تلگرام رکورد ۵۰۰ میلیون بار نصب را پشت سر گذاشت - تکفارس 
تلگرام رکورد ۵۰۰ میلیون بار نصب را پشت سر گذاشت - تکفارس 
تلگرام رکورد ۵۰۰ میلیون بار نصب را پشت سر گذاشت - تکفارس 

تلگرام رکورد ۵۰۰ میلیون بار نصب را پشت سر گذاشت

فاطمه آهنگریان
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 09:00
تلگرام رکورد ۵۰۰ میلیون بار نصب را پشت سر گذاشت - تکفارس 

به تازگی، بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر، برنامه تلگرام از گوگل پلی استور دانلود کرده و سپس آن را بر روی دستگاه‌های خود نصب کرده‌اند.

اگرچه رکورد ۵۰۰ میلیون بار دانلود و نصب تلگرام در گوگل پلی هنوز اختلاف زیادی با ۵ میلیارد بار نصب واتساپ یا یک میلیارد بار نصب گوگل Messages دارد، اما برخلاف این دو برنامه، تلگرام کاملاً به انتخاب و دانلود و نصب کاربران متکی بوده است. وجه تمایز مهم اینجاست که تلگرام در هر دستگاهی از قبل نصب نمی‌شود.

علاوه بر این، تلگرام تا سال گذشته ۳۰۰ میلیون کاربر داشته است، که این رشد بسیار تاثیر گذار است. این یک موفقیت مهم برای تلگرام به حساب می‌آید و در عین حال باید در نظر داشت که نسخه دیگر تلگرام یعنی تلگرام ایکس نیز ۵۱۰ میلیون نصب در پلی استور داشته است. این نسخه دارای ویژگی‌های جالب‌تری نیز است.

ماه گذشته، تلگرام از رسیدن تعداد کاربران فعال استفاده کننده از این پیام رسان به بیش از ۴۰۰ میلیون نفر خبر داد. روزانه ۱٫۵ میلیون نفر به افراد استفاده کننده از تلگرام افزوده می‌شود.

توسعه‌دهندگان تلگرام می‌گویند که این برنامه برای آسان کردن تحقیقات و کارهای از راه دور تنظیم شده است که در دوران قرنطینه خانگی به دلیل شیوع ویروس کرونا نیز به محبوبیت زیادی رسیده است.

این برنامه، قابلیت نصب بر روی چند دستگاه را نیز دارد و همچنین برنامه‌ای کاملا رایگان است و هیچ تبلیغاتی ندارد. تلگرام، توجه بسیاری از کاربران فیسبوک و گوگل را جلب کرده است و به عنوان رقیبی با برنامه زوم فعالیت می‌کند. همچنین تلگرام، طرح‌هایی را فاش کرده است که تماس تصویری گروهی را در پیش دارد؛ این قابلیت امسال به این پیام رسان اضافه می‌شود.

توسعه‌دهندگان این برنامه، به برنامه زوم کنایه زده‌اند، و به علت مسائل امنیتی که در تماس‌های تصویری وجود دارد، آن‌ها را مورد انتقاد قرار دادند. این پیام‌رسان همچنین بیان کرد که تماس‌های ویدیویی امروز امن و قابل استفاده هستند، تلگرام مایل است پیام رسان زوم این مشکل را برای کاربران خود برطرف کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید