گوگل، مایکروسافت آفیس را به کروم‌بوک‌ها می‌آورد - تکفارس 
گوگل، مایکروسافت آفیس را به کروم‌بوک‌ها می‌آورد - تکفارس 
گوگل، مایکروسافت آفیس را به کروم‌بوک‌ها می‌آورد - تکفارس 

گوگل، مایکروسافت آفیس را به کروم‌بوک‌ها می‌آورد

مجید مهرعلی
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - 09:30
گوگل، مایکروسافت آفیس را به کروم‌بوک‌ها می‌آورد - تکفارس 

گوگل در حال همکاری با شرکت پاراللز (Parallels) است تا بتواند اپلیکیشن‌های آفیس مایکروسافت و همچنین دیگر اپلیکیشن‌های معرف ویندوز را به کروم‌بوک‌ها (Chromebooks) بیاورد. کروم‌بوک یک تبلت یا لب‌تاپ با سیستم‌عامل کروم اواس (Chrome OS) است.

گوگل در یک وبلاگ رسمی خبر همکاری با پاراللز را داده و اعلام کرده است که هدفش تجاری‌سازی سیستم‌عامل مبتنی بر لینوکس کروم اواس است.

تاکنون کروم اواس پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ویندوز را از طریق استریم در فضای ابری و با استفاده از پاراللز ریموت اپلیکیشن سرور (Parallels Remote application Server) انجام می‌داده است. همکاری جدید بین این دو شرکت این امکان را فراهم می‌کند که اپلیکیشن‌ها به‌صورت مجازی روی کروم‌بوک‌ها اجرا شوند. این قابلیت جدید از پاییز برای مشتریان کروم اینترپرایز (Chrome Enterprise) در دسترس قرار می‌گیرد.

یکپارچه‌سازی پاراللز دسکتاپ (Parallels Desktop) در داخل کروم اواس باعث بهبود عملکرد و امکان اجرای اپلیکیشن‌ها به‌صورت آفلاین در کروم‌بوک‌ها می‌شود. این اقدام هیجان‌انگیز و خوشایند به این معنی است که در آینده نزدیک کروم اواس می‌تواند اپلیکیشن‌ها را از هر دو پلتفرم اندروید و ویندوز پشتیبانی کند.

این ویژگی کروم‌ اواس باعث می‌شود شرکت‌های تجاری، کروم‌بوک‌ها را به چشم یک جایگزین برای لب‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز برای استفاده برخی کارمندان خود ببینند و دیگر لازم نباشد برای استریم اپلیکیشن‌های تجاری خود مجبور به سرمایه‌گذاری شوند.

گوگل هنوز جزئیات بیشتری از همکاری خود با پاراللز را منتشر نکرده، اما قول داده است که «طی ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری از آن را اعلام کند».

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید