کارکنان توییتر برای همیشه می‌توانند دورکاری کنند - تکفارس 
کارکنان توییتر برای همیشه می‌توانند دورکاری کنند - تکفارس 
کارکنان توییتر برای همیشه می‌توانند دورکاری کنند - تکفارس 

کارکنان توییتر برای همیشه می‌توانند دورکاری کنند

فاطمه آهنگریان
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 16:30
کارکنان توییتر برای همیشه می‌توانند دورکاری کنند - تکفارس 

جک دورسی (Jack Dorsey) مدیر عامل شرکت توییتر اخیرا در ایمیلی گفته است کارمندان توییتر می‌توانند تا زمانی که بخواهند از راه دور کار خود را ادامه دهند. بنابراین، حتی پس از پایان دوران قرنطینه خانگی، کارمندان می‌توانند به دفتر بازگردند یا اینکه از خانه دورکاری کنند که این بستگی به تصمیم خودشان دارد.

البته این سیاست برای کلیه کارکنان صدق نمی‌کند و کارمندانی که وظیفه دارند در محل کارشان حضور داشته باشند، مجبورند به محل کار خود بعد از اتمام قرنطینه خانگی بازگردند. اما برای بقیه کارمندان توییتر، دورکاری می‌تواند به واقعیت جدیدی تبدیل شود.

پیش از این همه‌گیری نیز توییتر درباره توزیع نیروی کار بیاناتی ارائه داده بود

قبل از اینکه شیوع ویروس کرونا شرکت‌های مختلف را در سراسر جهان مجبور کند تا به کارمندان خود اجازه دهند که دورکاری کنند، این شرکت طرفدار کار از راه دور بود. توییتر دفاتر خود را به دلیل این بیماری همه‌گیر در ماه مارس تعطیل کرد، و همچنان توییتر در این چند ماه ثابت کرده است که قابلیت این مدل کارکردن را دارد. البته کارکنانی که می‌خواهند به دفاتر خود بازگردند، مجاز به این کار هستند. با این حال، به نظر می‌رسد توییتر هیچ عجله‌ای برای بازگشایی دفاتر خود ندارد.

این شرکت می‌گوید اکثر شرکت‌ها قبل از ماه سپتامبر بازگشایی نمی‌شوند، و این روند، مبهم و تدریجی خواهد بود. همانطور که پیشتر گفته شد، هنگامی که دفاتر توییتر سرانجام بازگشایی شوند، کارکنان می‌توانند تصمیم بگیرند که برمی‌گردند یا خیر. کمک هزینه کار از راه دور نیز برای همه کارکنان هزار دلار افزایش خواهد یافت. تمامی سفرهای کاری تا ماه سپتامبر با استثنائات بسیاری به حالت تعلیق در می‌آیند و همچنین کلیه رویدادهای حضوری برای بقیه سال لغو شده است.

این طرح جدید همچنین به طور بالقوه‌ای به توییتر امکان استخدام از راه دور را می‌دهد. کار از خانه نیز چالش‌های خود را دارد و این چند ماه گذشته نیز به توییتر آموخته است که این امر می‌تواند برای این شرکت مناسب باشد. اما هنوز باید صبر کنند تا ببینند که در طولانی‌مدت چگونه خواهد بود. این احتمال وجود دارد که بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز به همین شکل فکر می‌کنند و در آینده می‌توان انتظار بیشتری از این گونه اطلاعیه‌ها را داشته باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید