نمایشگر لمسی مک‌بوک‌ها ممکن است به واقعیت تبدیل شود - تکفارس 
نمایشگر لمسی مک‌بوک‌ها ممکن است به واقعیت تبدیل شود - تکفارس 
نمایشگر لمسی مک‌بوک‌ها ممکن است به واقعیت تبدیل شود - تکفارس 

نمایشگر لمسی مک‌بوک‌ها ممکن است به واقعیت تبدیل شود

فاطمه آهنگریان
۹ تیر ۱۳۹۹ - 16:30
نمایشگر لمسی مک‌بوک‌ها ممکن است به واقعیت تبدیل شود - تکفارس 

اپل غالباً به دلیل عدم قرار دادن صفحه‌نمایش لمسی در ترکیب مک‌بوک، از پایگاه کاربران خود انتقادهایی دریافت می‌کند. در عوض، کاری که این شرکت انجام داد این بود که نوار لمسی را در ترکیب مک‌بوک پرو به عنوان پاسخی برای رایانه‌های شخصی لمسی وارد کرد. معاون اجرایی اپل، کریگ فدریگی (Craig Federighi)، درباره استفاده از دست برای انجام کارها در مک‌بوک اینچنین گفته است:

استفاده از دستان برای استفاده از نمایشگر مک‌بوک‌ها کاری بسیار خسته‌کننده است.

اما بدیهی است که همه چیز با گذشت زمان تغییر می‌کند و همین اتفاق ممکن است با غول فناوری مستقر در کوپرتینو نیز رخ دهد. شیوه اپل در جستجوی ایده لپ‌تاپ با صفحه لمسی ممکن است تغییر کند و کاربران اپل در نهایت ممکن است آنچه را که به دنبال آن بوده‌اند، بدست آورند؛ مک‌بوک با نمایشگر لمسی. و این می‌تواند به زودی به محض ثبت اختراع جدید، به واقعیت تبدیل شود که اپل آن را سنسور لمسی فوق‌العاده نازک (Ultra-Thin Touch Sensor) نامیده است. اپل در دسامبر سال ۲۰۱۹ درخواست ثبت اختراع با عنوان سنسور لمسی فوق‌العاده نازک را داد و دفتر ثبت اختراع ایالات متحده آن را در تاریخ ۲۵ ژوئن تصویب کرد.

همانطور که ممکن است قبلاً آن را از این نام حدس زده باشید، این فناوری ثبت شده با هدف ثبت دستگاه‌های فوق‌العاده نازک اپل با پشتیبانی از نمایشگر لمسی است. در حالی که در حق ثبت اختراع به صراحت هیچ رده دستگاهی ذکر نشده است اما اگر اپل در نهایت نظر خود را در مورد لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی تغییر دهد، از این فناوری می‌توان برای توسعه آیفون‌های نازک‌تر، آیپد و البته مک‌بوک‌های نازک‌تر استفاده کرد.

نمایشگر با سنسور لمسی فوق‌العاده نازک می‌تواند وسیله‌ای با مشخصات پایین‌تر را فراهم کند، تصویر نوری موجود در صفحه را برای پوشش فاصله شیشه‌ای بهبود بخشد، و همچنین باعث کاهش وزن دستگاه شود. در برخی از نمونه‌ها، با خارج کردن اتصال مدار فلکس، می‌توان ضخامت صفحه لمسی را کاهش داد.

در حالی که مک‌بوک‌های باریک‌تر با صفحه لمسی باعث خوشحالی هر کاربر اپل می‌شوند، ممکن است اپل این حق ثبت اختراع را که در دنیای فناوری بسیار رایج است، تحقق ندهد. اگر کاربر مک‌بوک هستید، با صفحه لمسی در مک‌بوک‌ها موافقید؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید