گلکسی فولد ۲ و Z فلیپ ۵G گران‌تر نخواهند بود - تکفارس 
گلکسی فولد ۲ و Z فلیپ ۵G گران‌تر نخواهند بود - تکفارس 
گلکسی فولد ۲ و Z فلیپ ۵G گران‌تر نخواهند بود - تکفارس 

گلکسی فولد ۲ و Z فلیپ ۵G گران‌تر نخواهند بود

مجید مهرعلی
۳۱ تیر ۱۳۹۹ - 09:30
گلکسی فولد ۲ و Z فلیپ ۵G گران‌تر نخواهند بود - تکفارس 

گلکسی Z فلیپ ۵G از چهارشنبه این هفته برای پیش‌خرید در دسترس قرار خواهد گرفت. و بنا بر برخی گزارش‌ها قیمتش با نسخه ۴G یکسان و ۱۳۷۰ دلار خواهد بود. این درصورتی است تراشه محصول به اسنپ‌دارگون ۸۶۵+ ارتقا یافته و به اتصال ۵G تجهیز شده است.

همچنین گلکسی Z  فولد ۲ نیز قیمت یکسانی با نسخه پایه داشته و ۱۹۹۰ دلار هزینه روی دست خریدار خواهد گذاشت. باید به این نکته اشاره کرد که گلکسی فولد ۵G اصلاح‌شده قیمتی افزون بر ۲۲۰۰ دلار داشت و برخلاف مدل جدید در راه به‌جای اسنپ‌دراگون ۸۶۵+ از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۶۵ بهره می‌برد.

قول داده شده است که Z فولد ۲ با بسیاری بهبود‌سازی‌ها همراه باشد، که مسلما نسبت به Z فلیپ ۵G بیشتر هستند. صفحه‌نمایش داخلی ۷.۵۹ اینچی کمی بزرگ‌تر شده و دارای نرخ فریم ۱۲۰Hz است و از قلم نوری S پشتیبانی می‌کند. گفته شده است که صفحه‌نمایش داخلی از شیشه فوق باریک (UTG) بهره می‌برد که در Z فلیپ هم از همین نوع (که بیشتر روی کیفیت بصری تمرکز دارد تا مقاومت در برابر خراشیدگی) استفاده شده است.

دوربین عقب دستگاه به سیستم سه‌تایی ارتقا یافته است که شامل یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و یک ۱۶ مگا‌پیکسلی (احتمالا برای قاب‌های بسیار عریض و دور) است. از طرف دیگر در بسته‌بندی نسخه پایه به‌صورت رایگان گلکسی بادز پلاس جای داده شده بود، ولی در نسخه جدید خبری از چیزی رایگان از طرف شرکت نخواهد بود.

به هر حال، اگرچه گلکسی Z فلیپ ۵G آماده است اما Z فولد ۲ به مقداری زمان برای آماده شدن نیاز دارد. سامسونگ روی فروش ۳ میلیون نسخه‌ای برنامه‌ریزی کرده است، اما ممکن است تعداد خریدهای ابتدایی محدود باشد. گذشته از این، شرکت کره‌ای قصد دارد بازه‌ای را نیز به انتشار گلکسی نوت ۲۰ و Z فولد اختصاص دهد، تا اشتیاق مشتریان برای خرید دچار اختلال نشود. هنوز مشخص نیست که آیا یک گلکسی Z فولد لایت (Lite) در راه است یا خیر.

رنگ رازآلود برنزی قرار است رنگ برتر این فصل باشد. شما می‌توانید نمونه‌های از Z فولد ۲، نوت ۲۰، گلکسی بادز لیو (Buds Live) و گلکسی واچ ۳ را با این رنگ مشاهده کنید. یک همکاری جدید با توم بروان (Thom Browne) در حال انجام است. طراح مُد یادشده قرار است گوشی‌های منعطف سطح بالا را ظاهری جدید ببخشد که مسلما هزینه‌بر خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید