گوگل کروم تبلیغاتی را که مصرف باتری و اینترنت زیادی دارند، مسدود می‌کند - تکفارس 
گوگل کروم تبلیغاتی را که مصرف باتری و اینترنت زیادی دارند، مسدود می‌کند - تکفارس 
گوگل کروم تبلیغاتی را که مصرف باتری و اینترنت زیادی دارند، مسدود می‌کند - تکفارس 

گوگل کروم تبلیغاتی را که مصرف باتری و اینترنت زیادی دارند، مسدود می‌کند

خشایار جهانی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 22:00
گوگل کروم تبلیغاتی را که مصرف باتری و اینترنت زیادی دارند، مسدود می‌کند - تکفارس 

گوگل اعلام کرده است که برای افزایش عمر باتری و سرعت مناسب، مرورگر کروم این شرکت، تمام برنامه‌هایی را که مصرف باتری و اینترنت زیادی دارند، متوقف می‌کند. گوگل قرار است به‌ شکل آزمایشی در آینده‌ای نزدیک با بروزرسانی گوگل کروم، مسدود کردن این تبلیغات را اجرا کند. این اقدام گوگل، باعث می‌شود برنامه‌هایی که برای بیشتر از ۴ مگابایت دیتا مصرف کنند یا تبلیغاتی که به مدت ۶۰ ثانیه در مجموع، یا ۱۵ ثانیه در هر دوره ۳۰ ثانیه‌ای، فرایندهای اصلی گوگل کروم را اشغال می‌کنند، اعمال ‌شود. تبلیغ مخرب بعد از حذف شدن به کاربر اطلاع داده می‌شود. از تبلیغاتی که پردازش کامپیوتر کاربر را اشغال می‌کنند آن‌هایی هستند که برای حفر کردن یا استخراج ارزهای رمزنگاری شده استفاده می‌شوند که هدف اصلی گوگل از این کار، جلوگیری از این عامل است.

این اقدام گوگل برای جلوگیری از تبلیغات مزاحم در مرورگر، باعث خواهد شد که سایت‌ها روان‌تر و بهتر اجرا می‌شوند و سازندگان مرورگرها از این اقدام گوگل برای رفع مشکلات بهره ببرند. برای مثال در حال حاضر، مرورگر Brave به صورت پیشفرض تبلیغات را مسدود می‌کند، مرورگر Vivaldi مسدود کردن تبلیغات را اختیاری گذاشته است و Safari اپل، Edge مایکروسافت و مرورگرهای موزیلا، روش‌های مختلفی را برای جلوگیری از تبلیغات و ردیابی‌های آنلاین انجام می‌دهند.

در حال حاضر با وجود این‌که برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات، چه برای کامپیوترها و چه برای موبایل بسیار متداولند اما تبلیغ‌کنندگان ممکن است زیاد از این اقدام گوگل راضی نباشند، ولی خیلی از کاربران خوشحال خواهند بود. مارشال ویل که یک برنامه‌نویس کروم است، در مورد این اقدام شرکت گوگل گفت:

در حالی که این تبلیغات فقط حدود ۰٫۳ درصد از آستانه مورد نظر گوگل عبور می‌کنند، اما آن‌ها ۲۷ درصد از داده‌های شبکه و ۲۸ درصد از کل استفاده از CPUها را تشکیل می‌دهد.

گوگل سایتی را به تبلیغ‌کنندگان معرفی کرده تا آن‌ها بتوانند تبلیغ خود را در آن بررسی و نسبت به مشکل‌دار بودن یا نبودن آن آگاهی پیدا کنند. همچنین این شرکت دستورالعملی را برای چگونگی مسدود کردن آن‌ها توسط کروم اعلام کرده است. گوگل، که درآمد خود را مدیون تبلیغات است، در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که مرورگر کروم این شرکت، تبلیغی را مسدود نمی‌کند، اما در سال ۲۰۱۸ نظرش را کامل عوض کرد و بعضی از سایت‌هایی را که تبلیغات زیادی داشتند، مسدود کرد و دلیل آن‌ را تلاش برای تبلیغات بهتر و موثر دانست. علاوه‌بر گوگل، مرورگر Edge مایکروسافت هم در حال مسدود کردن تبلیغات مخرب است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید