. توجه داشته باشید که وقتی می گوییم ابعاد چاپ بزرگ، خود دستگاه V400 به اندازه یک کودک کوچک و قابل حمل است – البته از اکثر پرینترهای سه بعدی رومیزی بسیار بلندتر است و برای نگهداری آن به فضایی به ابعاد ۵۰۰×۴۳۰×۹۸۰ میلی متر نیاز دارید.

معرفی چند چاپگر سه بعدی خانگی برتر سال ۲۰۲۲ - تکفارس 

خرید پرینتر سه بعدی با گارانتی و خدمات پس از فروش: https://www.3dpe.ir/shop/3dprinter

سخن پایانی و شرایط خرید پرینتر سه بعدی در ایران

پرینترهای سه بعدی زیادی برای بودجه های ۲۰۰، ۳۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ دلاری وجود دارد. اما ما راهنمای خریدار خود را تغییر داده ایم تا توصیه های ارائه دهیم. هدف ما بررسی پرینترهای سه بعدی مهم و پرطرفدار است تا به شما ایده روشنی برای انتخاب ایجاد کنیم.

با در نظر گرفتن این موضوع، در میان سایر موارد، ما Sovol SV06، AnkerMake M5، Anycubic M3 Premium، Elegoo Neptune 3 Pro و Anycubic Photon D2 را پیشنهاد میکنیم.

کاربران ایرانی در سال ۲۰۲۲ معادل سال ۱۴۰۱ کار بسیار سختی برای وارد کردن یک برند خارجی ۳DPrinter در پیش دارند. درست است که در سطرهای بالا از قیمت ۲۰۰ دلاری حرف زدیم ولی خودتان یک حساب سرانگشتی بکنید؛ قیمت تصاعدی وحشتناک دلار این روزهای بازار کشور برای هزینه پایه یک دستگاه میان رده ۵۰۰ دلاری حدود ۲۰ میلیون تومان خواهد شد و بعد از آن باید هزینه های کمرشکن گمرکی را به آن اضافه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که این دستگاههای وارداتی هیچ پشتیبانی رسمی در داخل ایران ندارند و با خرابی آنها ضرر مالی شدیدی متوجه شما خواهد بود.

بنابراین اگر بودجه محدودی دارید و امکانات حقوقی واردسازی محصولات خارجی به کشور را ندارید، بهتر است به سراغ سازندگان ایرانی چاپگر سه بعدی بروید و محصولات داخلی را با پشتیبانی پس از فروش معتبر خریداری کنید. مجموعه توسعه گران بعد سوم | ۳DPE.ir | شما را در این زمینه راهنمایی می کند. کافیست نام ما را در گوگل جستجو کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید