ایسوس از کروم‌باکس ۴ رونمایی کرد - تکفارس 
ایسوس از کروم‌باکس ۴ رونمایی کرد - تکفارس 
ایسوس از کروم‌باکس ۴ رونمایی کرد - تکفارس 

ایسوس از کروم‌باکس ۴ رونمایی کرد

مجید مهرعلی
۱ آذر ۱۳۹۹ - 09:00
ایسوس از کروم‌باکس ۴ رونمایی کرد - تکفارس 

ایسوس به‌تازگی از محصول جدید خود یعنی کروم‌باکس ۴ رونمایی کرده است، یک رایانه کوچک که می‌تواند سیستم‌عامل کروم اواس (Chrome OS) را اجرا کند.

در ظاهر کروم‌باکس ۴ بسیار شبیه به نیاکان خود یعنی کروم‌باکس ۳ است. هردو محصول مشکی رنگ بوده و لوگوی Asus در وسط آنها و لوگوی Chrome در سمت بالا و چپ آنها نقش بسته است. افزون بر این، هردو دستگاه دارای اندازه‌ای یکسان و برابر با ۵٫۸۵ در ۵٫۸۵ در ۱٫۵۸ اینچ هستند، اما تفاوت بزرگ در زیر پوست آنها پنهان شده است. در حالی که کروم‌باکس ۳ از نسل هشتم پردازشگر‌های اینتل بهره می‌برد در کروم‌باکس ۴ از نسل دهم این پردازشگرها استفاده شده است. به گفته ایسوس این اتفاق باعث «عملکردی سریع‌تر، روان‌تر و با مصرف انرژی مؤثرتر می‌گردد».

کروم‌باکس جدید می‌تواند شامل اینتل سلرون ۵۲۰۵U (Celeron) و یا یکی از پردازشگر‌های سه هسته‌ای i3-10110U، i5-10210U و یا i7-10510U باشد.

در بحث دیگر خصوصیات ساختاری، کروم‌باکس ۴ می‌تواند از حافظه موقت ۴ یا ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی پشتیبانی کند. از ورودی‌های این دستگاه می‌توان به HDMI 2.0، ورودی USB-C 3.2 Gen 2 (انتقال برق و پشتیبانی از ورودی دیسپلی‌پورت به‌صورت هم‌زمان) و USB-A Gen 2 که هم‌زمان از سه نمایشگر ۴K پشتیبانی می‌کند، اشاره کرد. این محصول از dual-band 802.11ax Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند و یک خنک‌کننده نیز در آن تعبیه شده است.

مانند دیگر دستگاه‌هایی که سیستم‌عامل کروم اواس دارند، کروم‌باکس ۴ نیز می‌تواند از گوگل پلی بهره ببرد. این بدان معنی است که کاربران می‌توانند به‌صورت پیش‌فرض از اپلیکیشن‌های اندرویدی استفاده کنند. اینکه بخواهید از این قابلیت بهره ببرید یا خیر بستگی به حوزه کاری شما دارد، زیرا برخی اپلیکیشن‌های اندروید به خوبی روی کروم اواس‌ اجرا می‌شوند، در حالی که برخی دیگر پر از ایراد و عملاً بی‌استفاده هستند.

در بحث سیستم‌عامل کروم اواس، کاربران به‌صورت خودکار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی را دریافت خواهند کرد و برخلاف دستگاه‌هایی با سیستم‌عامل ویندوز و مک به زمان‌بندی دانلود و شروع مجدد سیستم نیازی نیست.

کروم‌باکس ۴ در ماه دسامبر با قیمت ۲۸۹ دلار وارد بازار آمریکای شمالی خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید