اپل macOS Big Sur را ۲۲ آبان عرضه خواهد کرد - تکفارس 
اپل macOS Big Sur را ۲۲ آبان عرضه خواهد کرد - تکفارس 
اپل macOS Big Sur را ۲۲ آبان عرضه خواهد کرد - تکفارس 

اپل macOS Big Sur را ۲۲ آبان عرضه خواهد کرد

مهرداد میرشاهی
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - 23:38
اپل macOS Big Sur را ۲۲ آبان عرضه خواهد کرد - تکفارس 

اپل در جریان کنفرانس آنلاین «One More Thing» رسماً اعلام کرد که macOS Big Sur روز پنج شنبه، ۲۲ آبان ماه (۱۲ نوامبر) عرضه خواهد شد. علاوه بر این‌ها، در رویداد اخیر اپل، شاهد معرفی مدل‌های جدید مک مینی، مک بوک ایر و مک بوک پروی این شرکت نیز بودیم.

پیش از این، در رویداد WWDC 2020 که ماه ژوئن گذشته برگزار شد، شاهد معرفی macOS Big Sur بودیم و از دید اپل، بزرگترین طراحی به‌روز شده سیستم عامل مک یا macOS از زمان معرفی Mac OS X محسوب می‌شود. این به‌روزرسانی شامل تغییر گوشه‌های پنجره‌ها و طراحی‌ آیکون‌ها نیز می‌شود.

اگرچه تغییرات اعمال شده در این نسخه، نسبتاً جزئی هستند ولی باز هم شاهد حس جدیدی در مقایسه با نسخه فعلی سیستم عامل macOS هستیم. از جمله دیگر تغییرات این نسخه می‌توان به پنجره‌های روشن‌تر با شفافیت بیشتر، جایگاه آیکون‌های شفاف‌تر، آیکون اپلیکیشن‌ها با شکل دایره و طرح یکپارچه، صداهای سیستمی جدید و… اشاره کرد.

نوار ابزار (Menu Bar) این نسخه نیز بازطراحی شده و از این پس، امکان دسترسی به مرکز کنترل سیستم از جمله وای فای، بلوتوث، کنترل‌های AirDrop، روشنایی صفحه کلید، قابلیت Do Not Disturb، حالت تاریک، میزان صدا و غیره نیز وجود دارد. به همین ترتیب، شاهد تغییر طراحی بخش «Notification Center» نیز هستیم که گروه‌بندی اعلانیه‌های تعاملی بر اساس اپلیکیشن‌ها و ابزارک‌های هم‌سبک iOS با شخصی‌سازی در سه اندازه مختلف را در دسترس قرار می‌دهد.

بسیاری از اپلیکیشن‌های فرست پارتی اپل نیز دستخوش بهبودها و تغییرات اساسی شده‌اند. سافاری نیز سریع‌تر و با بهبود عملکرد باتری همراه است. اپلیکیشن Messages اینک از افکت‌ها، منشن‌ها، پاسخ‌های درون خطی و غیره پشتیبانی می‌کند. نرم افزار Maps نیز از قابلیت‌های Look Around، نقشه‌های داخلی و Guides پشتیبانی می‌کند. ویژگی‌های ویرایش نرم افزار Photos نیز گسترش یافته است. اپل موزیک نیز شامل بخش جدید Listen Now می‌شود.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری در زمان عرضه نسخه macOS Big Sur در روز پنج شنبه ۲۲ آبان ماه (۱۲ نوامبر) در دسترس قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر از باقی رونمایی‌ها و اطلاعیه‌های اپل در رویداد «One More Thing»، می‌توانید از این بخش اقدام کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید