مدیر عامل شیائومی: می ۱۱ بدون شارژر عرضه می‌شود - تکفارس 
مدیر عامل شیائومی: می ۱۱ بدون شارژر عرضه می‌شود - تکفارس 

مدیر عامل شیائومی: می ۱۱ بدون شارژر عرضه می‌شود

مهدی ملکی
۶ دی ۱۳۹۹ - 20:15
جعبه شیائومی می ۱۱

چند سال پیش زمانی که اپل جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را از گوشی‌های آیفون خود حذف نمود، بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه‌های اندرویدی به کنایه زدن درباره تصمیم این غول آمریکایی مشغول شدند؛ البته ناگفته نماند که مدتی بعد شاهد پیروی آن‌ها از روندی بودیم که پیش‌تر شرکت اپل شروع کرده بود. حال به نظر می‌رسد که تاریخ در حال تکرار شدن است.

اپل در ماه اکتبر سری گوشی‌های آیفون ۱۲ را عرضه کرد و همان‌طور که اعلام شده بود، شارژر و ایرفون‌های این محصول به دلایل زیست محیطی، درون جعبه قرار نگرفت. شیائومی جزو اولین شرکت‌هایی بود که کنایه‌های مرسوم این صنعت به اپل را آغاز کرد و اکنون طبق گفته‌های مدیرعامل اجرایی این شرکت یعنی «لی جان»، جزو نخستین تولیدکننده‌هایی خواهد بود که از سیاست جدید آن پیروی خواهد کرد.

آقای «جان» به تازگی تایید کرده است که شیائومی می ۱۱ که در تاریخ ۸ دی‌ماه (۲۸ دسامبر ۲۰۲۰) عرضه می‌شود، شامل شارژر در جعبه خود نخواهد بود. جان در دلیل حذف شارژر از جعبه این دستگاه‌ها به ملاحظات زیست محیطی اشاره کرده و در ادامه افزوده است که بسیاری از کاربران از این تصمیم خرسند نخواهند شد. او در نهایت گفته که طراحی جعبه می ۱۱ نه تنها نسبت به گوشی‌های پیشین این سری باریک‌تر است بلکه ویژگی‌های اصلی کمتری از این دستگاه را نیز شامل می‌شود؛ برای مثال ما دیگر شاهد نوشته شدن ویژگی‌هایی مانند دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، نمایشگر سوپر AMOLED، گواهینامه HDR10+ و تنظیم صدا توسط «هارمن کاردون» روی جعبه نخواهیم بود.

گوشی شیائومی می ۱۱

در آخر باید ذکر کرد که این مسئله باعث شگفتی است؛ پیش‌تر نیز شایعاتی در مورد سیاست‌های مشابه سامسونگ گزارش شده است و به نظر می‌رسد که با یک روند جدید و کلی در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند مواجه باشیم؛ در نتیجه اگر در آینده قصد تعویض دستگاه خود را دارید و دارای شارژر مورد نیاز آن نیستید، بهتر است که آماده خرید جداگانه شارژرهای این محصولات باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید