هوآوی P50 احتمالاً در ابتدا مجهز به هارمونی OS نباشد - تکفارس 
هوآوی P50 احتمالاً در ابتدا مجهز به هارمونی OS نباشد - تکفارس 
هوآوی P50 احتمالاً در ابتدا مجهز به هارمونی OS نباشد - تکفارس 

هوآوی P50 احتمالاً در ابتدا مجهز به هارمونی OS نباشد

مهدی ملکی
۱۳ دی ۱۳۹۹ - 18:00
هارمونی OS هوآوی

هوآوی امسال اولین دسته از گوشی‌های هوشمند جدید خود شامل دستگاه‌هایی که از پیش به هارمونی OS مجهز شده‌اند را عرضه خواهد کرد. به تازگی اخباری منتشر شده است که احتمال می‌دهد برخلاف انتظارها اولین محصولی که به هارمونی OS مجهز می‌شود، P50 نباشد.

طبق گفته‌های یکی از منابعی که در شبکه اجتماعی ویبو (Weibo) فعالیت می‌کند، اولین دستگاهی که مجهز به هارمونی OS است به زودی عرضه خواهد شد ولی این محصول ممکن است که P50 نباشد و با این حال به فروش بی‌نظیری دست یابد.

طبق همین گزارش، این گوشی وارد مراحل نهایی توسعه خود شده است و پس از عرضه، به طریق مختلف از جمله فروشگاه‌های محلی هوآوی در دسترس عموم خواهد بود. گزارش‌های پیشین مشخص کرده‌اند که P50 در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه خواهد شد و اشاره داشته‌اند که این دستگاه اولین محصول مجهز به هارمونی OS خواهد بود؛ با این حال آخرین گزارش که اکنون به آن اشاره شد، برخلاف این روند پیش می‌رود و احتمال دستگاه دیگری را هم می‌دهد.

هوآوی قبل‌تر در میانه ماه دسامبر برای تکمیل مراحل توسعه، نسخه ۲ بتا از این سیستم عامل را برای برخی از گوشی‌های شرکت خود منتشر کرد. در همان زمان هم اعلام شد که کاربران می‌توانند به نسخه بتا هارمونی OS روی گوشی‌های P40، میت ۳۰ و میت‌پد (Mate Pad) دسترسی داشته باشند. در حال حاضر شرکت یاد شده محدوده بررسی سیستم عامل جدید خود را تنها به کشور چین اختصاص داده است. در نتیجه این به معنی بررسی هنگ‌منگ OS می‌باشد زیرا نسخه چینی این سیستم عامل به این صورت نام‌گذاری شده است.

سیستم عامل هارمونی

ویژگی‌های اصلی دستگاه‌هایی که به هارمونی OS مجهز می‌شوند

  • معرفی روش‌های جدید جهت کنترل رابط کاربری در گوشی‌های هوشمند، اضافه کردن بیش از ۵۰ کنترل برای توسعه‌دهندگان جهت توسعه هرچه بیشتر سیستم‌عامل هارمونی؛ این سیستم تعامل با رابط کاربری دستگاه‌های مختلف را نیز همسان می‌کند.
  • سیستم فریم‌ورک اپلیکیشن هارمونی از گوشی‌های هوشمند مختلف و مهاجرت سریع به آن پشتیبانی می‌کند. این سیستم به پشتیبانی از ارتباط و عملیات گردش‌های سریع نیز می‌پردازد. اپلیکیشن‌های هارمونی هنگام نصب در دستگاه‌های مختلف، هیچ صفحه بارگذاری ندارند.
  • یک زنجیره ابزار تلفیق‌شده در ویندوز و مک مهیا می‌شود تا تجربه کاربر یکسان باشد. این مورد برای توسعه‌دهندگان نیز سبب راحتی بیشتری می‌شود زیرا آن‌ها می‌توانند سریع‌تر به امر توسعه اپلیکیشن‌ها بپردازند.
  • بیش از ۴۰ نمونه حاضر از کدها برای توسعه‌دهندگان گوشی‌های هوشمند ارائه می‌شود. این مورد علاوه بر راحتی سبب می‌شود که آن‌ها سریع‌تر متوجه تفاوت‌ها بشوند و به تهیه رابط‌ها و توسعه روش‌هایی خاص برای سیستم‌عامل هارمونی بپردازند.
  • پشیبانی از رابط‌های توزیع‌شده مانند مودال‌های چند کیفیتی (Multi-modal Pereception) قابلیت این را ایجاد می‌کند که سناریو‌های گوناگونی پیاده شوند.
  • چند روش ورودی در فریم‌ورک و توانایی‌های مربوط به آن ارائه می‌دهد.
  • یک سیستم رابط برقراری تماس قدرتمند و استانداردسازی‌شده را فراهم می‌کند.
  • از فریم‌ورک‌های بدون محدودیت بهره می‌برد.
  • یک سیستم مدیریت داده توزیع‌بندی‌شده را فراهم می‌آورد. توسعه‌دهندگان قادر هستند تا رابط‌های پایگاه‌داده توزیع‌بندی‌شده را نیز فراخوانی کنند تا به استفاده از همگام‌سازی همزمان در دستگاه‌های مختلف دست پیدا کنند.
  • سیستم مدیریت حساب بهبودیافته؛ این سیستم شامل بی‌نهایت حساب از دستگاه‌هایی می‌شود که به وسیله سیستم‌عامل هارمونی فراهم آمده‌اند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید