تکمیل اولین محموله از نمایشگرهای آیفون ۱۲ توسط BOE - تکفارس 
تکمیل اولین محموله از نمایشگرهای آیفون ۱۲ توسط BOE - تکفارس 
تکمیل اولین محموله از نمایشگرهای آیفون ۱۲ توسط BOE - تکفارس 

تکمیل اولین محموله از نمایشگرهای آیفون ۱۲ توسط BOE

مهدی ملکی
۹ دی ۱۳۹۹ - 17:00
گوشی آیفون ۱۲

براساس گزارشی که به تازگی خارج از کشور چین منتشر شده است، BOE تولید اولین دسته از نمایشگرهای AMOLED خود برای گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۲ شرکت اپل را به سرانجام رسانده است.

این گزارش ادعا می‌کند که اولین دسته تکمیل شده شامل ۱۰۰۰۰ واحد از نمایشگرهای ۶.۱ اینچی مورد نظر است. این اطلاعات که مربوط به زنجیره تامین کالاهای شرکت اپل هستند، اشاره می‌کنند که نمایشگرهای مذکور در مدل‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو به کار گرفته خواهند شد. شرکت BOE مجبور بوده است که تحویل به موقع این تعداد محصول، خط‌های تولید انعطاف پذیر G6 نمایشگرهای AMOLED «چنگدو» و «میانیانگ» را با هم ترکیب کند. در حالی که پنل‌های این محصولات در کارخانه چنگدو B7 این شرکت تولید می‌شوند، ماژول‌های نمایشگرها درون کارخانه میانیانگ B11 مراحل توسعه خود را سپری می‌کنند. در این بین گزارش‌های دیگری هم وجود دارند که احتمال می‌دهند BOE تولید دومین محموله از نمایشگرهای یاد شده را پیش از ۱۲ دی‌ماه (۱ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی) به اتمام برساند.

فعالان حوزه گوشی‌های هوشمند باور دارند که تولید نمایشگرهای OLED آیفون در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱۸۰ ملیون واحد رشد کند. سامسونگ ۱۳۰ میلیون واحد از این نمایشگرهای OLED را تحویل خواهد داد و افزون بر آن BOE و LG نیز به ترتیب ۱۰ و ۴۰ میلیون نمایشگر را برای گوشی‌های هوشمند اپل حاضر خواهند کرد؛ البته شایعاتی هم به گوش می‌رسند که BOE بیش از این‌ها پیش خواهد رفت و تا ۲۰ میلیون واحد از این نمایشگرها را تولید خواهد کرد.

مدتی پیش گزارش‌هایی منتشر شدند مبنی بر این که BOE تاییدیه اپل را دریافت کرده است و از اوایل ماه آینده شروع به تحویل نمایشگرهای مورد نیاز آیفون‌ها خواهد کرد. البته این گزارش مقداری عجیب به نظر می‌رسد زیرا شرکت BOE ماه پیش نتوانست تاییدیه اپل را دریافت کند و از به سرانجام رساندن اهداف خود ناکام ماند؛ شایعات در آن زمان اشاره می‌کردند که شرکت مذکور برای درخواست دوباره باید تا نیمه اول سال ۲۰۲۱ منتظر بماند ولی گویا دیگر نیازی به این انتظار نیست. با در نظر گرفتن شرکت BOE، اکنون تعداد تامین‌کنندگان نمایشگرهای اپل به عدد سه رسیده است. سامسونگ از سال ۲۰۱۷ و LG از سال ۲۰۱۹ مشغول همکاری با اپل هستند تا نمایشگرهای آیفون‌های پرتقاضای این تولیدکننده بزرگ را تامین کنند؛ با نگاهی به روند استخدام BOE می‌توان پی برد که شرکت مذکور به دنبال تسریع روند زنجیره تامین کالاهایش است.

پس از شکست BOE در جلب نظر اپل، رسانه‌ها گزارش دادند که این شرکت خط‌های تولید B11 و B7 خود را در نیمه آینده سال به طور همزمان به خدمت خواهد گرفت تا تاییدیه غول فناوری آمریکایی را دریافت کند. خط تولید کارخانه B7 معمولاً پنل‌های مورد نیاز برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند چینی نظیر هوآوی را تامین می‌کند؛ با این حال با توجه به محدودیت‌های اخیر ایالات متحده بر ضد هوآوی، BOE باید به دنبال مشتریان جدیدی باشد.

خطوط تولید B11 و B7 شرکت BOE معمولاً مکمل یکدیگر هستند. با این حال ملیت و نژاد کارمندان این دو کارخانه با یکدیگر متفاوت است. رئیس کارخانه B11 تایوانی است در حالی که اصالت رئیس کارخانه B7 به چین بازمی‌گردد. شرکت مذکور طی انتشار گزارش درآمد ماه پیش اعلام کرد که ۴ میلیون از ۱۶ میلیون واحد نمایشگرهای منعطف OLED نیمه اول سال مربوط به تولیدات کارخانه B11 است.

اپل فرصت خوبی را در اختیار LG و BOE قرار داده است تا وابستگی این شرکت به نمایشگر‌های OLED تولید سامسونگ برای گوشی‌های آیفون را کاهش دهند. با توجه به حضور BOE و افزایش تولیدکنندگان این نمایشگرها به سه شرکت، اپل اکنون موقعیت خوبی برای کاهش نرخ تمام شده این نمایشگرها دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید