افزایش تقاضای خرید تبلت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ - تکفارس 
افزایش تقاضای خرید تبلت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ - تکفارس 
افزایش تقاضای خرید تبلت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

افزایش تقاضای خرید تبلت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰

فرزاد اسرافیلی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 16:00
افزایش تقاضای خرید تبلت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

اگرچه در سالهای اخیر مردم بیشتر به گوشی‌های هوشمند که توانایی مدیریت کارهای روزمره را دارد علاقه نشان داده‌اند اما به نظر می‌رسد علاقه مردم به تبلت‌ها دوباره در حال افزایش است. تیم تحقیقاتی Digitimes Research به تازگی تحقیقی را انجام داده است که نشان می‌دهد تقاضا برای تبلت‌ها ممکن است در نیمه دوم سال جاری افزایش یابد.

 Digitimes Reaserch افزایش ۴۵٫۵ درصدی محموله‌های جهانی تبلت را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ پیش بینی می‌کند که نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته افزایش ۹٫۹ درصدی را نشان می‌دهد. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰، محموله تبلت‌ها کاهش یافت، اما به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا و تأثیر آن بر روی خطوط تولید در چین، گوشی‌های هوشمند و سایر ابزارهای فنی نیز با کاهش روبرو شدند. بنابراین، تبلت‌های مارک‌های محبوب در سه ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته ۲۹٫۱ درصد کاهش داشته است.

علاوه بر این، اپل آیپد بیشترین سهم بازار را در تبلت‌ها به خود اختصاص داده است و پس از آن سامسونگ و هواوی در جایگاه سوم قرار دارند. سفارشات موسسات آموزشی، تبلت‌های Lenovo را به مقام چهارم رساند و مقام پنجم به مایکروسافت اعطا شد.

در ابتدا، تبلت‌های ارسال شده در سه ماهه اول تبلت‌های ۱۰ اینچی بودند و طبق گزارشات، آنها بیش از ۷۵ درصد محموله‌های تبلت جهانی را به خود اختصاص دادند، و پس از آن تبلت‌های ۷ اینچی قرار داشتند.

براساس گزارشات، اپل سفارشات تبلت‌های خود را برای سه ماهه دوم سال به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد، و انتظار می‌رود تولیدکنندگان نیمه هادی مستقر در تایوان، تأمین کننده‌های اصلی قطعات برای آیپدها، در این سه ماهه دوم شاهد رشد محموله‌های ۶۰ درصدی باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید