۸۱ درصد از گوشی‌های آیفون اکنون iOS 13 را اجرا می‌کنند - تکفارس 
۸۱ درصد از گوشی‌های آیفون اکنون iOS 13 را اجرا می‌کنند - تکفارس 
۸۱ درصد از گوشی‌های آیفون اکنون iOS 13 را اجرا می‌کنند - تکفارس 

۸۱ درصد از گوشی‌های آیفون اکنون iOS 13 را اجرا می‌کنند

فاطمه آهنگریان
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - 16:30
۸۱ درصد از گوشی‌های آیفون اکنون iOS 13 را اجرا می‌کنند - تکفارس 

از آنجا که اپل مسئولیت سخت‌افزار و نرم‌افزار آیفون و آیپد را بر عهده دارد، به شکلی از چند تکه شدن دستگاه‌های اندرویدی تأثیری نمی‌پذیرد. آخرین شماره‌های منتشر شده در فروردین ماه (ماه آوریل) نشان می‌دهد که تنها ۸٫۲ درصد از تلفن‌های اندرویدی جدیدترین نسخه عمومی سیستم‌عامل، اندروید ۱۰ را اجرا می‌کنند. احتمالا کمتر از سه ماه با نسخه نهایی اندروید ۱۱ فاصله داریم.

اپل می‌تواند نام جدیدی را برای iOS قدیمی اعلام کند

امروز، اپل برخی از اطلاعات را در وب‌سایت خود منتشر کرد که تضاد زیادی بین استفاده از iOS و اندروید را نشان می‌دهد. ۹۲ درصد از تمام دستگاه‌های آیفون معرفی شده در چهار سال گذشته iOS 13 را اجرا می‌کنند. ۷ درصد iOS 12 و ۲ درصد آن‌ها نیز از iOS 11 یا قبل از آن استفاده می‌کنند. در همین زمان، ۸۱ درصد از تمام آیفون‌های فعال دارای iOS 13 نصب شده هستند در حالی که ۱۳ درصد iOS 12 را اجرا می‌کنند و ۶ درصد نیز از iOS 11 یا قبل از آن استفاده می‌کنند.

۸۱ درصد از گوشی‌های آیفون اکنون iOS 13 را اجرا می‌کنند - تکفارس 

۸۱ درصد از تمام آیفون‌های فعال دارای iOS 13 هستند

سال گذشته، اپل سیستم‌عامل اختصاصی آیپد با نام iPadOS را معرفی کرد. ۹۳ درصد از تمام تبلت‌های اپل معرفی شده در طی چهار سال گذشته، iPadOS را نصب کرده‌اند. ۵ درصد از آن‌ها iOS 12 را اجرا کرده‌اند و فقط ۱ درصد از iOS 11 یا قبل از آن استفاده می‌کنند. از بین کلیه واحدهای فعال آیپد، ۷۳ درصد از iPadOS و ۱۶ درصد از iOS 12 و ۱۱ درصد نیز از iOS 11 یا زودتر نصب شده استفاده می‌کنند.

۸۱ درصد از گوشی‌های آیفون اکنون iOS 13 را اجرا می‌کنند - تکفارس 

این داده‌ها در هفدهم ژوئن توسط اپل جمع‌آوری شده است و مبتنی بر مدل‌های آیفون و آیپد است که در آن تاریخ وارد فروشگاه اپ استور شدند. این مشابه با نحوه محاسبه گوگل شماره توزیع اندروید است. این شرکت ساخت اندرویدی را که توسط تلفن‌هایی که در یک روز خاص از فروشگاه گوگل پلی بازدید می‌کنند، ردیابی می‌کند.

دوشنبه آینده، اپل WWDC را به عنوان کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان به لطف ویروس کرونا به صورت آنلاین آغاز می‌کند. حالت اصلی و بسترهای نرم‌افزاری اتحادیه به ترتیب در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی و ۲ بعد از ظهر به وقت محلی پخش می‌شود. شما می‌توانید هر دو برنامه را به صورت رایگان از وب‌سایت برنامه‌نویسی و وب‌سایت اپل، یوتیوب و وب‌سایت اپل مشاهده کنید.

روز پنجشنبه افشاگر معروف، جان پروسر (Jon Prosser) با اشاره به تغییر نام اصلی در iOS، توئیتی منتشر کرد. انتظار می‌رود اپل نام iOS را رها کند و آن را به سیستم‌عامل iPhoneOS تغییر دهد. از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹، اپل سیستم‌عامل گوشی خود را iPhoneOS نامید و در سال ۲۰۱۰ آن را به iOS تغییر داد. در صورت تغییر نام، iPod touch تنها دستگاهی خواهد بود که iPhoneOS دارد، که خب، یک آیفون نیست.

مطابق آخرین شایعات، برخی تغییرات طولانی مدت به آیفون با iPhoneOS 14 تغییر خواهد کرد. تغییرات احتمالی شامل برخی از سفارشی‌سازی‌ها به صفحه اصلی و اضافه شدن ویجت‌های دارای سبک اندروید است. همچنین قرار است این به‌روزرسانی قابلیت‌های آفلاین را برای Siri، MapsAR، و یک برنامه مترجم بومی اضافه کند. قرار است حالت عکس در عکس برای فیلم‌ها، احتمال حذف iMessage که قبلاً ارسال شده بود و یک برنامه تناسب اندام جدید ببینیم.

ما همچنین می‌توانیم از تغییرات ایجاد شده در watchOS 7 مطلع شویم که کلید اصلی آن یک برنامه ردیابی خواب محلی برای اپل واچ است. ویژگی اشتراک گذاری چهره به کاربران امکان می‌دهد واچ فیس  مخصوص به خود را ایجاد کرده و آن را با سایر دارندگان اپل واچ به اشتراک بگذارند. در حالت Kids Mode، والدین می‌توانند اپل واچ دومی را به آیفون خود جفت کنند که به آن‌ها کنترل والدین بر ساعت کاری فرزندان‌شان را می‌دهد. علاوه بر این، اپل همچنین در مورد به‌روزرسانی‌های iPadOS ،macOS و tvOS بحث خواهد کرد.

و از آنجا که ما در حال بحث در مورد WWDC هستیم، اجازه دهید برخی از سخت‌افزارهایی را که ممکن است روز دوشنبه اعلام شود، ذکر کنیم. AirTags از وای‌فای، بلوتوث و تراشه U1 فوق‌العاده باند پهن خود برای یافتن موارد برچسب‌خورده مانند دوچرخه، کیف، سگ یا هر چیز دیگری که برچسب به آن وصل شده است، استفاده می‌کند. و ایرپادز استودیوی اپل یک هدفون بلوتوث بی‌سیم رو گوشی است که از قابلیت لغو نویز برخوردار خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید