سامسونگ احتمالاً قصد دارد سال آینده ۴ گوشی تاشو عرضه کند - تکفارس 
سامسونگ احتمالاً قصد دارد سال آینده ۴ گوشی تاشو عرضه کند - تکفارس 
سامسونگ احتمالاً قصد دارد سال آینده ۴ گوشی تاشو عرضه کند - تکفارس 

سامسونگ احتمالاً قصد دارد سال آینده ۴ گوشی تاشو عرضه کند

مهدی ملکی
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - 22:00
گوشی تاشو Samsung Z fold 2

سامسونگ از زمان رونق پیداکردن بازار گوشی‌های هوشمند تاشو، همواره نسبت به رقبای خود برتری داشته است؛ این روند حتی با وجود تقاضای کم بازار باز هم ادامه دارد و این شرکت سری Z و فولد خود را به خوبی به فروش می‌رساند.

به این معنی که گلکسی Z فلیپ آن‌قدری فروش داشته است که این شرکت هنوز هم امید داشته باشد و این بازار را گرم نگه دارد؛ تمام موارد بالا باعث شده‌اند که طبق برخی شایعه‌ها، سامسونگ تصمیم بگیرد سال آینده ۴ دستگاه هوشمند تاشو را به بازار عرضه کند.

طبق گزارش یکی از وب‌سایت‌های کره‌ای، سامسونگ برنامه دارد تا دو گوشی گلکسی Z فولد ۳ و Z فلیپ ۲ را در سال ۲۰۲۱ میلادی روانه بازار کند. با توجه به نحوه نام‌گذاری این گوشی‌های جدید، آن‌ها مسلماً باید جانشین فولد ۳ و فلیپ ۲ شوند که در سال ۲۰۲۰ بازار محصولات تاشو را به لرزه درآوردند؛ علاوه بر این مورد، این گزارش اشاره کرده است که تمام مدل‌های جدید به پشتیبانی از فناوری ۵G نیز خواهند پرداخت.

سامسونگ در سال ۲۰۱۹ به وسیله عرضه گلکسی فولد وارد بازار گوشی‌های هوشمند تاشو شد اما آن‌قدری خوش‌شانس نبود که سریعاُ و در اولین قدم خود به موفقیت بزرگی برسد؛ اگر بخواهیم دقیق توضیح بدهیم، به مشکلات فنی این دستگاه می‌رسیم. گوشی مذکور در اوایل انتشار خود از مشکلات بسیاری رنج می‌برد و سامسونگ مجبور شد تا آن را یک بار دیگر و با بازبینی‌های بیشتری عرضه کند.

این شرکت کره‌ای با نتیجه‌گیری از اقدامات خود، اوایل امسال گوشی Z فلیپ را عرضه کرد و به دنبال موفقیت آن، اخیراً هم دست به عرضه Z فولد ۲ زده است. جدای از این موارد، گزارش‌ها تا به حال پیش‌بینی کرده‌اند که گلکسی Z فلیپ پرفروش‌ترین محصول تاشوی سال ۲۰۲۰ بوده است و اگر این پیش‌بینی‌ها درست باشند، سامسونگ در سال آینده تمرکز بیشتری را روی این بخش خواهد گذاشت.

گزارش وب‌سایت کره‌ای یادشده در قسمت‌های دیگر خود به این مورد اشاره می‌کند که Z فلیپ ۲ احتمالاً در دو مدل عمومی و حرفه‌ای عرضه خواهد شد؛ این مورد یعنی با وجود استفاده از فناوری ۵G در هر دو مدل، ما شاهد سخت‌افزار و البته ویژگی‌های متفاوتی خواهیم بود. البته با تمام این توصیف‌ها هنوز بسیار زود است که درمورد وجود یا عدم وجود مدلی مشابه گلکسی Z فلیپ لایت سخن به میان آوریم.

در نهایت باید گفت که به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد علاوه بر گسترش بازار گوشی‌های تاشو خود، قلمرو حکمرانیش را در کشورهایی نظیر چین نیز حفظ کند. گزارش‌های دیگر افزوده‌اند که سامسونگ احتمالاً در ماه آگوست ۲۰۲۱ تولید انبوه محصولات تاشو خود را آغاز کند و در نیمه‌دوم سال آن‌ها را به بازار جهانی عرضه کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید