میزان پیش‌خرید آیفون ۱۲ بیش از دو برابر آیفون ۱۱ است - تکفارس 
میزان پیش‌خرید آیفون ۱۲ بیش از دو برابر آیفون ۱۱ است - تکفارس 
میزان پیش‌خرید آیفون ۱۲ بیش از دو برابر آیفون ۱۱ است - تکفارس 

میزان پیش‌خرید آیفون ۱۲ بیش از دو برابر آیفون ۱۱ است

مجید مهرعلی
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - 14:00
میزان پیش‌خرید آیفون ۱۲ بیش از دو برابر آیفون ۱۱ است - تکفارس 

تحلیلگر حوزه اپل، مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) تخمین می‌زند که تعداد پیش‌خریدهای آیفون ۱۲ بیش از دو برابر میزان آیفون ۱۱ باشد. او می‌گوید که تعداد پیش‌خرید‌های گوشی جدید اپل تنها در ۲۴ ساعت به چیزی حدود ۱٫۷ تا ۲ میلیون دستگاه رسیده است. در مقام مقایسه باید گفت که این تعداد برای آیفون ۱۱ در مدت مشابه تنها برابر با ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه بود.

اگرچه پیش‌بینی می‌شود که اولین نسل از گوشی‌های هوشمند ۵G اپل بتواند موفقیت بزرگ دیگری در فروش به‌دست آورد، مانند اتفاقی که برای آیفون ۶ با صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌ترش افتاد، اما هنوز مدرکی برای اثبات این حجم از تقاضا در بازار وجود ندارد.

به گفته مینگ چی کو، آیفون ۶ توانست در ۲۴ ساعت به تعداد سفارشی برابر با ۴ میلیون دست یابد، البته در حال حاضر تنها پیش‌خرید دو مدل از آیفون ۱۲ امکان‌پذیر است و امکان پیش‌خرید دو نسخه مینی و پرو مکس تا تاریخ ۱۶ آبان (November 6) فراهم نخواهد شد.

در زمینه مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو، مینگ چی کو پیش‌بینی می‌کند که تقاضا برای نسخه گران‌تر بیش از حد انتظار خواهد بود. انتظار می‌رفت که بین دو نسخه یادشده، گوشی استاندارد دارای محبوبیت بیشتری باشد، اما پیش‌خریدهای اولیه نشان می‌دهد که تقاضا بین این دو دستگاه تقسیم شده است.

با در نظر گرفتن برتری‌هایی که نسخه پرو دارد، تقسیم شدن درخواست‌ها بین دو مدل یادشده بسیار جالب به نظر می‌رسد. لنزهای تله‌فوتو، روشنایی بهتر، ظرفیت حافظه بیشتر، اسکنر LiDAR و Apple ProRAW از جمله ویژگی‌هایی است که نسخه پرو دارای آنهاست.

مینگ چی کو پیش‌بینی می‌کند بعد از آنکه هر چهار نسخه آیفون ۱۲ در دسترس قرار گیرند، سهم هر مدل از بازار به شکل زیر باشد:

  • آیفون ۱۲ مینی: ۱۰ تا ۱۵ درصد
  • آیفون ۱۲: ۳۰ تا ۳۵ درصد
  • آیفون ۱۲ پرو: ۳۰ تا ۳۵ درصد
  • آیفون ۱۲ پرو مکس: ۱۵ تا ۲۰ درصد

او بر این باور است که میزان تقاضا برای نسخه مینی به خاطر عدم پشتیبانی از دو سیمکارت ضربه خواهد خورد، قابلیتی که در چین بسیار محبوب است. از طرف گوشی‌هایی هوشمند با صفحه‌نمایش کوچک زیاد در چین طرفدار ندارند، پس این اتفاق نیز باعث محدود شدن فروش نسخه مینی خواهد شد.

خبر خوب برای اپل در چین این است که دو عامل، فروش گوشی‌های جدید این شرکت را بالا خواهد برد. اول میزان تقاضای گوشی‌های هواوی که جایگزین اپل در چین هستند از طرف تحریم‌های آمریکا ضربه خورده است و گوشی‌های این شرکت نمی‌توانند از سیستم‌عامل اندروید و اپلیکیشن‌های گوگل پشتیبانی کنند. عامل دوم این است که استفاده اپل از نسل پنجم شبکه در زمان درستی وارد کشور چین شده است، جایی که به‌اندازه کافی زیرساخت و بازار برای حرکت به‌سوی اینترنت موبایلی سریع‌تر وجود دارد.

مینگ چی کو پیش‌بینی اثری که فروش آیفون ۱۲ روی سهام اپل می‌گذارد را سخت می‌داند. اول اینکه آیا میزان پیش‌خرید دو مدل اول نشان‌دهنده میزان تقاضا از دو مدل دیگر خواهد بود، و دوم اینکه آیا پیش‌خرید دو مدل مینی و پرو مکس انتظار‌ها را برآورده می‌کند یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید