فروش آیفون ۱۲، ۲۱ درصد بهتر از آیفون ۱۱ است - تکفارس 
فروش آیفون ۱۲، ۲۱ درصد بهتر از آیفون ۱۱ است - تکفارس 
فروش آیفون ۱۲، ۲۱ درصد بهتر از آیفون ۱۱ است - تکفارس 

فروش آیفون ۱۲، ۲۱ درصد بهتر از آیفون ۱۱ است

حامد شهرزاد
۹ دی ۱۳۹۹ - 20:30
iPhone-12

آیفون ۱۲ حدوداً یک ماه دیرتر در سال جاری روانه بازار شد که تأثیر آن در فروش اپل منعکس شد. اما به‌طور کلی، آیفون ۱۲ عملکرد بسیار خوبی داشته است.

آخرین داده‌های شرکت تحقیقاتی کانترپوینت نشان می‌دهد که کل مرسوله‌های خانواده آیفون در سه‌ماهه چهارم ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که این امر به دلیل عملکرد قوی آیفون ۱۲ است. مقایسه فروش در شش هفته اول نشان می‌دهد که آیفون ۱۲ فقط در هفته دوم نسبت به مدل قبلی خود فروش بدتری داشت و نتایج بهتری را در تمام هفته‌های دیگر نشان داد. با توجه به اینکه تعطیلات هنوز به پایان نرسیده است، می‌توان انتظار داشت که آیفون ۱۲ رکورد سال خود را ثبت کند و همچنین در سال آینده نیز به عملکرد قوی خود ادامه دهد.

در حال حاضر و هنگام سفارش آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس در چندین کشور، خریداران همچنان از چند روز تا چند هفته باید منتظر دریافت آن باشند.

iPhone-12

اپل در حال افزایش سفارشات سری آیفون ۱۲ است

طبق گفته اپل اینسایدر، شرکت مستقر در کوپرتینو تعداد سفارشات آیفون ۱۲ را برای سه‌ماهه اول سال آینده افزایش داده است. سری آیفون ۱۲ از موفقیت زیادی در بازار برخوردار است لذا تقاضا باید در سال آینده ادامه داشته باشد و به‌طور مداوم در سطح بالا باقی بماند.

طبق پیش‌بینی تحلیلگران، تعداد مرسوله‌های آیفون ۱۲ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۵۱ میلیون دستگاه خواهد بود. پیش از این، اعتقاد بر این بود که در سه‌ماهه اول این شرکت حدود ۴۷ میلیون دستگاه ارسال خواهد کرد. افزایش مرسوله‌ها در درجه اول آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس را تحت تأثیر قرار خواهد داد. برآوردها نشان می‌دهد که مرسوله‌های ارزان‌قیمت آیفون ۱۲ مینی در این مدت نسبتاً بدون تغییر خواهند ماند.

تحلیلگران بر این باورند که میزان حمل آیفون ۱۲ نسبت به سال قبل ۳۸ درصد رشد خواهد کرد. چین یک بازار مهم برای اپل است؛ جایی که بیش از ۶ میلیون دستگاه آیفون ۱۲ فقط در نوامبر سال ۲۰۲۰ ارسال شده است و این یعنی حدود ۲۰ درصد از کل مرسوله‌ها در سراسر جهان. این یک رکورد جدید در چند سال گذشته است.

iPhone-12

سری آیفون ۱۲ تا پایان سال ۲۰۲۰ پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند ۵G خواهد بود

بلافاصله پس از معرفی سری آیفون ۱۲، گوشی‌های هوشمند جدید اپل به‌طور سنتی آمار فروش بسیار خوبی را نشان می‌دهند. با این حال، علاوه بر درآمد خوب همیشگی، عملکرد شرکت مستقر در کوپرتینو جای افتخار دارد.

برآورد فروش آیفون ۱۲ در تحقیقات کانترپوینت ریسرچ نشان داد که آیفون‌های سال ۲۰۲۰ ۲۴ درصد از کل فروش تلفن‌های هوشمند ۵G را در اکتبر ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده‌اند.

تحلیلگران کانترپوینت ریسرچ در تحقیقات خود جمع‌بندی کرده‌اند که اکنون تقاضای زیادی برای به‌روزرسانی دستگاه‌های قدیمی به تلفن‌های هوشمند جدید ۵G در بازار وجود دارد، به‌خصوص در دستگاه‌های iOS که همیشه به‌طور فعال هم کاربران جدید و هم طرفداران قدیمی فناوری اپل را به خود جلب کرده و هنوز هم آن‌ها را به خود جلب می‌کند.

جالب اینجاست که خود اپل تصمیم گرفت در مورد تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده صحبت نکند و به‌طور کلی در مورد این دستاورد اظهار نظر کرد.

iPhone-12

گلکسی نوت الترا ۵G سامسونگ با قیمت ۱۳۰۰ دلار سومین دستگاه محبوب ۵G است. سپس محصولاتی از برندهای چینی هواوی و اوپو را شاهد هستیم.

اپل در ماه اکتبر سری تلفن‌های هوشمند آیفون ۱۲ را معرفی کرد اما فروش آن‌ها نه بلافاصله بلکه در چندین مرحله شروع شد. آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو در ماه اکتبر به قفسه‌های فروشگاه راه یافتند. پس از آن‌ها، آیفون ۱۲ مینی و بزرگ‌ترین آیفون امسال یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس در ماه نوامبر برای فروش آماده شدند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید