گلکسی Z فولد ۳ ممکن است مجهز به دوربین زیر صفحه‌نمایش شود - تکفارس 
گلکسی Z فولد ۳ ممکن است مجهز به دوربین زیر صفحه‌نمایش شود - تکفارس 
گلکسی Z فولد ۳ ممکن است مجهز به دوربین زیر صفحه‌نمایش شود - تکفارس 

گلکسی Z فولد ۳ ممکن است مجهز به دوربین زیر صفحه‌نمایش شود

مجید مهرعلی
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - 09:15
گلکسی Z فولد ۳ ممکن است مجهز به دوربین زیر صفحه‌نمایش شود - تکفارس 

انتظار می‌رفت سامسونگ فناوری دوربین‌های زیر صفحه‌نمایش را در سری گلکسی S و نوت ۲۰۲۱ لحاظ کند، اما گزارش‌های اخیر خبر از احتمال کم این اتفاق می‌دهد. با این حال، شرکت کره‌ای قصد دارد از این فناوری در سال جدید میلادی استفاده کند. با استناد به گزارش جدیدی از The Elec، ممکن است گلکسی Z فولد ۳ دستگاهی باشد که از فناوری یادشده میزبانی کند. مانند سنت همیشگی سامسونگ، با اینکه نسل دوم Z فولد به‌تازگی منتشر شده است، ما اخبار جدیدی از نسل جدید این محصول دریافت می‌کنیم.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد سامسونگ در تلاش است تا فناوری مورد انتظار دوربین زیر صفحه‌نمایش را به دسته گوشی‌های منعطف خود بیاورد، اگر این خبر صحت داشته باشد گلکسی Z فولد ۳ اولین محصول این برند خواهد بود که از قابلیت یادشده بهره می‌برد. پیش از این گفته شده بود که سامسونگ قابلیت موردبحث را برای پرچم‌دار درراه خود یعنی گلکسی S21 کنار گذاشته، اما تغییر ناگهانی این تصمیم به خاطر تولید محدود از فناوری دوربین‌های زیر صفحه‌نمایش است. با این تفاسیر، ما حفره پانچ را در نسل جدید گلکسی و نوت شاهد خواهیم بود.

این اولین باری نیست که خبر تعبیه دوربین‌های زیر صفحه‌نمایش در گلکسی Z  فولد ۳ به گوش می‌رسد. در حقیقت چند ماه قبل، ما با اولین تصاویر از گوشی منعطف موردبحث مواجه شدیم. نکته جالب این بود که در تصویر فاش شده خبری از حفره پانچ برای دوربین سلفی دستگاه نبود. البته این تصویر فقط وجود دوربین زیر صفحه‌نمایش را محتمل می‌داند و به معنی کنار گذاشتن دوربین سلفی دستگاه نیست. برای آنهایی که اطلاع ندارند باید گفت که آکسون ZTE 20 5G اولین گوشی هوشمندی است که قابلیت موردبحث در آن به‌کار رفته است.

از آنجایی که نسل دوم گوشی منعطف سامسونگ توانست در تعدادی از بخش‌ها ارتقاهایی را به ارمغان آورد از گلکسی Z فولد ۳ نیز چنین انتظاری می‌رود. گلکسی Z فول ۲ یک نمایشگر تمام صفحه، نرخ فریم بالا، عملکرد لولای بهبودیافته و چند بهسازی دیگر را به همراه داشت. در بخش لولای گوشی منعطف درراه، ممکن است شاهد یک نشانگر ال‌ای‌دی باشیم. این نشانگر تعبیه می‌شود تا کاربر را از پیام‌ها، تماس‌ها و دیگر پیام‌های اعلام آگاه سازد. این قابلیت مخصوصاً زمانی کاربرد دارد که گوشی طوری گذاشته شده باشد که صفحه‌نمایش بیرونی زیر قرار گیرد. در این حالت شما می‌توانید اعلان ال‌ای‌دی یادشده را ببینید و تماس یا پیام مهمی را از دست ندهید.

به‌تازگی برخی گمانه‌زنی‌ها خبر از پشتیبانی گوشی منعطف درراه سامسونگ از قلم نوری S-Pen می‌دهد. اگر این خبر درست از آب درآید، باید در ماه‌های پیش رو منتظر منتشر شدن اطلاعاتی جدیدی از آن در سطح وب بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید