یوتیوب اکنون توانایی پخش ویدیو های ۴کی HDR روی اندروید را دارد - تکفارس 
یوتیوب اکنون توانایی پخش ویدیو های ۴کی HDR روی اندروید را دارد - تکفارس 
یوتیوب اکنون توانایی پخش ویدیو های ۴کی HDR روی اندروید را دارد - تکفارس 

یوتیوب اکنون توانایی پخش ویدیو های ۴کی HDR روی اندروید را دارد

محمدحسین فرقانی
۳ اسفند ۱۳۹۹ - 14:40
یوتیوب اکنون توانایی پخش ویدیو های ۴کی HDR روی اندروید را دارد - تکفارس 

یوتیوب به‌گونه‌ای دروازهٔ افراد سراسر جهان به گسترده‌ترین منبع رسانه‌ای جهان است که هر روز با پیشرفت تکنولوژی، قابلیت‌های مفید و جدیدتری از سوی گوگل به آن اضافه می‌گردد. این برنامه، که به‌جرئت می‌توان از آن به‌عنوان مهم‌ترین پلتفرم برنامه‌ای شرکت گوگل یاد کرد، شاید هر چند وقت یک‌بار در ارائهٔ قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید و نوآورانه از رقیبانش عقب بماند، اما دیر یا زود مجبور می‌شود برای عقب‌نماندن در این رقابت، خود را مجهز به قابلیت‌های جدید کند و از این طریق، رضایت مخاطبین خود را کسب می‌کند.

کیفیت ویدیوهای ارائه‌شده در این برنامه در هر پلتفرم، اساساً به سرعت رد و بدل داده‌ها و اینترنت کاربر بستگی دارد. تا زمانی که گوشی هوشمند شما از رزولوشن ۴کی پشتیبانی کند و سرعت اینترنت شما برای نمایش ویدیوهای ۴کی مطلوب باشد، یوتیوب به‌سادگی و بدون هیچ مشکلی قادر به پخش ویدیوهایی با این کیفیت برایتان خواهد بود.

از اوایل این هفته (هفتهٔ اول فوریه ۲۰۲۱) نیز یوتیوب قابلیت جدیدی را به گزینهٔ نمایش ویدیوهای ۴کی اندرویدی ارائه کرد؛ این بار برای گوشی‌های قدیمی‌تری که از این رزولوشن پشتیبانی نمی‌کنند. اگر گوشی هوشمند شما توانایی نشان دادن تصاویر اچ‌دی یا فول اچ‌دی را دارد، روی کاغذ می‌توانید ویدیوهای ۴کی یوتیوب را تماشا کنید.

یوتیوب

با این وجود، این بدان معنا نیست که گوشی هوشمندتان در حال پخش رزولوشن ۴کی است؛ چراکه دستگاه‌تان هم‌چنان به پخش ویدیوهای یوتیوب روی صفحهٔ نمایش +FHD خود ادامه می‌دهد. این موضوع باعث نمی‌شود ویدیوهای ۴کی یوتیوب روی دستگاه‌های با رزولوشن پایین‌تر از کیفیت پایین‌تری برخوردار باشد. علاوه بر این، به لطف «کوچکی مقیاس» به‌وجودآمده در این قابلیت جدید، تصاویر تیزتر و باکیفیت‌تر به‌نظر می‌رسند؛ به همین دلیل است که اگر با گوشی‌های رزولوشن پایین، روی کیفیت ۴کی ویدیوهای یوتیوب‌تان را تماشا کنید، متوجه تغییر محسوسی خواهید شد.

گوگل تغییرات اخیر انجام‌شده در برنامهٔ یوتیوب گوشی‌های اندرویدی تأیید کرده. گروهی از افراد نیز تصمیم به آغاز سلسله‌بحثی طولانی دربارهٔ مزایا و تغییرات چشمگیر این قابلیت در پخش ویدیوهای یوتیوب گرفتند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید