هلند استفاده از مرورگر کروم و سیستم عامل کروم او اس را در مدارس این کشور محدود کرد - تکفارس 
هلند استفاده از مرورگر کروم و سیستم عامل کروم او اس را در مدارس این کشور محدود کرد - تکفارس 

هلند استفاده از مرورگر کروم و سیستم عامل کروم او اس را در مدارس این کشور محدود کرد

افشین نوری
۳ مرداد ۱۴۰۱ - 19:22
گوگل کروم

گوگل بارها به خاطر جمع‌آوری داده‌های کاربران خود‌ متهم شده است و‌ حالا دولت هلند تصمیم گرفته است که‌ استفاده از مرورگر کروم و سیستم عامل کروم او اس را در این کشور محدود کند. این اقدام به‌خاطر محافظت از حریم‌ خصوصی دانش‌آموزان صورت گرفته است.

براساس گزارش وب‌سایت Bleeping Computer، مقامات هلندی در اقدامی بی‌سابقه استفاده از پلتفرم فوق‌های را تا نیمه دوم سال ۲۰۲۳ محدود کرده‌اند و تا مشخص شدن تکلیف جمع‌آوری اطلاعات کاربران هلندی به‌ویژه دانش‌آموزان این‌کشور از سوی گوگل ادامه خواهد داشت. 

دولت هلند گفته است که گوگل اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کاربران نوجوان و فروش آن به شرکت‌های تبلیغاتی می‌کند که این موضوع از نظر قانونی غیرمجاز است. بنابراین به دلیل عدم شفافیت گوگل در این رابطه مجبور است که استفاده از مرورگر کروم و سیستم‌عامل کروم او اس را در مدارس محدود کند.

وزیر آموزش و‌ پروش هلند گفته است که این کشور می‌بایستی اقدامات لازم برای مقابله با جمع‌آوری اطلاعات دانش‌آموزان هلندی را انجام می‌داد تا از حریم خصوصی آن‌ها محافظت شود. این وزارت‌خانه همچنین در حال مذاکره با شرکت‌هایی مثل مایکروسافت است تا در رابطه با جمع‌آوری اطلاعات کاربران شفافیت لازم را داشته باشند. البته به نظر می‌رسد گوگل طی مذاکراتی که با مقامات هلندی داشته است موافقت کرده است که سال آینده یک‌ نسخه جدید برای کروم و‌ کروم او اس ارائه کند که سازگار با قوانین اتحادیه اروپا باشد.

طبق قوانین جدید اتحادیه اروپا، داده‌های دانش‌آموزان باید در سرورهای ابری داخل اروپا ذخیره شوند و موتوری جستجوی گوگل و یوتیوب نیز باید محدودیت‌هایی را باید برای دانش‌آموزان در نظر بگیرند.

البته مدارس هلند همچنان قادر به استفاده از مرورگر کروم و سیستم عامل کروم او اس خواهند بود اما این کار فعلا با محدودیت‌های که دولت هلند روی این پلتفرم‌ها اعمال کرده است صورت خواهد گرفت.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.