شایعه: گلکسی فولد ۲ از قلم S پشتیبانی نخواهد کرد - تکفارس 
شایعه: گلکسی فولد ۲ از قلم S پشتیبانی نخواهد کرد - تکفارس 
شایعه: گلکسی فولد ۲ از قلم S پشتیبانی نخواهد کرد - تکفارس 

شایعه: گلکسی فولد ۲ از قلم S پشتیبانی نخواهد کرد

مجید مهرعلی
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - 13:30
شایعه: گلکسی فولد ۲ از قلم S پشتیبانی نخواهد کرد - تکفارس 

به گزارش سایت سم‌موبایل (Sammobile) به نقل از یک فروشگاه آنلاین در کره جنوبی، گلکسی فولد ۲ (Galaxy Fold 2) ممکن است با قلم اس (S Pen) سازگار نباشد.

پیش‌تر شایع شده بود که گوشی منعطف و پرچم‌دار سامسونگ به همراه یک قلم اس عرضه خواهد شد. اما حال به نظر می‌رسد سامسونگ قرار نیست در بسته‌بندی فولد ۲ یک قلم سوزنی نیز قرار دهد، زیرا گوشی منعطف یادشده توانایی مقاومت در برابر قلم اس را ندارد.

صفحه‌نمایش گوشی‌های منعطف بسیار ظریف و شکننده هستند. اگرچه گلکسی فولد ۲ قرار است از یک شیشه آلترا سین گلس (Ultra-Thin Glass) پشتیبانی کند، اما با این حال این صفحه‌نمایش‌ها به اندازه صفحه‌نمایش‌های مرسوم مقاوم نیستند. لایه آلترا سین گلس به‌ کار رفته در فولد ۲ از لایه پلاستیک پلیمری استفاده‌شده در نسل اول فولد مقاوم‌تر است، اما مستعد آسیب دیدن در برار خراشیدگی است.

برای درک بهتر این موضوع کافی است بدانیم که شیشه گوریلا گلس ۶ (Gorilla Glass 6) گلکسی نوت ۱۰، ده برابر ضخیم‌تر از شیشه آلترا سین گلس گوشی منعطف گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Filp) است. سامسونگ این را بهتر از ما می‌داند و خطر نخواهد کرد. نسل اول فولد، شتاب‌زده و به‌صورت ناقص وارد بازار شد و نتیجه این امر قابل حدس است. یک لایه پلاستیکی، مقاومت بهتری در مقایسه با آلترا سین گلس به ارمغان می‌آورد ولی آن‌قدر هم بادوام نیست که از پس پشتیبانی یک قلم سوزنی برآید.

حتی بدون پشتیبانی از قلم اس، گلکسی فولد ۲ در مقایسه با نیاکان خود در زمینه‌های مختلفی ارتقا یافته است. انتظار می‌رود دستگاه یک صفحه‌نمایش ۱۲۰Hz روان، یک باطری بزرگ‌تر و قطعات سخت‌افزاری دوربین بهتری را به همراه داشته باشد.

با وجود ارتقا در بخش‌های مختلف دستگاه، گوشی فولد ۲ قیمت کمتری در مقایسه با نسل اول گوشی‌های منعطف سامسونگ خواهد داشت. گلکسی فولد قیمتی برابر با ۱۹۸۰ دلار داشت، در حالی که گلکسی فولد ۲، صد دلار ارزان‌تر قیمت‌گذاری شده است.

انتظار می‌رود پشتیبانی از قلم سوزنی نیز سال آینده محقق شود، زیرا سامسونگ به‌تازگی یک قرارداد همکاری را با شرکت کورنینگ (Corning) امضا کرده است. شرکت کورنیگ تولیدکننده شیشه‌های گوریلا گلس، امیدوار است بتواند از سال آینده شیشه‌های منعطف خود را وارد بازار کند. شیشه‌های یادشده مقاومت بیشتری به صفحه‌نمایش‌های منعطف بخشیده و آنها را با قلم سوزنی سازگار خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید