کامیک‌ کان، E3 و انیمه اکسپو به‌ صورت حضوری برگزار نخواهد شد - تکفارس 
کامیک‌ کان، E3 و انیمه اکسپو به‌ صورت حضوری برگزار نخواهد شد - تکفارس 
کامیک‌ کان، E3 و انیمه اکسپو به‌ صورت حضوری برگزار نخواهد شد - تکفارس 

کامیک‌ کان، E3 و انیمه اکسپو به‌ صورت حضوری برگزار نخواهد شد

مهدی حلوائی
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - 17:57
کامیک‌کان

امروز در خبری اعلام شد که نمایشگاه‌های کامیک‌کان سن‌دیگو، E3 و انیمه اکسپو امسال نیز به‌صورت حضوری برگزار نمی‌شوند. این برای دومین بار در ۵۰ سال اخیر است که رویداد کامیک‌کان به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو می‌شود. با این وجود، قرار است که این رویداد در تاریخ ۱ مرداد ۱۴۰۰ (۲۳ جولای ۲۰۲۱) به صورت مجازی برگزار گردد و مسئولان مربوطه، یک گردهمایی سه‌روزه را برای آبان‌ماه (نوامبر) در نظر گرفته‌اند. همچنین هزینه ثبت نام برای حضور در این مراسم به حساب افراد بازخواهد گشت. اگر مشکلات فعلی تا سال آینده حل شود، به احتمال زیاد دوباره شاهد برگزاری این مراسم به‌صورت حضوری خواهیم بود.

همان‌طور که گفته شد، کامیک‌کان تنها نمایشگاهی نیست که امسال به‌طور حضوری برگزار نمی‌شود. براساس گزارش دپارتمان همایش و گردشگری لس‌ آنجلس، نمایشگه‌های E3 و انیمه اکسپو که بزرگترین نمایشگاه‌های بازی‌های ویدیویی و انیمه در داخل آمریکا به حساب می‌آیند نیز امسال به‌صورت حضوری برپا نمی‌شوند.

نمایشگاه‌های E3 و انیمه اکسپو به ترتیب، سالانه چیزی حدود ۶۰ و ۱۰۰ هزار نفر بازدیدکننده داشته‌اند و لغو این نمایشگاه‌ها، ضربه‌‌ی یزرگی به صنعت گردشگری لس‌آنجلس وارد می‌کند.

برگزارکنندگان رویداد E3 قبلاً اعلام کرده بودند که قصد دارند تا ساختار این نمایشگاه را تغییر دهند و از این رو، احتمال برگزاری آن به‌صورت مجازی وجود دارد. نمایشگاه انیمه اکسپو نیز در سال گذاشته به‌صورت مجازی برگزار شد و با استقبال ۵۰۰ هزار نفری روبرو شد. بنابراین، انتظار می‌رود که امسال نیز شاهد برپایی این رویداد به‌صورت مجازی باشیم. هنوز مسئولین هیچ کدام از این نمایشگاه‌ها، خبر لغو آن‌ها را تایید نکرده‌اند اما به احتمال زیاد این اتفاق به ‌زودی رخ خواهد داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید