به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ گریبان‌گیر کاربران کروم شده است - تکفارس 
به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ گریبان‌گیر کاربران کروم شده است - تکفارس 
به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ گریبان‌گیر کاربران کروم شده است - تکفارس 

به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ گریبان‌گیر کاربران کروم شده است

مجید مهرعلی
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - 09:30
به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ گریبان‌گیر کاربران کروم شده است - تکفارس 

نصب یک به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۰ همیشه خطر مختل کردن فعالیت‌های کاربران را به‌ همراه خواهد داشت، خصوصا اگر رایانه شما کمی قدیمی بوده و درایورهایش آخرین به‌روزرسانی را نداشته باشند.

آخرین به‌روزرسانی مایکروسافت برای ویندوز، ویندوز ۱۰ ورژن ۲۰۰۴ (یا به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ می ۲۰۲۰) نام دارد که قرار بود فقط برای رایانه‌هایی با سیستم سازگار منتشر شود. اما اکنون به نظر می‌رسد تعدادی از کاربرانی که به‌روزرسانی یادشده را دریافت کرده‌اند، زیاد از آن احساس رضایت ندارند.

برای این نارضایتی چندین دلیل وجود دارد. پیش‌تر گزارش شد که به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ ۲۰۰۴ برای مدیرت هارد درایوها مشکلات بزرگی ایجاد کرده است. حال این کاربران کروم هستند که این به‌روزرسانی برایشان مشکل به‌وجود آورده است. آنها از این موضوع شکایت دارند که بعد از نصب به‌روزرسانی، گوگل به‌طور مداوم کاربران را از تمام حساب‌هایشان در مرورگر کروم خارج می‌کند و این عمل آنها را مجبور می‌کند که دوباره مراحل ورود به حساب کاربری خود را انجام دهند.

مشکل فوق وقتی مرورگر کروم خود را می‌بندید و دوباره باز می‌کنید، دوباره ظاهر می‌شود و شما باید دوباره وارد حساب خود شوید. پاک کردن مرورگر و نصب مجدد آن نیز این مشکل را برطرف نمی‌کند.

در وب‌سایت پشتیبانی گوگل، کاربری این‌طور می‌نویسد:

من به‌تازگی به‌روزرسانی ویندوز ۲۰۰۴ را نصب کرده‌ام و این کار باعث بروز مشکل با گوگل شده است. گوگل من را از هر حسابی که در کروم دارم خارج و مجبور به ورود مجدد به حساب خود برای همگام‌سازی دوباره می‌کند. من پاک کردن و نصب دوباره مرورگر را نیز برای برطرف کردن این مشکل امتحان کرده‌ام. ورود مجدد به حساب برای هر بار استفاده از مرورگر واقعا اعصاب‌خردکن و خسته‌کننده شده است.

تعداد دیگر از کاربران نیز داستان مشابهی را روایت می‌کنند. کاربری دیگر می‌گوید:

من هم این مشکل را دارم. مرورگر کروم تمام کوکی‌های (Cookies) من را پاک کرده و بعد از راه‌اندازی مجدد، از همگام‌سازی با گوگل عاجز می‌ماند.  تمام این موارد بعد از به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ ورژن ۲۰۰۴ رخ داده است.

چیزی که وضعیت را وخیم‌تر می‌کند این است که ما دقیقا نمی‌دانیم این مشکلات به خاطر کوتاهی‌های ماکروسافت رخ می‌دهد، یا اینکه این گوگل است که خرابکاری به بار آورده است. ولی از‌ آنجایی که تمام رایانه‌های دارای مشکل، به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ می ۲۰۲۰ را نصب کرده‌اند، می‌توان گفت بروز این مشکل ناشی از عدم سازگاری است.

اگر شما هم بعد از نصب به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ می ۲۰۲۰ با مشکلاتی مواجه شده‌اید، آنها را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید