ادامه یافتن کاهش فروش خودرو‌ها در اردیبهشت به دلیل کرونا - تکفارس 
ادامه یافتن کاهش فروش خودرو‌ها در اردیبهشت به دلیل کرونا - تکفارس 
ادامه یافتن کاهش فروش خودرو‌ها در اردیبهشت به دلیل کرونا - تکفارس 

ادامه یافتن کاهش فروش خودرو‌ها در اردیبهشت به دلیل کرونا

محمد علی مشهدی جعفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 23:59
ادامه یافتن کاهش فروش خودرو‌ها در اردیبهشت به دلیل کرونا - تکفارس 

برای ماه مارس، ما اولین تصویر خود را درمورد اینکه چگونه همه‌گیری ویروس کرونا بر فروش خودرو تأثیر گذاشت، دریافت کردیم و زیبا نبود. در حالی که تعداد زیادی از خودروسازان، فروش را به صورت ماهانه گزارش می‌دهند و این گزارشات می‌گویند که این موضوع تا ماه آوریل ادامه دارد. با این حال، جدیدترین داده‌ها نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان هنوز اشتها به خرید دارند و امید زیادی وجود دارد که بهبودی تا ماه می ادامه یابد.
در زیر نتایج حاصل از خودروسازانی که فروش ماه آوریل را گزارش کرده‌اند آورده شده است. ما همچنان که نتایج بیشتری را منتشر می‌کنیم، این داستان را بروز خواهیم کرد، اما همه خودروسازان داده‌های ماهانه را منتشر نمی‌کنند و در بعضی موارد، باید منتظر نتایج سه‌ماهه‌ی دوم باشیم. آوریل ۲۰۲۰ همچنین یک روز فروش بیشتر از آوریل ۲۰۱۹ داشت.

هوندا / آکورا
این خودروساز ژاپنی که بخش لوکس آکورا را نیز اداره می‌کند، از کاهش ۵۴ درصدی فروش  هوندا در سال گذشته خبر داد. در آکورا، میزان کاهش فروش در آوریل ۵۷ درصد است. هیچ یک از مدل‌ها افزایش فروش نداشتند.

هیوندای
این خودروساز کره‌‌ای توانست کاهش فروش را در ۳۹ درصد با اضافه کردن مدل‌های Venue و Palisade به اتومبیل‌های خود در سال گذشته، نگه دارد ولی الان این مدل‌ها در نمایندگی‌ها وجود ندارد. این خودروساز همچنین پاسخ خود را به ویروس کرونا با یک برنامه تضمین شغل به عنوان یک عامل قدرتمند داده است.

کیا
همانند پسر عموی خود یعنی هیوندای، فروش کیا با کاهش ۳۸ درصدی روبرو است. احتمالاً سلتوس جدید از آنجا که SUV جدید کوچک سال گذشته در دسترس نبود، به اوضاع شرکت کمک کرده است.
مزدا
این خودروساز در جدیدترین گزارش خود میزان ۴۵ درصد کاهش فروش را نسبت به آوریل ۲۰۱۹ اعلام کرده است. یک نقطه روشن برای این شرکت CX-30 جدید است که ماه گذشته ۱.۴۸۳ خریدار پیدا کرده است و به راحتی CX-3 را پشت سر می‌گذارد.

سوبارو
این برند مشهور برای همه‌ی اتومبیل‌هایش در ماه آوریل کاهش ۴۷ درصدی فروش را تجربه کرد. حتی فروش Outback و Legacy که به تازگی راه عرضه شده است، به ترتیب ۵۱ درصد و ۵۵ درصد کاهش یافته است.

آیا بهبودی در پیش است؟

برای هفته منتهی به ۲۶ آوریل، داده‌های JD Power نشان دادند که بازار خودرو در حال بهبود است. از آنجایی که این بازار همچنان به نظارت بر فروش خود ادامه می‌دهد،  ماه آوریل به طور قاطعانه نشان داد که پس از یک کاهش در اواخر ماه مارس و اوایل ماه گذشته، افزایش فروش داشته است. از ۲۶ آوریل، فروش نسبت به تخمین‌های قبل از کرونا، ۳۹ درصد کاهش یافته است. این رقم در مقایسه با هفته منتهی به ۱۹ آوریل بهبود پنج درصدی را تجربه کرده است، یا به عبارتی بیشتر مردم در ماه آوریل اتومبیل خریداری می‌کنند. حتی در مناطقی که به سختی از کرونا ضربه خورده‌اند، مانند نیویورک و دیترویت، کاهش فروش آرام آرام شروع به بهبودی کرده است. در سایر مناطق مانند دالاس، فروش در مقایسه با تخمین‌های قبلی تنها ۵ درصد کاهش داشته است.

بیشتر خودروسازان برای جلب نظر مصرف‌کنندگان، پیشنهادات انگیزشی باورنکردنی مانند فروش قسطی اتومبیل تا ۸۴ ماه بدون بهره را ادامه می‌دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید