چند ویژگی دیگر آیفون ۱۲ ۵G فاش شد - تکفارس 
چند ویژگی دیگر آیفون ۱۲ ۵G فاش شد - تکفارس 
چند ویژگی دیگر آیفون ۱۲ ۵G فاش شد - تکفارس 

چند ویژگی دیگر آیفون ۱۲ ۵G فاش شد

خشایار جهانی
۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - 12:59
چند ویژگی دیگر آیفون ۱۲ ۵G فاش شد - تکفارس 

همانطور که می‌دانید، عرضه گوشی‌های آیفون ۱۲ به تاخیر افتاده است اما همچنان خبرهای بیشتری از مشخصات آن به بیرون درز پیدا می‌کند. حالا مشخص شد که علاوه‌بر نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، همه گوشی‌های این مدل ۵G خواهند بود.

درحالی که تمام این گوشی‌ها نسخه‌های کندتری از ۵G (Sub-6) را پشتیبانی می‌کنند ولی نسخه گران‌تر این گوشی، احتمالا آیفون ۱۲ پرو مکس، نسخه سریعتری از تکنولوژی ۵G (موج میلی‌متری) را در اختیار دارد.

انتظار می‌رود اپل دو آیفون بالارده ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس، به‌همراه دو مدل ۵٫۴ اینچی و ۶٫۱ اینچی آیفون ۱۲ را با قیمتی ارزان‌تر عرضه کند. از آن‌جایی که موج میلیمتری ۵G به آنتن بزرگتر و قدرت بیشتری نیاز دارد تنها در گوشی ۶٫۷ اینچی با آنتن بزرگ‌تر دردسترس خواهد بود.

به‌علاوه انتظار نمی‌رود که این تکنولوژی در سراسر دنیا دردسترس باشد و این گزارش خبر داده است که این تکنولوژی فقط در آمریکا، کره و ژاپن دردسترس خواهد بود. تفاوت این دو تکنولوژی بسیار فاحش است، به‌طوری‌که تکنولوژی Sub-6 بیشتر شبیه LTE است ولی موج میلی‌متری سرعتی بالغ‌بر یک گیگابیت بر ثانیه دارد.

مشخصات دیگری که پیشتر مشخص شده بود شامل اندازه نمایشگر ۶٫۷ اینچی آیفون ۱۲ پرو مکس با نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتزی بود. همچنین استفاده احتمالی این گوشی از سنسور Lidar برای فوکوس خودکار نیز وجود دارد و انتظار می‌رود آیفون ۱۲ پرو مکس دارای صفحه نمایش با رزولوشن ۲۷۸۸×۱۲۸۶ باشد و از شارژ سریع ۲۰ واتی نیز پشتیبانی کند که البته شارژر باید جداگانه خریداری شود.

زمان دقیق عرضه آیفون ۱۲ مشخص نیست اما احتمالا نوامبر ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید