احتمال معرفی مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ با صفحه نمایش مینی LED - تکفارس 
احتمال معرفی مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ با صفحه نمایش مینی LED - تکفارس 
احتمال معرفی مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ با صفحه نمایش مینی LED - تکفارس 

احتمال معرفی مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ با صفحه نمایش مینی LED

حامد شهرزاد
۱۸ دی ۱۳۹۹ - 19:45
16-inch-MacBook-Pro-concept

گزارش‌های بی‌شماری از آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی آینده مبنی بر اینکه این دستگاه اولین محصول دارای صفحه نمایش مینی LED از شرکت اپل است، منتشر می‌شود. در حالی که انتظار می‌رود معرفی این محصول در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ انجام شود، گزارشات مدل‌های مک بوک با همان فناوری نمایشگر چند ماه است که مشابه یکدیگر هستند. آخرین خبر در این مورد این است که حتی مک بوک ایر با صفحه نمایش مینی LED معرفی خواهد شد اما باید تا سال ۲۰۲۲ برای آن صبر کرد.

امروز یک گزارش جدید از زنجیره تأمین گفته است که انتظار می‌رود شاهد یک مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ با صفحه نمایش مینی LED باشیم. این گزارش با گفته اخیر مینگ چی کو، تحلیلگر برجسته اپل سازگار است. کو بیش از یک ماه پیش گفت که انتظار می‌رود شاهد دو مدل مک بوک پرو با شکل ظاهری کاملاً جدید و همچنین نور پس‌زمینه مینی LED باشیم.

کیفیت تصویر مینی LED بهبود یافته به اپل کمک می کند تا مخاطبان جدیدی را با مجموعه‌ جدیدی از محصولات خود هدف قرار دهد

محض یادآوری، فناوری مینی LED را نباید با میکرو LED اشتباه گرفت. میکرو LED یک شکل کاملاً جدید از نمایشگر است که انتظار می‌رود بعداً جایگزین اولد شود.

در مقابل، مینی LED شکل جدیدی از نور پس‌زمینه برای صفحه نمایش های LCD است که در مک بوک های مدل فعلی استفاده می‌شود. این فناوری از LED های کوچک‌تر و بیشتری برای فراهم کردن نور پس‌زمینه استفاده می‌کند – احتمالاً حدود ۱۰ هزار برای یک نمایشگر مک بوک – و اجازه می‌دهد مناطق مختلف صفحه به‌طور متفاوتی روشن شوند. این امر باعث تسهیل در تولید رنگ‌های روشن‌تر، مشکی عمیق‌تر و بهبود بهره‌وری انرژی می‌شود.

mini-LED-MacBook-Air

اپل قصد دارد هزینه تمام‌شده صفحه نمایش های مینی LED را کاهش دهد

پیش‌بینی‌های کو در مورد محصولات مینی LED به آوریل ۲۰۱۹ برمی گردد؛ زمانی که وی گفت که انتظار می‌رود تا اواخر سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ شاهد استفاده از این فناوری در آیپد جدید و مک بوک جدید باشیم. وی همچنین اظهار داشت که اپل در اواخر همان سال روی مانیتور ۳۱٫۶ اینچی ۶K کار می‌کند که البته این پیش‌بینی بود که محقق نشد.

کو پس از آن تخمین زد که این فناوری در تعداد قابل توجهی از آیپد ها و مک بوک ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آخرین پیش‌بینی کو نشان می‌دهد که در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد آیپد ها و ۲۰ تا ۳۰ درصد مک بوک ها به‌زودی از نور پس‌زمینه مینی LED استفاده می‌شود. این موضوع استفاده از این فناوری را به موارد بیشتری از مدل‌های دیگر می‌رساند.

این تحلیلگر نظرات خود را بر اساس این موضوع گفته است که اپل دومین تأمین‌کننده تراشه‌های مینی LED را برای سال آینده وارد کار می‌کند. داشتن دو تأمین‌کننده باعث افزایش رقابت می‌شود و این به آن معنی است که اپل قادر خواهد بود پیشنهادهایی با قیمت‌های ارزان‌تری را وارد مذاکره کند و این فناوری را در مدل‌های بیشتری به‌صورت مقرون به صرفه استفاده کند. کو تخمین می‌زند که هزینه اپل از ۷۵ تا ۸۵ دلار در هر واحد به «کمتر از ۴۵ دلار» کاهش یابد.

کوو علاوه معرفی یک مک بوک پرو ۱۶ اینچی با طراحی مجدد توسط اپل، گفته است که انتظار دارد این شرکت در اواخر سه‌ماهه دوم یا سه‌ماهه سوم سال جاری یک مک بوک پرو ۱۴ اینچی جدید با طراحی کاملاً جدید را معرفی کند. کو گفته است که این مدل‌های مک بوک پرو از صفحه نمایش های مینی LED برای افزایش روشنایی، بهبود کنتراست، رنگ‌های غنی و غیره برخوردار خواهند بود.

m1-macbook-air

مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ با صفحه نمایش مینی LED

دیجیتایمز امروز در گزارش خود به یک منبع زنجیره تأمین اشاره می‌کند که یکی از این دسته محصولات نسخه‌های جدید مک بوک پرو ۱۶ اینچی خواهد بود.

گفته می‌شود که اپل به دنبال استفاده از نمایشگرهای مینی LED برای آیپد های جدید و مک بوک پرو خود در سال ۲۰۲۱ است. این در حالی است که سامسونگ الکترونیک بنا به گفته منابع از زنجیره تأمین بالادستی، یک تبلت با صفحه نمایش مینی LED و میکرو استار اینترنشنال (MSI) یک نوت بوک مینی LED معرفی می‌کند. منابع انتظار دارند که آیپد پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو و مک بوک پرو ۱۶ اینچی مک بوک پرویی که قرار است در سال ۲۰۲۱ معرفی شود به صفحه نمایش های مینی LED مجهز شده و استفاده از مینی LED به محصولات مک بوک ایر این شرکت در سال ۲۰۲۲ گسترش خواهد یافت.

البته جای تأمل ندارد که مک بوک پرو ۱۶ اینچی بعدی از طریق اپل سیلیکون مجهز خواهد شد، خواه تراشه M1 باشد یا نوع بعدی. این تقریباً یقین است که می‌توانیم حاشیه‌های باریک‌تری را انتظار داشته باشیم.

ترکیبی از سیلیکون اپل، نمایشگر بهتر و طراحی جدید باعث ارتقا، جذاب بسیاری از جمله من می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید